Ο κορυφαίος τράκτορας της Σουηδικής εταιρείας ήταν στη διάθεση μας για μια ολόκληρη μέρα προκειμένου να αξιολογήσουμε τις δυνατότητες του «ασυγκράτητου» κινητήρα των 16,1 λίτρων που αποδίδει ισχύ 660 ίππων.
Η κορυφαία καμπίνα Globetrotter XL, με τους τεράστιους χώρους και το υψηλότατο επίπεδο άνεσης και ασφάλειας, σε συνδυασμό με τον κορυφαίο σε ιπποδύναμη κινητήρα των 660 ίππων, δημιουργεί ένα θαυμάσιο σύνολο, που πέραν των μεταφορικών δυνατοτήτων που προσφέρει στον ιδιοκτήτη του, μαγνητίζει τα βλέμματα όσων βρεθούν στο δρόμο του -όπως και είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε. Η πληθώρα επενδύσεων από χρώμιο τόσο στον προφυλακτήρα και στη μάσκα, όσο και στους καθρέφτες ή στα αεροδυναμικά βοηθήματα, συνεπικουρείται από στοιχεία όπως οι πρόσθετοι προβολείς ομίχλης της Hella στον προφυλακτήρα και τα ειδικά Led στην οροφή, προκειμένου να τονίσει ακόμα περισσότερο τον έντονο δυναμισμό του βαρύ φορτηγού.
Ο 6κύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 16,1 λίτρων με την κωδική ονομασία «D16C» της Volvo Trucks αποδίδει ισχύ 580 και 660 ίππων στις εκδόσεις FH16. Αντίστοιχα, η μέγιστη τιμή της ροπής του ορίζεται στα 2.800 και 3.100 Nm. Σε κάθε περίπτωση, το επίπεδο της εφαρμοσμένης σε αυτόν τεχνολογίας είναι υψηλότατο και, προκειμένου να καλύψει τις προδιαγραφές της Euro 4, κάνει χρήση της τεχνολογίας SCR (Selective Catalytic Reduction) και η δεξαμενή του διαλύματος ουρίας (AdBlue), που έφερε το μοντέλο της παρουσίασης, είναι χωρητικότητας 60 λίτρων. Πέραν των αναμφισβήτητα κορυφαίων δυνατοτήτων του σε ό,τι αφορά στις απαιτήσεις μεταφοράς φορτίων, αξίζει να σημειώσουμε, πως έφερε το νέο σύστημα υποβοήθησης της πέδησης «VEB+» της σουηδικής εταιρείας με ισχύ 425 kW στις 2.000 σ.α.λ.
Το Volvo FH16 αποτελεί μια από τις ιδανικότερες επιλογές στις διεθνείς οδικές μεταφορές. Πέραν των κινητήρων με ισχύ 580 και 660 ίππων, διακρίνεται για την τεράστια ποικιλία των εκδόσεών του αναφορικά με τον τύπο του σασί, των αξόνων και των διαφόρων ηλεκτρονικών συστημάτων, που αναλαμβάνουν τον έλεγχο της οδικής του συμπεριφοράς του.
Πέραν όμως των στοιχείων που αφορούν στις μεταφορικές δυνατότητες του οχήματος, αξίζει να αναφερθούμε στα συστήματα που άπτονται της ενεργητικής ασφάλειας του οχήματος. Πέραν των φρένων, που περιλαμβάνουν δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, συναντάμε το σύστημα ESP και το EBS (ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα φρένων) αλλά και το μηχανόφρενο VEB+, που προσφέρει ισχύ 425 kW και συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων, αυτή τη στιγμή, συστημάτων τέτοιου είδους.
Οι τεράστιες δυνατότητες του κινητήρα είναι απόλυτα εκμεταλλεύσιμες από τον οδηγό, χάρη στο προηγμένο 12τάχυτο, αυτοματοποιημένο, κιβώτιο I-Shift, ενώ το Volvo FH16 μπορεί να αποκτηθεί με δύο επιπλέον μηχανικά κιβώτια 14 σχέσεων.