ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Προβληματισμός ελέω… Euro NCAP

2.822 Επισκέψεις στο άρθρο (27/2/2008)

Ιδιαίτερα άσχημα –με εξαίρεση το Mitsubishi L200- ήταν τα αποτελέσματα των πρώτων crash tests που πραγματοποίησε το Euro NCAP σε μοντέλα Pick-Up. Το L200 απέσπασε 4 αστέρια στη πλαγιομετωπική σύγκρουση ωστόσο δεν ίσχυσε το ίδιο και για τα Nissan Navara και Isuzu D-Max.

Σύμφωνα με τον γ.γ. του Euro NCAP, δρ. Michiel van Ratinger, ο λόγος που ο Οργανισμός αποφάσισε να συμπεριλάβει για πρώτη φορά στις δοκιμές ελεγχόμενης πρόσκρουσης που πραγματοποιεί, μοντέλα της κατηγορίας των Pick-Up εστιάζεται στις συνεχώς αυξανόμενες πωλήσεις τους. Ουσιαστικά ο κ. van Ratingen αναφέρει πως τα Pick-Up προσφέρουν εκδόσεις με πληρέστατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, οι οποίες μπορούν κάλλιστα να αποτελέσουν το επιβατικό όχημα μιας οικογένειας.
Παράλληλα ο δρ. van Ratingen σπεύδει να συμπληρώσει πως μέσω των συνεχιζόμενων δοκιμών ελεγχόμενης πρόσκρουσης που πραγματοποιεί, το Euro NCAP έχει αποδείξει πως μπορεί να αποτελέσει ένα «μοχλό πίεσης» προς τις αυτοκινητοβιομηχανίες συμβάλλοντας σημαντικά στη συνεχή αναβάθμιση των επιπέδων ασφάλειας που προσφέρουν τα προϊόντα τους.
Σε κάθε περίπτωση τα αποτελέσματα των crash tests στα Nissan Navara, Isuzu D-Max/ Rodeo και Mitsubishi L200 (με εξαίρεση το τελευταίο) ήταν απογοητευτικά σε αρκετούς τομείς.
Το Nissan Navara βαθμολογήθηκε με ένα αστέρι στις δοκιμές πλαγιομετωπικής σύγκρουσης εξαιτίας (σύμφωνα με την εταιρεία) ενός προβλήματος στο λογισμικό που είναι επιφορτισμένο με την ενεργοποίηση των αερόσακων, ενώ το Isuzu D-Max βαθμολογήθηκε με δύο αστέρια στην ίδια δοκιμασία επιδεικνύοντας μεγάλο κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού του θώρακα των επιβατών. Τέλος το Mitsubishi L200 κατάφερε να αποσπάσει βαθμολογία 4 αστέρων στην ίδια δοκιμασία αν και (όπως και τα άλλα δύο μοντέλα) απογοήτευσε σε ότι αφορά την προστασία που προσφέρει τόσο στα παιδιά –σε ειδικό κάθισμα- όσο και στους πεζούς.
Σύμφωνα λοιπόν με τα επίσημα αποτελέσματα που ανακοίνωσε το Euro NCAP, η βαθμολογία των τριών προαναφερθέντων μοντέλων είναι η εξής:

Isuzu D-Max
-Προστασία ενήλικων επιβατών: 2 αστέρια
-Προστασία ανήλικων επιβατών: 2 αστέρια
-Προστασία πεζών: 1 αστέρι

Mitsubishi L200
-Προστασία ενήλικων επιβατών: 4 αστέρια
-Προστασία ανήλικων επιβατών: 3 αστέρια
-Προστασία πεζών: 1 αστέρι

Nissan Navara
-Προστασία ενήλικων επιβατών: 1 αστέρια
-Προστασία ανήλικων επιβατών: 3 αστέρια
-Προστασία πεζών: 2 αστέρι
Αναλυτικά, κατά η συμπεριφορά των τριών Pick-Up κατά τη διάρκεια των δοκιμών ελεγχόμενης πρόσκρουσης που πραγματοποίησε το Euro NCAP ήταν η εξής:

Isuzu D-Max
Το μοντέλο που χρησιμοποιήθηκε στη δοκιμή του Euro NCAP εφοδιάζονταν με προεντατήρες στις ζώνες ασφαλείας των εμπρός καθισμάτων καθώς και αερόσακο οδηγού.

-Εμπρόσθια πρόσκρουσηΗ καμπίνα των επιβατών παρουσίασε αστάθειες κατά τη διάρκεια της πρόσκρουσης και παρά το γεγονός ότι το D-Max κατάφερε να συγκεντρώσει αρκετούς πόντους συνολικά, δεν επαρκούσαν για να βαθμολογηθεί και με τρίτο αστέρι. Η προστασία του κεφαλιού του οδηγού ήταν μικρή και οι ενδείξεις καταπόνησης στο κεφάλι και τον αυχένα του ανδρείκελου ήταν ιδιαίτερα υψηλές και με μεγάλο κίνδυνο για τη σωματική του ακεραιότητα. Επιφάνειες στο κάτω μέρος του ταμπλό παρουσίασαν μεγάλο κίνδυνο για τα κάτω άκρα τόσο του οδηγού όσο και του συνοδηγού. Στη περίπτωση του οδηγού τα πόδια δέχθηκαν μεγάλη πίεση από την έντονη κίνηση (προς τα πάνω) του ποδοστήριου του φρένου.

-Πλευρική πρόσκρουση
Δεν πραγματοποιήθηκε η δοκιμασία πρόσκρουσης σε στύλο δεδομένου ότι το D-Max δεν προσφέρεται με πλευρικούς αερόσακους.

-Προστασία ανήλικων επιβατών
Η κίνηση προς τα εμπρός του ειδικού παιδικού καθίσματος για ένα τρίχρονο παιδί υπερέβη τα μέγιστα προβλεπόμενα όρια και επέτρεψε την επαφή του ανδρείκελου με διάφορες επιφάνειες του εσωτερικού του οχήματος. Το αυτοκίνητο της δοκιμής δεν ήταν εφοδιασμένο με μετωπικό αερόσακο για τον συνοδηγό ωστόσο το εν λόγω στοιχείο προσφέρεται προαιρετικά αλλά δεν μπορεί να απενεργοποιηθεί. Παράλληλα οι προειδοποιητικές ενδείξεις για τη μη- τοποθέτηση παιδικού καθίσματος με αντίθετη φορά στη συγκεκριμένη θέση ήταν μόνο στην αγγλική γλώσσα ενώ και οι υποδοχές Isofix στις πίσω θέσεις δεν ήταν αρκετά εμφανείς.

-Προστασία πεζών
Το D-Max δεν κατάφερε να συγκεντρώσει βαθμούς σε ότι αφορά τη προστασία των ποδιών ενός ενήλικα ή το κεφάλι ενός παιδιού ενώ το ίδιο ισχύ και για το κεφάλι ενός χτυπημένου ενήλικα.

Mitsubishi L200

Το μοντέλο της δοκιμής εφοδιάζονταν με προεντατήρες και περιοριστές φορτίου των ζωνών ασφαλείας στα εμπρός καθίσματα καθώς και με δύο μετωπικούς αερόσακους.

-Εμπρόσθια πρόσκρουση
Η προστασία του θώρακα του οδηγού κρίνεται ως κακή εξαιτίας κυρίως της μεγάλης πίεσης που δέχθηκε. Τα ποδοστήρια αναδιπλώθηκαν ωστόσο η καμπίνα των επιβατών παρέμεινε σταθερή κατά τη διάρκεια της πρόσκρουσης. Τέλος επιφάνειες στο κάτω μέρος του ταμπλό παρουσίασαν οριακά επίπεδα επικινδυνότητας για τα κάτω άκρα του οδηγού και του συνοδηγού.

-Πλευρική πρόσκρουση
Το L200 είχε πολύ καλή επίδοση στις δοκιμές πλευρικής πρόσκρουσης ωστόσο δεν πραγματοποιήθηκε πρόσκρουση σε στύλο καθώς το μοντέλο δεν προσφέρεται με πλευρικούς αερόσακους.

-Προστασία ανήλικων επιβατών
Ο μετωπικός αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί επιτρέποντας την ασφαλή τοποθέτηση παιδικού καθίσματος με αντίθετη φορά στη συγκεκριμένη θέση. Ωστόσο οι ενδείξεις αναφορικά με το αν το αερόσακος είναι ενεργοποιημένος ή μη δεν ήταν σαφείς όπως αντίστοιχα και οι υποδοχές Isofix στα πίσω καθίσματα.

-Προστασία πεζών
Το L200 σημείωσε μόλις δύο πόντους στη προστασία των πεζών καθώς όλες οι επιφάνειες που ελέγχθηκαν (προφυλακτήρας, εμπρός μέρος του καπό, κάλυμμα κινητήρα) κρίθηκαν ως επικίνδυνες για την ακεραιτότητα ενός πεζού ανεξαρτήτως ηλικίας.

Nissan Navara

Το μοντέλο που χρησιμοποιήθηκε στις δοκιμές ελεγχόμενης πρόσκρουσης του Euro NCAP εφοδιάζονταν με προεντατήρες και περιοριστές φορτίου για τις ζώνες ασφαλείας των εμπρός καθισμάτων καθώς και με δύο μετωπικούς αερόσακους.

-Εμπρόσθια πρόσκρουση
Η ακαμψία της καμπίνας των επιβατών επηρεάστηκε κατά τη διάρκεια της πρόσκρουσης και σύμφωνα με τις μετρήσεις του Euro NCAP, δέχθηκε αρκετά μεγάλη καταπόνηση.
Οι επιφάνειες του κάτω μέρους του ταμπλό παρουσίασαν αυξημένο κίνδυνο για τα γόνατα και τους μηρούς του οδηγού και του συνοδηγού. Η προστασία του θώρακα του οδηγού ήταν οριακή εξαιτίας των ενδείξεων μεγάλης πίεσης που κατεγράφησαν στο ανδρείκελο όπως αντίστοιχα και ο αυχένας του. Τόσο οι αερόσακοι όσο και οι προεντατήρες ενεργοποιήθηκαν αργά με αποτέλεσμα το Navara να βαθμολογηθεί με μόλις ένα αστέρι.

-Πλευρική πρόσκρουση
Το Navara απέσπασε τη μέγιστη βαθμολογία στη πλευρική πρόσκρουση ενώ δεν πραγματοποιήθηκε πρόσκρουση σε στύλο επειδή οι πλευρικοί αερόσακοι δεν αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού.

-Προστασία ανήλικων επιβατών
Το Navara απέσπασε τη μέγιστη βαθμολογία αναφορικά με τη προστασία ενός τρίχρονου παιδιού τόσο στη μετωπική όσο και τη πλευρική πρόσκρουση. Οι ενδείξεις της θέσης των υποδοχών Isofix στα πίσω καθίσματα δεν ήταν αρκετά εμφανείς ενώ η προειδοποιητική ετικέτα στο σκιάδιο του συνοδηγού αποτύπωναν με σαφήνεια τους κινδύνους που ελλοχεύουν από τη τοποθέτηση ενός παιδικού καθίσματος στη συγκεκριμένη θέση χωρίς την πρότερη απενεργοποίηση του μετωπικού αερόσακου.

-Προστασία πεζών
Το σημείο του εμπρόσθιου τμήματος του οχήματος που θα χτυπηθεί από το κεφάλι ενός ενήλικα απέσπασε καλή βαθμολογία ωστόσο δεν ισχύει το ίδιο και για όλα τα υπόλοιπα σημεία του εμπρόσθιου τμήματος του Pick-Up.

Οι πρώτες αντιδράσεις στα αποτελέσματα των crash tests του Euro NCAP

Όπως είναι φυσικό, τα αποτελέσματα των δοκιμών ελεγχόμενης πρόσκρουσης του Euro NCAP αμαυρώνουν σημαντικά την «εικόνα» των Isuzu D-Max και Nissan Navara. Για τον λόγο αυτό οι εν λόγω αυτοκινητοβιομηχανίες έσπευσαν να πληροφορήσουν τους πελάτες τους σχετικά.

Η θέση της Nissan
Η Nissan είναι ξεκάθαρα δυσαρεστημένη από τα αποτελέσματα των πρόσφατων δοκιμών του Euro NCAP όπου η συνολική βαθμολογία του Navara «υπονομεύτηκε» από την αργοπορία ενεργοποίησης του συστήματος των αερόσακων. Παράλληλα η Nissan απογοητεύτηκε από τη μη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων του δεύτερου crash test στο οποίο υποβλήθηκε το Navara με την αναβαθμισμένη κεντρική ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου των αερόσακων.
Συγκεκριμένα η Nissan έσπευσε να αντιμετωπίσει το πρόβλημα και να αναβαθμίσει το συγκεκριμένο σύστημα που ήταν υπεύθυνο για την κακή επίδοση την οποία παρουσίασε το δημοφιλές Pick-Up της, προκειμένου οι αερόσακοι να λειτουργούν απόλυτα σύμφωνα με τις προδιαγραφές βάσει των οποίων έχουν εξελιχθεί.
Παράλληλα στις αρχές του μήνα πραγματοποιήθηκε ένα δεύτερο crash test του Navara, τα αποτελέσματα του οποίου αναμένεται να δημοσιοποιηθούν από το Euro NCAP μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Η θέση της Isuzu

Η Isuzu θα ήθελε να σας διαβεβαιώσει ότι τα αποτελέσματα των δοκιμών του Euro NCAP, δεν ανταποκρίνονται στο πραγματικό επίπεδο ασφάλειας που παρέχει το Isuzu D-Max. Μάλιστα αυτό επιβεβαιώνεται και από τα αποτελέσματα του NCAP της Αυστραλίας, όπου το Isuzu D-Max βαθμολογήθηκε με 3 αστέρια.
Εξάλλου είναι γνωστό, ότι η ασφάλεια για την Isuzu αποτελεί στοιχείο στρατηγικής σημασίας.
Η βαθμολογία των 2 αστεριών που έλαβε το Isuzu D-Max στις δοκιμές του Euro NCAP, δεν ταυτίζεται με τα αποτελέσματα των εσωτερικών δοκιμών της Isuzu, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι για τις δοκιμές του Euro NCAP χρησιμοποιήθηκε η απλή έκδοση του μοντέλου 4χ2 Τετράπορτο, η οποία δεν διαθέτει ούτε καν αερόσακο συνοδηγού και η οποία δεν εισάγεται στην Ελλάδα.
Παρόλα αυτά, η Isuzu σέβεται τα αποτελέσματα των δοκιμών του Euro NCAP, που για πρώτη φορά έγιναν σε pick-ups, ενώ μόλις συγκεντρώσει και αναλύσει όλες τις λεπτομέρειες των εν λόγω δοκιμών, κατά πάσα πιθανότητα θα ζητήσει επανάληψη της όλης διαδικασίας.
Θα πρέπει να τονίσουμε ότι τo Isuzu D-Max κατασκευάζεται με υψηλά επίπεδα ποιότητας και ότι πληροί όλες τις προδιαγραφές ασφάλειας που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση.