ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

To νέο Euro 5 χωματουργικό DAF CF85

3.957 Επισκέψεις στο άρθρο (6/6/2007)

Το νέο σκληροτράχηλο φορτηγό της Ολλανδικής εταιρείας μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως χωματουργικό φορτηγό ή μπετονιέρα και πέραν του 13λιτρου κινητήρα PACCAR MX που καλύπτει τις προδιαγραφές της Euro 5, διακρίνεται για την ελκυστική σχεδίαση και την απαράμιλλη αξιοπιστία του.

Στο νέο τεύχος του περιοδικού «Auto Τρίτη Επαγγελματικά» παρουσιάζουμε το νέο DAF CF85 με τον κινητήρα PACCAR MX που καλύπτει τις προδιαγραφές της Euro 5. Χωρίς αμφιβολία, πρόκειται για μια από τις πιο αξιόλογες προτάσεις στη κατηγορία των βαρέων φορτηγών που προορίζονται για ειδικές εφαρμογές όπως τετραξονικά χωματουργικά, μπετονιέρες κ.λ.π. Τόσο η κορυφαία αξιοπιστία που χαρακτηρίζει όλους τους εκπροσώπους της Ολλανδικής εταιρείας όσο και το πολύ καλό επίπεδο της ποιότητας κατασκευής, αποτελούν τα δυνατά του σημεία.

Εφοδιασμένο με τη καμπίνα Sleeper, το μοντέλο της παρουσίασης είναι σε θέση να προσφέρει ένα υψηλό επίπεδο ασφάλειας και –προπάντων- άνεσης στους επιβαίνοντες σε αυτό, ενώ μια πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων προσφέρει όλα τα εχέγγυα στον οδηγό προκειμένου να υπερκεράσει ακόμα και τις μεγαλύτερες αντιξοότητες που μπορεί να συναντήσει κανείς κατά τη μεταφορά φορτίων άνω των 20t. σε -πάσης φύσεως- διαδρομές (ασφάλτινες ή μη).

Τέλος δεν μπορούμε να παραλείψουμε τον ισχυρό και ιδιαίτερα αξιόπιστο κινητήρα PACCAR MX, χωρητικότητας 12,9 λίτρων που αποδίδει ισχύ από 360- 510 ίππους (460 στο συγκεκριμένο μοντέλο) και είναι σε θέση να ανταποκριθεί απόλυτα στις απαιτήσεις ακόμα και της πιο σκληρής χρήσης.

«Περιβάλλον εργασίας»

Η καμπίνα τύπου Sleeper με την οποία εφοδιάζεται το DAF CF85 της παρουσίασης εφοδιάζεται με ένα μονό κρεβάτι που μπορεί να προσφέρει αρκετές ώρες χαλάρωσης. Παράλληλα υπάρχουν πολλοί χώροι για μικροαντικείμενα και αποσκευές οι οποίοι είναι προσβάσιμοι και από το εξωτερικό του οχήματος ενώ κάτω από το κρεβάτι έχει προβλεφθεί ένα μικρό ψυγείο.

Σχεδιαστικά, ο εσωτερικός διάκοσμος είναι από τους πιο «ενδιαφέροντες» στη κατηγορία του ενώ όλα τα χειριστήρια είναι τοποθετημένα σε σημεία με καλή εργονομία. Το τιμόνι είναι πλήρως ρυθμιζόμενο όπως αντίστοιχα και το κάθισμα του οδηγού, ενώ φέρει πληθώρα χειριστηρίων ενσωματωμένα σε αυτό.

Τεράστια ποικιλία εκδόσεων

Η γκάμα βαρέων φορτηγών της DAF που προορίζεται για κατασκευαστικές εφαρμογές ανανεώθηκε πρόσφατα με τις τετραξονικές εκδόσεις του CF. Στα νέα στοιχεία που έχουν υιοθετηθεί από τα σκληροτράχηλά αυτά οχήματα περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων και μια «εκτός δρόμου» έκδοση του αυτόματου κιβωτίου AS-Tronic των 12 σχέσεων. Το εν λόγω κιβώτιο διασφαλίζει πιο γρήγορη εναλλαγή των σχέσεων ενώ μέσω ενός διακόπτη στον πίνακα οργάνων επαναφέρεται η λειτουργία του σε «εντός δρόμου» χαρακτηριστικά.

Παράλληλα πολλαπλές είναι οι εκδόσεις με διπλό διαφορικό του DAF CF προκειμένου να καλύψει ακόμα και τις πια απαιτητικές εκτός δρόμου εφαρμογές. Στη περίπτωση του CF85 8x4 έχει προβλεφθεί ένα διαφορικό 26 τόνων που καθιστά δυνατή τη μεταφορά φορτίων με μεικτό βάρος 34 τόνων.

Επιπλέον αξίζει να αναφερθούμε στον οπίσθιο άξονα με τραπεζοειδή ανάρτηση και οκτώ ράβδους στήριξης που πέραν της υψηλής σταθερότητας που διασφαλίζει στις εκτός δρόμους διαδρομές, χάρη στα επιπλέον silent blocks προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια, μειωμένα επίπεδα θορύβου και μεγαλύτερη άνεση. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται το σύστημα υποβοήθησης της πέδησης ενώ προαιρετικά είναι διαθέσιμο και το EBS.

Τέλος δεν πρέπει να παραλείψουμε στοιχεία όπως το βαλβιδόφρενο και το ZF Intarder όπως επίσης τα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς που επιτρέπουν την ασφαλή επιβράδυνση και ακινητοποίηση του οχήματος κάτω από όλες τις συνθήκες.

Ο νέος PACCAR MX των 12,9 λίτρων

Το μηχανικό σύνολο, PACCAR MX των 12,9 λίτρων αποδίδει ισχύ από 360- 510 ίππους (460 στη περίπτωση του οχήματος της παρουσίασης) ενώ παράλληλα καλύπτει τις προδιαγραφές της Euro 5. Η μέγιστη τιμή της ροπής του εν λόγω 6κύλινδρου, σε σειρά, κινητήρα κυμαίνεται από τα 1.775- 2.500 Nm (2.000 Nm στις 1.000- 1.410 σ.α.λ. για το όχημα της παρουσίασης).

Σε ότι αφορά τα χαρακτηριστικά του αξίζει να σημειώσουμε τη πολύ μεγάλη αξιοπιστία του ενώ προκειμένου να μειωθούν στα επιθυμητά όρια οι εκπομπές ρύπων κάνει χρήση της τεχνολογίας SCR (Selective Catalytic Reduction) που επιβάλλει τη χρήση διαλύματος ουρίας (AdBlue).

Το όχημα εφοδιάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο 16 σχέσεων και σύστημα υποβοήθησης «Servoshift» που αποτελεί μια σημαντική βοήθεια για τον οδηγό καθώς του επιτρέπει να εκμεταλλευτεί απόλυτα τις αναμφισβήτητα μεγάλες δυνατότητες του εν λόγω κινητήρα.

Η αλουμινένια δεξαμενή καυσίμου είναι χωρητικότητας 340 λίτρων ενώ η δεξαμενή AdBlue είναι κατασκευασμένη από πλαστικό για περαιτέρω μείωση του συνολικού βάρους του οχήματος.