Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Δοκιμάζουμε το Ford Transit Van

4.242 Επισκέψεις στο άρθρο (18/5/2007)

Μη χάσετε στο επόμενο τεύχος του περιοδικού Auto Τρίτη Επαγγελματικά την δοκιμή του κυρίαρχου στις πωλήσεις των Van της χώρας μας, Ford Transit. Η κορυφαία ποιότητα κατασκευής, οι ισχυροί κινητήρες και η πολύ καλή οδική συμπεριφορά αποτελούν ορισμένα από τα δυνατά του σημεία.

Παρά το γεγονός ότι ο ανταγωνισμός του στην κατηγορία των Van έχει ανανεωθεί πλήρως τη τελευταία διετία, το Ford Transit εξακολουθεί να διατηρείται ιδιαίτερα ψηλά στις πωλήσεις (και της χώρας μας) ενώ η νέα του γενιά απέσπασε ήδη τον τίτλο του «Van of the Year 2007». Για περισσότερα από 40 χρόνια, το Transit έχει καταφέρει να αποκτήσει φανατικούς υποστηρικτές χάρη στην πολύ καλή αξιοπιστία του, τη ευρεία γκάμα εκδόσεων που περιλαμβάνει μοντέλα Van, mini-buses ή καμπίνας- σασί (C+C), τους ισχυρούς κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου αλλά και την απαράμμιλη οδική του συμπεριφορά.

Όλα τα παραπάνω το καθιστούν μια ιδιαίτερα συμφέρουσα επιλογή, η οποία στην κατηγορία των Van προσφέρει εκδόσεις με τέσσερα διαφορετικά μήκη μεταξονίου, τρεις οροφές, μεικτό βάρος που κυμαίνεται από τους 2,6- 4,25 t. και όγκο φόρτωσης από 5,19- 12,28 κυβικά μέτρα αντίστοιχα.

Η εξωτερική σχεδίαση του εκπροσώπου της Ford είναι επιβλητική και βασίζεται σε αδρές γραμμές με έντονες ακμές όπως το νεύρο που διατρέχει το πλαϊνό τμήμα του αμαξώματος από το εμπρός φωτιστικό σώμα έως και το πίσω.

Η έκδοση 145 Τ330 με το κοντό μεταξόνιο, τη μεσαία οροφή και τον ισχυρό βενζινοκινητήρα των 2,3 λίτρων που είχαμε στη διάθεση μας από την ελληνική αντιπροσωπεία, σίγουρα αποτέλεσε μια ευχάριστη έκπληξη τόσο σε ότι αφορά τη προσεγμένη ποιότητα κατασκευής της και τον πλούσιο εξοπλισμό, όσο κυρίως για την οδική συμπεριφορά της και τις πολύ καλές επιδόσεις που προσφέρει ο ισχυρός κινητήρας των 145 ίππων.

Εσωτερικό

Το νέο Transit προσφέρει έναν πληρέστατο από όλες τις απόψεις, «χώρο εργασίας» που καλύπτει ακόμα και την πιο εξεζητημένη ανάγκη του επαγγελματία. Ιδιαίτερα προσεγμένο σε ότι αφορά τη ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί και το επίπεδο της συναρμολόγησης τους, το εσωτερικό του νέου Transit είναι ευχάριστο οπτικά χάρη στη διχρωμία των επενδύσεων στο ταμπλό και τη κεντρική κονσόλα.

Ωστόσο το στοιχείο που κερδίζει άμεσα τις εντυπώσεις στη περίπτωση του Transit είναι οι πολλοί «έξυπνοι» αποθηκευτικοί χώροι που έχουν προβλεφθεί στο εσωτερικό του.

Χώρος φόρτωσης

Η έκδοση του Ford Transit με το κοντό μεταξόνιο των 2.933 χλστ. και τη μεσαία οροφή έχει μήκος αμαξώματος που ορίζεται στα 4.863 χλστ. και ύψος 2.405 χλστ. αντίστοιχα. Παρά τις περιορισμένες εξωτερικές του διαστάσεις, ο εκπρόσωπος της Ford είναι σε θέση να προσφέρει χώρο φόρτωσης με μήκος 2.582 χλστ. και ωφέλιμο ύψος 1.745 χλστ. αντίστοιχα ενώ το μέγιστο πλάτος του ορίζεται στα 1.762 χλστ. (1.390 χλστ. μεταξύ των θόλων).

Ουσιαστικά πρόκειται για μία εκ των «μικρών» εκδόσεων του Transit με συνολικό όγκο φόρτωσης 7,48 κ.μ., καθώς ο εκπρόσωπος της Ford μπορεί να προσφέρει χώρο φόρτωσης με όγκο από 5,19- 12,28 κ.μ. Αυτό που έχει σημασία ωστόσο είναι πως ακόμα και το τελευταίο κυβικό εκατοστό του χώρου φόρτωσης στο νέο Transit είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο καθώς τα σχεδόν κάθετα τοιχώματα (που μπορούν να καλυφθούν εξ ολοκλήρου με επένδυση από ξύλο), είναι σε θέση να υποστηρίξουν πάσης φύσεως υπερκατασκευές όπως εργαλειοθήκες ενώ προσφέρουν πληθώρα λύσεων αναφορικά με την ασφαλή στήριξη του φορτίου.

Οδική συμπεριφορά

Ένα από τα προτερήματα του νέου Ford Transit έναντι του ανταγωνισμού είναι η πολύ καλή οδική του συμπεριφορά κάτω από όλες τις συνθήκες καθώς επίσης και η ευκολία στον χειρισμό του.

Η δομή και η ρύθμιση της ανάρτησης είναι πολύ καλή και χωρίς να επιτρέπει τις μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος σε δρόμους με στροφές, είναι σε θέση να φιλτράρει με μεγάλη αποτελεσματικότητα την πλειοψηφία των ανωμαλιών του οδοστρώματος.

Σε δρόμους με στροφές, το Ford Transit θα κινηθεί γρήγορα με τα ελαστικά να εμφανίζουν μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, ενώ στον αυτοκινητόδρομό η ευστάθεια του είναι υποδειγματική. Επιπλέον μια πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων όπως το ABS και φυσικά η τελευταία γενιά του ESP –το οποίο διαμορφώνει τη λειτουργία του ανάλογα με το πως μεταβάλλεται το κέντρο βάρους του οχήματος εξαιτίας του φορτίου- θα κερδίσουν άμεσα την εμπιστοσύνη του οδηγού.

Κινητήρας

To Ford διατίθεται στη χώρα μας με τρεις εκδόσεις ενός Duratorq TDCi 2,2 λίτρων με ισχύ 85, 110 και 130 ίππων αντίστοιχα ενώ οι δύο εκδόσεις του επίσης Duratorq TDCi των 2,4 λίτρων αποδίδουν ισχύ 115 και 140 ίππων. Τέλος προσφέρεται και ένας βενζινοκινητήρας Duratec 2,3 λίτρων με ισχύ 145 ίππων και ροπή 210 Nm. Η μέγιστη τιμή των πετρελαιοκινητήρων κυμαίνεται από τα 250- 375 Nm αντίστοιχα.