ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Στο πλαίσιο του προγράμματος «DAF Transport Efficiency» για το 2015, οι κινητήρες PACCAR MX-11 και MX-13 έχουν δεχθεί αρκετές αναβαθμίσεις.

Αντίστοιχα, το βελτιωμένο DAF Engine Brake με ισχύ έως και 360 kW, ελέγχεται πλέον μέσω ενός επιλογέα στην κολόνα του τιμονιού.

Τα νέα «Predictive Cruise Control» και «Predictive Shifting» αναμένεται να συμβάλλουν στη περαιτέρω μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου.

Επιπρόσθετα, η DAF Trucks έχει εξελίξει νέα αεροδυναμικά βοηθήματα για όλους τους τύπους φορτηγών ανάλογα με τη χρήση για την οποία προορίζονται.

Τέλος, το «DAF Driver Performance Assistant» μπορεί να προσφέρει πολλαπλές νέες πληροφορίες μέσω της οθόνης στον πίνακα οργάνων.

Πολλές τεχνολογικές καινοτομίες από τη DAF

2.508 Επισκέψεις στο άρθρο (23/12/2014)

Από τις αρχές του 2015, η DAF Trucks αναμένεται να προσφέρει πολλαπλές τεχνολογικές καινοτομίες και αναβαθμίσεις των προϊόντων της, συμβάλλοντας την αποδοτικότητα του έργου των πελατών της.

PRO.autotriti Team

Συγκεκριμένα, μέσω του προγράμματος «DAF Transport Efficiency», η σουηδική εταιρεία αναμένεται να προσφέρει αναβαθμίσεις στη γκάμα των εκδόσεων του κινητήρα PACCAR MX καθώς και τεχνολογικές καινοτομίες όπως τα συστήματα Predictive Cruise Control, Predictive Shifting και Eco Mode, συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο στη μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου των οχημάτων της κατά 4% - 5%. Παράλληλα, τα νέα αεροδυναμικά βοηθήματα αναμένεται να συμβάλλουν στην περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.

 

Αναβαθμίσεις στον PACCAR MX

Τόσο το μηχανικό σύνολο PACCAR MX-11 όσο και ο PACCAR MX-13 έχουν δεχθεί σημαντικές αναβαθμίσεις προκειμένου να βελτιστοποιηθεί η απόδοση τους.

Η ροή του λιπαντικού στον MX-11 των 10,8λτ. έχει τροποποιηθεί ενώ οι αλλαγές στον σχεδιασμό του θαλάμου καύσης, το τροποποιημένο σύστημα τροφοδοσίας και το αναβαθμισμένο λογισμικό, επιφέρουν σημαντική βελτίωση στη διαδικασία καύσης.

Αντίστοιχα, νέος είναι υπερτροφοδότης στο μηχανικό σύνολο MX-13 των 12,9λτ. ενώ και ο επίσης νέος εκκεντροφόρος, επιφέρει βελτιωμένο χρονισμό των βαλβίδων. Παράλληλα, ο MX-13 έχει να επιδείξει νέα αντλία νερού δύο σταδίων, μειωμένες τριβές στο εσωτερικό του και νέο λογισμικό.

 

Ακόμα πιο ισχυρό μηχανόφρενο

Οι αναβαθμίσεις του PACCAR MX-13 δεν εστιάζονται μόνο σε θέματα που άπτονται της κατανάλωσης καυσίμου αλλά έχουν και θετικό αντίκτυπο στην απόδοση του μηχανόφρενου. Με αύξηση της ισχύος του κατά 20% (στα 360 kW από τις 2.000 σ.α.λ.) το μηχανόφρενο αποτελεί μια εξαιρετική εναλλακτική του retarder σε πολλαπλές εφαρμογές. Το MX Engine Brake που πλέον θα ελέγχεται από έναν ειδικό επιλογέα που εδράζεται στη κολώνα του τιμονιού, αναμένεται να προσφέρει σημαντική μείωση στο κόστος χρήσης, το βάρος αλλά και τη μέση κατανάλωση καυσίμου των οχημάτων της DAF Trucks.

 

Το ξεχωριστό «Eco Mode»

Το «Eco Mode» αναμένεται να αποτελέσει στοιχείο του βασικού εξοπλισμού σε όλες τις Euro6 εκδόσεις των σειρών CF και XF με κινητήρες PACCAR MX. Το εν λόγ πρόγραμμα είναι σε θέση να μειώσει κατά 10% την αποδιδόμενη ροπή στις πρώτες 11 σχέσεις του κιβωτίου ταχυτήτων επιφέροντας από μόνο του, μείωση της τάξης του 1% στη καθημερινή μέση κατανάλωση καυσίμου. Αυτό συμβαίνει καθώς, στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, κατά τη διάρκεια των δρομολογίων, δεν απαιτείται η μέγιστη απόδοση του κινητήρα για την επιτάχυνση του οχήματος ενώ, με το πάτημα ενός διακόπτη, η μέγιστη απόδοση της ροπής του κινητήρα μπορεί να ανακτηθεί.

 

Συστήματα «Predictive Cruise Control» & «Predictive Shifting»

Το νέο σύστημα «Predictive Cruise Control» είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της… φιλοσοφίας του προγράμματος «DAF Transport Efficiency». Το εν λόγω σύστημα θα είναι διαθέσιμο σε συνδυασμό με το «Predictive Shifting» σε όλα τα CF και XF με κινητήρες Euro6.

Η λειτουργία του Predictive Cruise Control βασίζεται στη χρήση της τεχνολογίας GPS προκειμένου να εξακριβώσει την ακριβή θέση του οχήματος σε ψηφιακούς χάρτες, προκειμένου να είναι σε θέση να διαμορφώσει τη λειτουργία του αναφορικά με τα δεδομένα που επικρατούν για τα επόμενα 1-2 χιλιόμετρα της διαδρομής που ακολουθείται. Ουσιαστικά, το σύστημα είναι σε θέση να προβλέπει τα όσα αναμένεται να συναντήσει το φορτηγό καθοδόν.

Με αυτόν τον τρόπο, το Predictive Cruise Control διαμορφώνει την ιδανική ταχύτητα κίνησης που πρέπει να διατηρήσει το όχημα και το Predictive Shifting αναλαμβάνει την εναλλαγή των κατάλληλων σχέσεων στο κιβώτιο ταχυτήτων.

Βασικό μέλημα αμφότερων των προγραμμάτων είναι η διασφάλιση της κίνησης για όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απόσταση με την μεγαλύτερη δυνατή σχέση μετάδοσης σε συνδυασμό με την βέλτιστο φάσμα των στροφών λειτουργίας του κινητήρα.

Στην πράξη, η DAF Trucks ανακοινώνει πως η χρήση των εν λόγω ηλεκτρονικών συστημάτων, ιδίως σε διαδρομές με συνεχείς εναλλαγές στην κλίση του εδάφους, επιφέρει μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου του οχήματος έως και κατά 3%.

 

Νέα αεροδυναμικά βοηθήματα

Στο πλαίσιο του προγράμματος «DAF Transport Efficiency», η ολλανδική εταιρεία έχει να επιδείξει πολλαπλές βελτιώσεις στη σχεδίαση της καμπίνας και πιο συγκεκριμένα, στα αεροδυναμικά βοηθήματα της, ανάλογα με τον τύπο του οχήματος και τη χρήση για την οποία προορίζεται.

Για το DAF CF Euro6 με καμπίνα «Sleeper» το νέο αεροδυναμικό πακέτο περιλαμβάνει νέα κουρτίνα οροφής κατά 10 εκ. και νέα πλευρικά βοηθήματα 2,55μ. που αφήνουν ένα κενό μόλις 5 εκ. μεταξύ του φορτηγού και της ρυμούλκας. Παράλληλα, μια νέα κουρτίνα οροφής έχει σχεδιαστεί ειδικά για ρυμούλκες με ύψος 4μ. για τα φορτηγά με χαμηλή καμπίνα.

 

Περισσότερες πληροφορίες από το «Driver Performance Assistant»

Δεδομένου ότι ο οδηγός διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη μείωση του λειτουργικού κόστος μιας επιχείρησης και ειδικότερα σε ότι αφορά στο κόστος καυσίμου, η DAF Trucks έχει εξελίξει το ηλεκτρονικό πρόγραμμα «DAF Driver Performance Assistant» (DPA) για τις σειρές φορτηγών LF, CF και XF. Το εν λόγω σύστημα παρέχει συνεχή ροή πληροφοριών αναφορικά με τη μέση κατανάλωση καυσίμου του οχήματος, τα επίπεδα… προνοητικότητας και την οδήγηση ενώ παράλληλα, μέσω της κεντρικής οθόνης στον πίνακα οργάνων, παρέχει συμβουλές για την περαιτέρω μείωση της μέσης κατανάλωσης με βάση πάντα την οδηγική συμπεριφορά του εκάστοτε οδηγού.

Μια νέα προσθήκη στα δεδομένα του DPA είναι οι πληροφορίες σχετικά με τον ταχογράφο που πλέον θα προβάλλονται στην κεντρική οθόνη, παρέχοντας στον οδηγό άμεση ενημέρωση αναφορικά με τους χρόνους οδήγησης και ξεκούρασης. Παράλληλα, το DPA μπορεί να προβάλει δεδομένα αναφορικά με την επόμενη τακτική συντήρηση του οχήματος κ.ά. Τέλος, με βάση την κάρτα οδηγού για τον ταχογράφο, το DPA είναι σε θέση να αλλάζει αυτόματα την γλώσσα στην οποία προβάλλονται οι πληροφορίες, διευκολύνοντας έτσι ακόμη περισσότερο το έργο του.