ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Neoplan Starliner SHD

3.853 Επισκέψεις στο άρθρο (24/1/2007)

Η αποθέωση της σχεδίασης, της ποιότητας κατασκευής, του επιπέδου της εφαρμοσμένης τεχνολογίας. Με όλους τους παραπάνω χαρακτηρισμούς θα μπορούσε να προσφωνήσει κανείς το νέο premium τουριστικό λεωφορείο Neoplan Starliner.

Ποτέ άλλοτε κάποιο λεωφορείο δεν έφερνε τόσο κοντά στα σημερινά δεδομένα, το μέλλον των επιβατικών μεταφορών, όσο το Neoplan Starliner. Πριν μας παρεξηγήσετε, σπεύδουμε να υποστηρίξουμε την άποψή μας αυτή, καθώς τόσο σχεδιαστικά όσο και με το τεχνολογικό υπόβαθρο αλλά και την ποιότητα κατασκευής της, η νέα ναυαρχίδα της γερμανικής εταιρείας φαντάζει πραγματικά ως ένα λεωφορείο από το μέλλον και απλά περιμένει να αντικρίσει τις όποιες «απαντήσεις» μπορεί να έχει ο ανταγωνισμός.

Με σχεδίαση που μπορεί να χαρακτηριστεί απλά ως «ιδιοφυής», ο Γερμανός κατασκευαστής έχει καταφέρει να συνδυάσει στο έπακρο την αισθητική (αν και στην περίπτωση του Starliner δεν αποκλείεται να υπάρξουν και σημαντικές ενστάσεις, όπως με όλα τα πρωτοποριακά βήματα) με τη λειτουργικότητα. Αυτό συμβαίνει, καθώς οι έντονες καμπύλες και οι τεράστιες γυάλινες επιφάνειες συμβάλουν τόσο στη δημιουργία μιας αεροδυναμικής και –αναμφίβολα- εμπνευσμένης φόρμας, ενώ παράλληλα προσφέρουν ένα «ευήλιο» εσωτερικό για τους 55+1+1 επιβάτες, που η συγκεκριμένη έκδοση του οχήματος μπορεί να μεταφέρει.

Το επίπεδο της κατασκευαστικής ποιότητας αλλά και της αισθητικής του χώρου, που είναι διαθέσιμος για τον οδηγό αλλά και –κυρίως- τους επιβάτες, δεν υπολείπεται στο ελάχιστο της άποψης που έχει σχηματίσει κάποιος για το Starliner, με την πρώτη οπτική επαφή του με αυτό. Παράλληλα, το επίπεδο του εξοπλισμού είναι σε κάθε περίπτωση πλήρες και προαιρετικά μπορεί να εμπλουτιστεί με στοιχεία, που καλύπτουν ακόμα και τις μεγαλύτερες απαιτήσεις σε θέματα ασφάλειας, άνεσης κ.ά.

Όντας λοιπόν ένα λεωφορείο που πραγματικά ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα, το νέο Neoplan Starliner ήρθε και στην Ελλάδα και θεωρείται δεδομένο, πως θα ταράξει τα νερά σε ό,τι αφορά στις επιβατικές μεταφορές.

Ο χώρος για τους επιβαίνοντες στο Neoplan Starliner έχει εξελιχθεί με βάση μια αρχή. Η ευδαιμονία των επιβατών δεν πρέπει να διαταράσσεται σε καμία περίπτωση. Προκειμένου να επιτευχθεί λοιπόν αυτό, οι υπεύθυνοι της Neoplan δεν αρκέστηκαν μόνο στη χρησιμοποίηση των καλύτερων δυνατών υλικών που είχαν στη διάθεσή τους, αλλά εστίασαν στη μέγιστη εκμετάλλευση των διαθέσιμων χώρων. Τα καθίσματα της KIEL (τύπου 1010) προσφέρουν ένα υψηλό επίπεδο άνεσης, ενώ ο διαθέσιμος χώρος καλύπτει απόλυτα τις ανάγκες και των ψηλόσωμων επιβατών. Το σύστημα κλιματισμού της Webasto, ισχύος 38 kW, είναι σε θέση να διατηρήσει την επιθυμητή θερμοκρασία στο εσωτερικό κάτω από όλες τις συνθήκες. Σε ό,τι αφορά βέβαια στο φωτισμό, τα σχόλια θα μπορούσαν να περιττεύουν. Χάρη στην εκτεταμένη επιφάνεια των γυάλινων επιφανειών, που οφείλεται στην πρωτογενή σχεδίαση του οχήματος και στην προηγμένη τεχνολογία που έχει χρησιμοποιηθεί, στην παραγωγή του κρυστάλλου που χρησιμοποιείται (στρώματα ειδικών φίλτρων, που απομονώνουν πλήρως τις βλαβερές ακτινοβολίες), ο χώρος για τους επιβάτες «λούζεται» από φυσικό φως, που σε καμία περίπτωση έντονης ηλιοφάνειας δε θα ενοχλήσει. Επιπλέον, οι πλαφονιέρες είναι σε θέση να παρέχουν επαρκή κάλυψη για τις ανάγκες των επιβατών.

Χωρίς να θέλουμε να υπεισέλθουμε σε λεπτομέρειες, που αφορούν στα διάφορα τεχνολογικά συστήματα, που άπτονται του χειρισμού του τριαξονικού λεωφορείου, αξίζει να αναφερθούμε στην ιδιαίτερα καλή διαρρύθμιση του χώρου, που έχει προβλεφθεί για τον οδηγό. Πέραν του πλήρως ρυθμιζόμενου καθίσματος, που μπορεί να φέρει έως και μικρόφωνο τοποθετημένο στο προσκέφαλό του, αυτό που κλέβει τις εντυπώσεις είναι η άψογη σχεδίαση του ταμπλό και το κορυφαίο επίπεδο εργονομίας, καθώς όλα τα χειριστήρια αλλά και οι ενδείξεις είναι άμεσα προσβάσιμα από τον οδηγό. Η ποιότητα των υλικών είναι αναμφίβολα υψηλή και δεν παρατηρούνται σε καμία περίπτωση «ατοπήματα» σε θέματα κατασκευής.

Με συνολικό όγκο αποσκευών της τάξεως των 11,8 κ.μ. αλλά και θέσεις για χειραποσκευές στους –αεροπορικού τύπου- ασφαλιζόμενους χώρους πάνω από τα κεφάλια των επιβατών, το Neoplan Starliner απλά υπερκαλύπτει τις όποιες ανάγκες των επιβατών χωρίς προβλήματα. Παράλληλα, το κάθε κάθισμα είναι εφοδιασμένο με ειδικό τραπεζάκι και υποπόδιο, όπως επίσης και με ατομική πλαφονιέρα.

Μπορεί το Starliner να ελκύει το ενδιαφέρον σε πρώτη φάση, χάρη στην εντυπωσιακή σχεδίασή του ή στο κορυφαίο επίπεδο της ποιότητας κατασκευής του, ωστόσο το σημαντικότερο στοιχείο που το χαρακτηρίζει, είναι η απαράμιλλη αίσθηση άνεσης και ασφάλειας που προσφέρει στους επιβαίνοντες σε αυτό κατά τις μετακινήσεις, καθώς και η ευκολία στους χειρισμούς του από τον οδηγό.

Το Starliner SHD είναι εφοδιασμένο με τον ηλεκτροϋδραυλικά ελεγχόμενο (μέσω συστήματος EHLA) τρίτο άξονα, που αναλαμβάνει να βελτιώσει σημαντικά τη συμπεριφορά του στις στροφές, συνεπικουρώντας το σύστημα διεύθυνσης ZF - Hydrolenkung (τύπου 8098 Servocomtronic) με τη μεταβαλλόμενη λειτουργία, ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος. Η ανεξάρτητη ανάρτηση στον εμπρόσθιο άξονα της Neoplan, σε συνδυασμό με την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη αερανάρτηση μέσω του συστήματος E-CAS, που επιτρέπει την αυξομείωση της απόστασης του αμαξώματος από το οδόστρωμα ανάλογα με την περίσταση, αναλαμβάνει τη μετατροπή του Starliner σε «μαγικό χαλί».

Το πλαίσιο δεν εμφανίζει σε καμία περίπτωση στρεβλώσεις και ταλαντώσεις, πράγμα ιδιαίτερα σημαντικό για ένα όχημα των διαστάσεων του Starliner, ενώ το σύστημα διεύθυνσης είναι σαφές και αντάξιο των περιστάσεων. Τα φρένα περιλαμβάνουν αεριζόμενους δίσκους σε όλους τους τροχούς, σε συνδυασμό με συστήματα όπως EBS, ABS, ASR και φυσικά το ZF Intarder, ενώ οποιεσδήποτε δυσάρεστες καταστάσεις αναφορικά με τη δυναμική συμπεριφορά του οχήματος, κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες κίνησης ή οδοστρώματος, ξεπερνιούνται, χάρη στην έγκαιρη επέμβαση του ηλεκτρονικού συστήματος ευστάθειας ESP. Τέλος, η ηχομόνωση του εσωτερικού είναι πολύ καλή και ο κινητήρας της MAN D2676 LOH 02, χωρητικότητας 12.419 κ.εκ., που αποδίδει 480 ίππους, καλύπτοντας τις προδιαγραφές της Euro 4 χάρη στο σύστημα EGR (χωρίς τη χρήση διαλύμματος AdBlue), συνεργάζεται ιδανικά με το σειριακό κιβώτιο ZF AS-Tronic (12 σχέσεων), προκειμένου να κινήσει με ασφάλεια και χωρίς προβλήματα βαρύ τριαξονικό λεωφορείο.