Το νέο DAF CF είναι πλέον διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, όντας πλήρως ανανεωμένο σχεδιαστικά και με νέους, πιο φιλικούς προς το περιβάλλον κινητήρες. Παράλληλα, το κόστος χρήσης και συντήρησής του είναι σαφώς μειωμένο σε σχέση με τον προκάτοχο του.
Λίγους μήνες μετά το λανσάρισμα της ναυαρχίδας της στα βαρέα φορτηγά, το DAF XF105, η ολλανδική εταιρεία παρουσίασε τα πλήρως ανανεωμένα LF και CF, που θα αποτελέσουν τους εκπροσώπους της στις κατηγορίες φορτηγών με μεικτό βάρος από 6-21 τόνους (Σειρά LF) και από 18-40+ τόνων (Σειρά CF).
Σαφέστατα ανανεωμένη αισθητική
Ένα από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το νέο CF είναι η πλήρως ανανεωμένη σχεδίαση της καμπίνας. Τόσο η πάνω όσο και η κάτω μάσκα έχουν επανασχεδιαστεί, με την τελευταία να φέρει ειδική επένδυση από αλουμίνιο σε μια από τις γρίλιες. Οι μεγάλοι εξωτερικοί καθρέφτες βελτιώνουν σημαντικά το οπτικό πεδίο του οδηγού σχετικά με τα τεκταινόμενα στο πίσω μέρος του οχήματος, ενώ ο μεταλλικός προφυλακτήρας μπορεί προαιρετικά να φιλοξενήσει διπλούς προβολείς ομίχλης. Τέλος, ένα πλήρες σετ αεροδυναμικών βοηθημάτων είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του CF και, πέραν της βελτίωσης της αεροδυναμικής της καμπίνας, συμβάλει τα μέγιστα και στην αισθητική αναβάθμιση του συνόλου.
Προηγμένο τεχνολογικά σε όλους τους τομείς
Τα σημαντικά νέα για το νέο DAF CF δεν αφορούν ωστόσο στη σχεδίασή του, αλλά στην εξέλιξη των μηχανικών μερών του και κυρίως της γκάμας των κινητήρων του. Μια εντελώς νέα γενιά μηχανικών συνόλων της PACCAR, που, κάνοντας χρήση της τεχνολογίας DAF SCR, καλύπτει τις προδιαγραφές των Euro 4 & 5 και αναλαμβάνει πλέον την κίνηση του νέου CF. Επιπλέον, η νέα διάταξη του πλαισίου διασφαλίζει μεγαλύτερους ωφέλιμους χώρους για υπερκατασκευές ή την προσθήκη μεγαλύτερων δεξαμενών καυσίμου.
Νέα στάνταρντς στο χώρο εργασίας
Βασισμένος στο μεγαλύτερο XF105, ο εσωτερικός διάκοσμος του νέου CF προσφέρει ένα υψηλό επίπεδο άνεσης, λειτουργικότητας και ασφάλειας, με το επίπεδο της ποιότητας των υλικών -που έχουν χρησιμοποιηθεί- και της συναρμολόγησής τους να κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα. Ο νέος πίνακας οργάνων φέρει διαφορετική διάταξη στις ενδείξεις του, ενώ τα χειριστήρια των διαφόρων λειτουργιών του οχήματος είναι άμεσα προσβάσιμα. Το τιμόνι είναι πλήρως ρυθμιζόμενο (όπως και το κάθισμα του οδηγού), ενώ προαιρετικά μπορεί να εφοδιαστεί με αερόσακο.
Εντελώς νέα δομή πλαισίου
Στους ελκυστήρες CF 4x2 οι δεξαμενές αέρα και όλα τα υπόλοιπα στοιχεία τοποθετούνται πλέον εντός του πλαισίου (όπου αυτό είναι δυνατόν), με αποτέλεσμα να απελευθερώνεται ωφέλιμος χώρος, για παράδειγμα μεγαλύτερες δεξαμενές καυσίμου. Η δεξαμενή με το διάλυμα AdBlue καταλαμβάνει ελάχιστο χώρο, εξαιτίας του μικρού μεγέθους της και, στην περίπτωση των ελκυστήρων CF, είναι δυνατή η τοποθέτηση δεξαμενών καυσίμου έως και 1.500 λίτρων. Όσον αφορά στη δεξαμενή AdBlue, με συνολική χωρητικότητα 75 λίτρων, παρέχει αυτονομία 4.500 χλμ. πριν από τον επόμενο ανεφοδιασμό με το διάλυμα ουρίας.
Τα DAF CF75 και CF85 διατίθενται με μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων 8, 9 και 16 σχέσεων, που χάρη στο σύστημα «Servoshift», προσφέρουν ταχύτερες και ευκολότερες εναλλαγές των σχέσεων. Προαιρετικά είναι διαθέσιμο και το αυτοματοποιημένο κιβώτιο AS-Tronic με 16 σχέσεις.
Νέα ή ανανεωμένη είναι και η γκάμα των πίσω αξόνων του CF, προσφέροντας επιλογές με δυνατότητα υποστήριξης φορτίων από 11,5-13,0 τόνους (ανά άξονα).
Όλα τα παραπάνω συνάδουν στο συμπέρασμα, πως το νέο DAF CF μπορεί να ανταποκριθεί χωρίς προβλήματα σε πάσης φύσεως χρήσεις και σε κάθε περίπτωση ο οδηγός θα εκτιμήσει το πολύ καλό επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας, καθώς και την πλήρη εκμετάλλευση της ισχύος και της ροπής του κινητήρα, ανεξάρτητα από το είδος της διαδρομής ή τον τύπο (και το βάρος) του φορτίου.
Εχέγγυα για το περιβάλλον αλλά… και τον ιδιοκτήτη
Ένας από τους βασικότερους λόγους εξέλιξης των νέων σειρών LF και CF ήταν η συμμόρφωση με τις επιταγές της νόρμας Euro 4, που αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από τον Οκτώβριο του 2006, αλλά και της Euro 5 που έπεται (2009).
Το νέο CF είναι σε θέση να καλύψει τόσο την Euro 4 όσο και την Euro 5, χάρη στην τεχνολογία «DAF SCR». Το εν λόγω σύστημα, κάνοντας έγχυση μικροποσότητας του διαλύματος AdBlue στα εξαγόμενα καυσαέρια και με τη συνεργασία ενός καταλύτη DeNOx, διασφαλίζει την εξαγωγή αβλαβών ρύπων και νερού σε ό,τι αφορά στις εκπομπές του κινητήρα. Η εν λόγω διαδικασία δεν επεμβαίνει στη λειτουργία του κινητήρα, επιτρέποντας στους υπευθύνους της εταιρείας να τον εξελίξουν ακόμα περισσότερο, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου του.
Όλα τα παραπάνω είχαν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας νέας οικογένειας κινητήρων της PACCAR, οι οποίοι, πέραν των μειωμένων εκπομπών ρύπων και της κατανάλωσης καυσίμου, διακρίνονται επίσης για τη μεγαλύτερη αξιοπιστία τους.
Οι εκδόσεις CF65 εφοδιάζονται με τον κινητήρα PACCAR GR, 5,7 λίτρων (Euro 4), που αποδίδει ισχύ από 224-285 ίππους και ροπή από 850-1.020 Nm.
Οι εκδόσεις CF75 εφοδιάζονται με τον κινητήρα PACCAR PR, 9,2 λίτρων (Euro 4 & 5), που αποδίδει ισχύ από 249-360 ίππους και μέγιστη ροπή από 1.050-1.450 Nm.
Τέλος, οι εκδόσεις CF85 κινούνται από το μηχανικό σύνολο PACCAR MX (Euro 4 & 5), χωρητικότητας 12,9 λίτρων, με ισχύ από 360-510 ίππους και μέγιστη ισχύ από 1.775-2.500 Nm.
Όπως προαναφέραμε, οι εν λόγω κινητήρες διακρίνονται για τη μεγάλη αξιοπιστία τους, ενώ αξίζει να σημειώσουμε, πως τα διαστήματα μεταξύ των σέρβις έχουν αυξηθεί και -στην περίπτωση του CF85- ανέρχονται έως και τα 150.000 χλμ., ανάλογα με τον τύπο του οχήματος και τη χρήση του.