ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Νέο υβριδικό λεωφορείο από MAN

2.779 Επισκέψεις στο άρθρο (25/5/2007)

Οι συνεχώς αυξανόμενες πιέσεις για μέσα μαζικής μεταφοράς με ιδιαίτερα φιλικό προς το περιβάλλον χαρακτήρα έχει ωθήσει τις διεθνείς κατασκευάστριες εταιρείες στη παρουσίαση νέων υβριδικών συστημάτων κινητήρων. Αντίστοιχη είναι και η περίπτωση του νέου MAN Lion’s City Hybrid με χαμηλό σασί.

Η Γερμανική εταιρεία ΜΑΝ έχει να επιδείξει μια μακρόχρονη (από τη δεκαετία του ’70) ενασχόληση με την έρευνα και εξέλιξη νέων υβριδικών συστημάτων κινητήρων, τα οποία πέραν του αναμφίβολα οικολογικού τους χαρακτήρα, διασφαλίζουν και σημαντικά μειωμένη κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με τα συμβατικά μηχανικά σύνολα με καύσιμο του πετρέλαιο.

Στο πλαίσιο του Διεθνούς Συνεδρίου για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που πραγματοποιείται στο Ελνσίνκι, η MAN πραγματοποιεί την πρώτη επίσημη παρουσίαση μιας νέας –υβριδικής- έκδοσης του αστικού λεωφορείου Lion’s City. Το εν λόγω μοντέλο βασίζεται σε έναν πετρελαιοκινητήρα και δύο ηλεκτρικά μοτέρ για την κίνηση του και σύμφωνα με τους υπεύθυνους της εταιρείας, επιδεικνύει σημαντικά μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα καθώς και περιορισμό της μέσης κατανάλωσης καυσίμου σε ποσοστό 20%- 25%.

Το κύριο βάρος στις έρευνες της ΜΑΝ σε ότι αφορά στα υβριδικά οχήματα, εστιάζεται στην εξέλιξη και τελειοποίηση τεχνολογιών που αφορούν στην μετατροπή της κινητικής ενέργειας του οχήματος σε ηλεκτρική και φυσικά την αποθήκευση της σε ειδικούς συσσωρευτές- πυκνωτές. Δεν πρέπει φυσικά να παραλείψουμε πως τόσο το κόστος παραγωγής όσο και το μέγεθος των εν λόγω συστημάτων επιβάλλεται να διατηρηθεί σε χαμηλά επίπεδα προκειμένου να καθίσταται δυνατή η εφαρμογή τους σε οχήματα μαζικής παραγωγής.

Η μακρόχρονη τεχνογνωσία της ΜΑΝ έχει οδηγήσει στην εξεύρεση πολλών και ιδιαίτερα λειτουργικών νέων τεχνολογιών αν και στη παρούσα φάση, αυτή που κερδίζει έδαφος αφορά στη χρησιμοποίηση μιας σύζευξης πετρελαιοκινητήρα- ηλεκτροκινητήρα.

Η εν λόγω διάταξη αποτελεί ιδανική επιλογή στη περίπτωση των μέσων μαζικής μεταφοράς όπως τα λεωφορεία όπου οι ταχύτητες κίνησης είναι μικρές και οι συχνές στάσεις παρέχουν τη δυνατότητα συνεχούς αποθήκευσης ενέργειας, η οποία απαιτείται για την κίνηση του ηλεκτρικού μοτέρ. Σε αυτή ακριβώς την «αρχή λειτουργίας» βασίζεται και το νέο υβριδικό MAN Lion’s City Hybrid που η Γερμανική εταιρεία παρουσιάζει στο Ελσίνκι.

Το εν λόγω αστικό λεωφορείο χαμηλού σασί, βασίζεται σε έναν 6κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα D0836, χωρητικότητας 6.871 κ.εκ. που αποδίδει ισχύ 260 ίππων και ροπή 1.050 Nm από τις 1.200- 1.800 σ.α.λ. και χάρη στη τεχνολογία MAN PUREdiesel καλύπτει τις πιο απαιτητικές Κοινοτικές Οδηγίες αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων. Ο εν λόγω κινητήρας παρέχει την απαιτούμενη ενέργεια σε μια «γεννήτρια» η οποία τροφοδοτεί δύο -ειδικά σχεδιασμένα- ηλεκτρικά μοτέρ με ισχύ 102 ίππων έκαστο. Οι δύο αυτοί ηλεκτροκινητήρες αναλαμβάνουν να προσφέρουν κίνηση στο λεωφορείο μέσω ενός άξονα με τα νέας τεχνολογίας μονά –υπερφαρδιά- ελαστικά. Προκειμένου να μην επιβαρύνεται ο διαθέσιμος για τους επιβάτες, χώρος στο εσωτερικό του μήκους 11,95 μ. λεωφορείου, το σύστημα αποθήκευσης της ενέργειας που χρειάζονται οι ηλεκτροκινητήρες, είναι τοποθετημένο στην οροφή. Αξίζει να σημειώσουμε πως τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ είναι σε θέση να προσφέρουν μέγιστη ροπή 800 Nm που ωστόσο επαρκεί για την κίνηση του οχήματος (μεικτό βάρος 18t.).