Περισσότερα από 1.150 δρομολόγια των αστικών λεωφορείων δεν πραγματοποιούνται σε καθημερινή βάση με αποτέλεσμα να αυξάνεται η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού. Ως βασική αιτία σε αυτή τη θλιβερή κατάσταση, λογίζεται η έλλειψη οδηγών και η κακή οργάνωση των δρομολογίων από τον ΟΑΣΑ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, σε σχετική επερώτηση της στη Βουλή, η αξιωματική αντιπολίτευση, κατά μέσο όρο δεν πραγματοποιείται καθημερινά το 7,5% των προγραμματισμένων δρομολογίων των αστικών λεωφορείων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα σε ορισμένες περιοχές που δεν εξυπηρετούνται από άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς όπως το Μετρό, το Τραμ ή ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, η αναμονή στη στάση για τους επιβάτες να ανέρχεται σε έως και τα 30 λεπτά.
Ως βασικότερη αιτία για το πρόβλημα αυτό παρουσιάζεται η κακή οργάνωση των δρομολογίων και της κατανομής του ανθρώπινου δυναμικού. Συγκεκριμένα για το 5,7% των χαμένων δρομολογίων ευθύνονται οι ελλείψεις σε οδηγούς και ο προγραμματισμός του προσωπικού που ήδη απασχολείται στα λεωφορεία. Τη κυκλοφοριακή συμφόρηση του οδικού δικτύου ευθύνεται για το 0,5% των χαμένων δρομολογίων όπως αντίστοιχα και η βλάβες των οχημάτων ή η απόσπαση τους από μια περιοχή σε άλλη.
Όλα τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση στις πωλήσεις των εισιτηρίων που εμφανίζει ο ΟΑΣΑ. Συγκεκριμένα τα εισιτήρια μειώθηκαν από τα 323 εκ. για το 2003 στα 307 εκ. για το 2006. Παράλληλα το κόστος ανά επιβάτη αυξήθηκε από τα 0,079 ευρώ για το 2003 στα 0,09 ευρώ για το 2005. Αυτό συνιστά αύξηση στο κόστος της μεταφοράς ανά επιβάτη της τάξης του 14% σε μια διετία που επιβαρύνει αποκλειστικά το Κράτος.