Οι νέες προτάσεις του Συμβουλίου Μεταφορών της ΕΕ
5.842 Επισκέψεις στο άρθρο (30/12/2014)
Τα μέλη του Συμβουλίου Μεταφορών της ΕΕ έχουν καταλήξει σε συμφωνία σχετικά με την επικαιροποίηση του θεσμικού πλαισίου που αφορά στις διαστάσεις και το βάρος των επαγγελματικών οχημάτων.
Στόχος της ΕΕ είναι η τροποποίηση της σχετικής Ευρωπαϊκής Οδηγίας που ισχύει από το 1996, προκειμένου να βελτιωθεί η αεροδυναμική των βαρέων οχημάτων, να αυξηθεί η αποδοτικότητα τους και να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια.
Μεταξύ άλλων, στο σχετικό κείμενο που συνέταξαν αναφέρονται τα εξής:
- Επιβάλλεται να επιτραπούν τροποποιήσεις στο μήκος του αμαξώματος τους, προκειμένου να τοποθετηθούν αεροδυναμικά βοηθήματα στο πίσω μέρος τους ή να επανασχεδιαστεί το εμπρόσθιο τμήμα του αμαξώματος με γνώμονα τη βελτίωση του αεροδυναμικού συντελεστή.
- Να επεκταθεί η χρήση εναλλακτικών τύπων «καθαρών» καυσίμων, προκειμένου να μειωθούν κατά 7%-10% οι εκπομπές ρύπων.
- Να θεσπιστεί ένα νέο σχήμα για την καμπίνα των βαρέων φορτηγών που θα βελτιώνει το περιμετρικό οπτικό πεδίο του οδηγού, καθώς και τα επίπεδα ασφάλειας για όλους τους χρήστες του δρόμου.
- Να δημιουργηθούν ειδικές –εκτεταμένες- ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης προκειμένου να μειωθεί ο αντίκτυπος της πρόσκρουσης των βαρέων οχημάτων με άλλα –μικρότερου μεγέθους- οχήματα.
- Αντίστοιχα, το μεικτό βάρος των λεωφορείων θα μπορούσε να αυξηθεί κατά 1,5t. προκειμένου να βελτιωθεί η χωρητικότητα τους (επιβάτες ή αποσκευές) ή να είναι σε θέση να υποστηρίξουν πρόσθετο εξοπλισμό ασφάλειας.