Συστήματα ελέγχου της συμπεριφοράς του οδηγού
5.847 Επισκέψεις στο άρθρο (30/12/2014)
Διαθέσιμα πλέον από το σύνολο σχεδόν των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην κατασκευή βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, τα εν λόγω ηλεκτρονικά συστήματα αναλαμβάνουν να ελέγχουν διαρκώς την συμπεριφορά του οδηγού κατά τη διάρκεια του δρομολογίου. Οι συνεχιζόμενοι λάθος χειρισμοί ή η μη-οικονομική/οικολογική χρήση του οχήματος από τον χειριστή του, καταγράφονται διαρκώς και στην περίπτωση που ανιχνευθούν επαναλαμβανόμενες «στραβοτιμονιές», τότε το σύστημα σπεύδει να προειδοποιήσει τον οδηγό πως απαιτείται ένα διάλλειμα από τα καθήκοντα του προκειμένου να ξεκουραστεί και τα επίπεδα συγκέντρωσης της προσοχής του, να επανέλθουν στα προβλεπόμενα επίπεδα.
Εξάλλου, σύμφωνα με πρόσφατες ανακοινώσεις της ΕΕ, στο προσεχές μέλλον δεν αποκλείεται να υιοθετηθούν από όλα τα οχήματα τα λεγόμενα «μαύρα κουτιά», που θα είναι σε θέση να προσφέρουν πληροφορίες αναφορικά τους λόγους που ενδεχομένως οδήγησαν κάποιο από αυτά στην πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων.
Με βάση αυτό το σκεπτικό, η χρήση των ειδικών συστημάτων ελέγχου της συμπεριφοράς του οδηγού που ήδη εφαρμόζεται σε πολλά από τα νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα, είναι δεδομένο πως θα συμβάλλει στην βελτίωση της οδικής ασφάλειας, τουλάχιστον των θεμάτων που άπτονται του κλάδου των χερσαίων οδικών μεταφορών.