ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Συστήματα όπως το Active Brake Assist 3 της Mercedes-Benz, είναι σε θέση ακόμη και να ακινητοποιήσουν ένα φορτηγό χωρίς να απαιτείται η επέμβαση του οδηγού.

Παράλληλα, διάφορες τεχνολογικές καινοτομίες αναλαμβάνουν να διευρύνουν το περιμετρικό πεδίο του οδηγού…

… και σε αυτό συμπράττουν και ειδικά ερευνητικά προγράμματα όπως το «UR:BAN», υπό την αιγίδα της ΕΕ.

Η τεχνολογική καινοτομία στην υπηρεσία της ασφάλειας

5.845 Επισκέψεις στο άρθρο (30/12/2014)

Πληθώρα μελετών και ερευνητικών προγραμμάτων που έχουν πραγματοποιηθεί επί σειρά ετών με την συνδρομή τόσο των διεθνών αυτοκινητοβιομηχανιών όσο και φορέων της ΕΕ, έχουν αποδείξει πως ο ανθρώπινος παράγοντας αποτελεί μια από τις συνηθέστερες αιτίες πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων, ανεξάρτητα από τον τύπο του οχήματος. Με αυτό ως δεδομένο, παρατηρείται πως ένα μεγάλο ποσοστό των τεχνολογικών εξελίξεων στον κλάδο των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στοχεύει στην υποβοηθήση του έργου των οδηγών και σε αρκετές περιπτώσεις, στην αυτοματοποίηση συγκεκριμένων λειτουργιών του οχήματος, με αποτέλεσμα, τα ίδια τα οχήματα να είναι σε θέση να λάβουν… αποφάσεις και να δράσουν ανάλογα, ακόμη και στην περίπτωση που ο οδηγός δεν επέμβει καθόλη τη διαδικασία. 
Χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιου είδους τεχνολογιών είναι το Adaptive Cruise Control, ο «αυτόματος πιλότος» δηλαδή που είναι σε θέση να αυξομειώνει την ταχύτητα του οχήματος, διατηρώντας πάντοτε την προβλεπόμενη απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα αναλόγως της ταχύτητας κίνησης τους. 
Αντίστοιχα, το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής πορείας (γνωστό συνήθως ως Lane Guard System, Lane Change Warning κ.ο.κ.), ελέγχει την θέση του οχήματος επί του οδοστρώματος βασισμένο στις διαγραμμίσεις αυτού, και προειδοποιεί τον οδηγό στην περίπτωση που το όχημα παρεκκλίνει της πορείας του χωρίς να έχουν ενεργοποιηθεί οι δείκτες πορείας (φλας). 
Ένα ακόμη πρωτοποριακό σύστημα που ήδη εφαρμόζεται σε αρκετές εταιρείες φορτηγών (με πρώτη την Mercedes-Benz) είναι το Active Brake Assist. Το εν λόγω σύστημα λαμβάνει συλλέγει πληροφορίες αναφορικά με τη θέση του οχήματος επί του δρόμου αλλά και την κίνηση των υπολοίπων οχημάτων πλησίον αυτού και είναι σε θέση να επέμβει στο σύστημα πέδησης αυτόματα, στην περίπτωση που ανιχνεύσει κάποιο «εμπόδιο», κινούμενο ή σταθερό, στην πορεία του. Μάλιστα, το εν λόγω σύστημα είναι σε θέση, όχι μόνο να επιβραδύνει το φορτηγό, αλλά και το ακινητοποιήσει πλήρως, ακόμη και χωρίς ο οδηγός να αντιδράσει κατά τη διάρκεια της διαδικασίας! 
Τέλος, η συνεχής εξέλιξη νέων κινητήρων που κάνουν χρήση φυσικού αερίου καθώς και τα πρωτοποριακά, υβριδικά συστήματα κινητήρων ή τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα βαρέα επαγγελματικά οχήματα που έχουν ήδη παρουσιαστεί, έστω και σε πιλοτικό στάδιο σε ορισμένες περιπτώσεις, έχουν σαφή αντίκτυπο στη μείωση τόσο των εκπομπών ρύπων όσο και των εκπομπών θορύβου, βάζοντας τα πρώτα… λιθαράκια στην προσπάθεια εξέλιξης μελλοντικών οχημάτων που θα είναι σε θέση να κινούνται αθόρυβα και πλήρως οικολογικά εντός και εκτός των σύγχρονων μεγαλουπόλεων, βελτιώνοντας σημαντικά την ποιότητα ζωής των κατοίκων τους.