Δοκιμάζουμε το νέο pick up της Toyota με το νέο κινητήρα των 3,0 λτ.
3.348 Επισκέψεις στο άρθρο (23/1/2007)
Με τους 171 «ολοζώντανους» ίππους του νέου κινητήρα των 3,0 λίτρων, το ανανεωμένο στα μηχανικά μέρη κυρίως pick up της Toyota, το Hilux αποκτάει την ισχύ που έλειπε και κάνει εκ νέου το 2007 ένα δυναμικό ξεκίνημα στην απαιτητική... κούρσα των πωλήσεων.
Το μοναδικό ίσως σημείο όπου υστερούσε το τελευταίας γενιάς Hilux έναντι του ανταγωνισμού, δεν ήταν άλλο από τη χαμηλή απόδοση του κινητήρα των 102 ίππων, όχι επειδή δεν επαρκούσε για να κινήσει το αυτοκίνητο αξιοπρεπώς, αλλά γιατί η κατηγορία των pick up έχει ανεβάσει πολύ ψηλότερα τον πήχη. Αντιλαμβανόμενοι, λοιπόν, στην Toyota αυτό το μειονέκτημα του μοντέλου τους, το οποίο, ίσως, τους «στερούσε» και πωλήσεις, δεν αύξησαν μόνο την απόδοση του μηχανικού συνόλου των 2,5 λτ. στους 120 ίππους, αλλά λανσάρισαν και μία νέα κορυφαία έκδοση. Αυτή είναι με τον κινητήρα των 3,0 λτ., απόδοσης 171 ίππων, η οποία διατίθεται μόνο με πλούσιο εξοπλισμό (Tornado) και διπλοκάμπινο αμάξωμα. Το εν λόγω Hilux, το οποίο είχαμε οδηγήσει για πρώτη φορά στους δρόμους της Ν. Αφρικής, το περιμέναμε πως και πως για δοκιμή επί ελληνικού εδάφους, όπου μας άφησε μία πολύ καλή εικόνα, καθώς συνδυάζει επιτυχώς τις ανέσεις, την πολυτέλεια και τη δύναμη ενός σύγχρονου επιβατικού αυτοκινήτου με την υψηλή αντοχή στα φορτία και στην εκτός δρόμου καταπόνηση.
¶φθονη δύναμη και σβέλτες επιδόσεις
Το μηχανικό σύνολο των 3,0 λτ., που εφοδιάζει την κορυφαία έκδοση του Hilux, προέρχεται από το εκτός δρόμου μοντέλο Land Cruiser και αποδίδει 171 ονομαστικούς ίππους. Από τεχνολογικής πλευράς, ο κινητήρας διαθέτει ό,τι πιο σύγχρονο, όπως είναι το δεύτερης γενιάς common rail και o υπερσυμπιεστής μεταβλητών πτερυγίων με σύστημα ελέγχου στροβιλισμού, ο οποίος ενεργοποιείται μέσω ενός ηλεκτροκινητήρα για καλύτερη απόκριση στο γκάζι. Αυτό ισχύει και στην πράξη, καθώς ο εν λόγω κινητήρας εμφανίζει θετικό τράβηγμα ακόμα και κάτω από τις 1.500 σ.α.λ., ενώ σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ η επιτάχυνση είναι πολύ καλή, ανεξάρτητα από την επιλεγμένη σχέση του βελτιωμένου σε αίσθηση κιβωτίου ταχυτήτων. Παράλληλα, η κατανάλωση καυσίμου είναι σχετικά χαμηλή, αφού σε μεικτή διαδρομή με σβέλτους ρυθμούς παρέμεινε κάτω από τα 10 λτ./100 χλμ. Μοναδικό μειονέκτημα αποτελεί ο αισθητός θόρυβος, που φτάνει στην καμπίνα από τον κινητήρα, γεγονός το οποίο δεν ταιριάζει με το συνολικά πολιτισμένο χαρακτήρα του Hilux.
Εσωτερικό με αναβαθμισμένο διάκοσμο
Στην καμπίνα των επιβατών, οι αλλαγές οι οποίες αφορούν αποκλειστικά στο 3λιτρο Hilux, είναι τα νέα όργανα τύπου Optitron, τα οποία είναι ιδιαίτερα ευανάγνωστα και η προσθήκη ενός πίνακα πολλαπλών ενδείξεων (εξωτερική θερμοκρασία, μέση και στιγμιαία κατανάλωση, πυξίδα κ.α.) στο πάνω τμήμα της κεντρικής κονσόλας. Επιπλέον, στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται το δερμάτινο σαλόνι, το οποίο αναβαθμίζει αισθητά την εικόνα του εσωτερικού. Κατά τ’ άλλα, δεν υπήρξαν αλλαγές στη σχεδίαση, αφού ούτως ή άλλως είναι σύγχρονη, ούτε και στους χώρους, οι οποίοι είναι άνετοι.
Πάει παντού με άνεση και ασφάλεια
Ορισμένα από τα χαρακτηριστικά που «κερδίζουν» άμεσα τον οδηγό του Hilux, είναι η οδική συμπεριφορά, η προσφερόμενη άνεση και η ευκολία στην οδήγηση, παρά τον αυξημένο όγκο του αμαξώματός του. Στον ανοιχτό δρόμο, το pick up της Toyota δεν εμπνέει καμία ανησυχία, ακόμα και σε ταχύτητες πιο πάνω από την τελική που ορίζει ο κατασκευαστής, καθώς παραμένει σταθερό και δίνει την εντύπωση ότι κινείται με λιγότερα χιλιόμετρα. Εξίσου ασφαλές είναι και στις στροφές, όπου σε απλά καλή άσφαλτο οι τροχοί εμφανίζουν αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος κρίνονται λογικές. Υπερστροφικές τάσεις θα εκδηλωθούν μόνο σε γλιστερούς δρόμους και με την ανάλογη πίεση του γκαζιού, ωστόσο παρουσιάζονται ομαλά και ελεγχόμενα (χάρη και στο διαφορικό ελεγχόμενης ολίσθησης), χαρακτηριστικό που το... εκμεταλλεύεται ο οδηγός κατά την κίνηση σε χωμάτινες διαδρομές. Αυξημένες είναι οι δυνατότητες κίνησης του 3λιτρου Hilux και σε πιο απαιτητικές εκτός δρόμου διαδρομές, χωρίς να «ταλαιπωρεί» τους επιβάτες του.
Χωρίς αλλαγή οι διαστάσεις του χώρου φόρτωσης
Ο χώρος φόρτωσης της έκδοσης με τις τέσσερις πόρτες δεν έχει αλλάξει όσον αφορά στις διαστάσεις του, οι οποίες κρίνονται ικανοποιητικές σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό. Μάλιστα στα πρόσθετα αξεσουάρ της καρότσας υπάρχουν τρεις τύποι επενδύσεων, όπως είναι η πλαστική, η αλουμινίου (αυτοκίνητο δοκιμής) και η υφασμάτινη, καθώς και διάφορα καλύμματα.
+ Η οδική συμπεριφορά και άνεση εντός και εκτός δρόμου, οι επιδόσεις, η κατανάλωση, οι εκτός δρόμου δυνατότητες, η σχεδίαση και οι χώροι.
- Ο αισθητός θόρυβος και η τραχύτητα του κινητήρα, οι μακριές διαδρομές του επιλογέα ταχυτήτων και το σχετικά «αργό» τιμόνι.