Βελτιωμένο σημαντικά, σε σχέση με τα αποτελέσματα του πρώτου crash-test του οργανισμού Euro NCAP, αποδείχθηκε το Nissan Navara. Το Ιαπωνικό Pick-Up υποβλήθηκε στη δοκιμασία για 2η φορά με μόνη τροποποίηση, τον επαναπρογραμματισμό του συστήματος ενεργοποίησης των αερόσακων.
PRO.autotriti Team
Τα αρνητικά αποτελέσματα που προέκυψαν από την πρώτη ελεγχόμενη δοκιμή πρόσκρουσης του Nissan Navara αντέστρεψε η Ιαπωνική εταιρεία, ζητώντας να πραγματοποιηθεί μία δεύτερη δοκιμή στην οποία θα χρησιμοποιείτο ένα μοντέλο που θα έφερε αερόσακο προγραμματισμένο για ταχύτερο άνοιγμα.
Υπενθυμίζουμε πως σύμφωνα με τα αποτελέσματα της πρώτης δοκιμής Crash-test στην κατηγορία των pick-ups από τον ανεξάρτητο οργανισμό Euro NCAP, το Nissan Navara απέσπασε τα εξής αποτελέσματα (κοινοποίηση 27/02):
Η Nissan εξέδωσε αμέσως ανακοίνωση στην οποία αναφερόταν πως αιτία για την χαμηλή βαθμολογία που απέσπασε το Navara στην προστασία των ενηλίκων, αποτέλεσε η ελαφρά καθυστέρηση στο άνοιγμα των εμπρόσθιων αερόσακων που είχε ως αποτέλεσμα το ανδρείκελο της δοκιμής να εμφανίσει υψηλά ποσοστά τραυματισμών στα κάτω άκρα, στον θώρακα και στο κεφάλι.
Η 2η δοκιμή πραγματοποιήθηκε με προσομοίωση ακριβώς τον ίδιων συνθηκών πρόσκρουσης, χρησιμοποιώντας ως μοντέλο αναφοράς ένα Navara το οποίο έφερε πανομοιότυπο εξοπλισμό με αυτόν του οχήματος της πρώτης δοκιμής, δηλαδή:
-Προεντατήρες και περιοριστές φορτίου για τις ζώνες ασφαλείας των εμπρός καθισμάτων. -Δύο μετωπικούς αερόσακους.
Μοναδική διαφοροποίηση όπως προαναφέραμε ήταν ο επαναπρογραμματισμός των συνισταμένων που αφορούν στο άνοιγμα των αερόσακων, έτσι ώστε η διαδικασία να πραγματοποιείται ταχύτερα στην μονάδα χρόνου.
Τα αποτελέσματα στην δεύτερη αυτή δοκιμή παρουσίασαν σαφέστατη βελτίωση αποσπώντας τρία αστέρια έναντι ενός στην προστασία ενηλίκων επιβατών, αφού αυξήθηκε στα μέτρα του καλού η προστασία του κεφαλιού και του αυχένα των εμπρός επιβατών, σε σχέση με τα χαμηλά επίπεδα προστασίας της πρώτης δοκιμής.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα της δεύτερης αυτής δοκιμής ήταν τα εξής:
Εμπρόσθια πρόσκρουση
Η προστασία για το κεφάλι και τον αυχένα ήταν καλή για οδηγό και συνοδηγό, χάρη στο έγκαιρο –πλέον- άνοιγμα των αερόσακων. Η καμπίνα και το ταμπλό παραμορφώθηκαν προξενώντας τραυματισμούς στο στήθος και στα πόδια των ανδρείκελων, ενώ μεγάλη παραμόρφωση παρατηρήθηκε στον χώρο των κάτω άκρων του οδηγού.
Προστασία ανήλικων επιβατών
Το Navara απέσπασε τη μέγιστη βαθμολογία αναφορικά με τη προστασία ενός τρίχρονου παιδιού τόσο στη μετωπική όσο και τη πλευρική πρόσκρουση. Η προειδοποιητική ετικέτα στο σκιάδιο του συνοδηγού αποτύπωνε με σαφήνεια τους κινδύνους που ελλοχεύουν από τη τοποθέτηση ενός παιδικού καθίσματος στη συγκεκριμένη θέση χωρίς την πρότερη απενεργοποίηση του μετωπικού αερόσακου. Το ένα επιπλέον αστέρι σε σχέση με την πρώτη δοκιμή οφείλεται στο γεγονός πως οι ένδειξης Isofix των υποδοχών πρόσδεσης των παιδικών καθισμάτων, ήταν εμφανέστερες.
Τα αποτελέσματα για την πλευρική σύγκρουση καθώς και την προστασία των πεζών δεν διαφοροποιήθηκαν σε σχέση με την πρώτη δοκιμή.
Πλευρική πρόσκρουση
Το Navara απέσπασε τη μέγιστη βαθμολογία στη πλευρική πρόσκρουση ενώ δεν πραγματοποιήθηκε πρόσκρουση σε στύλο επειδή οι πλευρικοί αερόσακοι δεν αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού.
-Προστασία πεζών
Το σημείο του εμπρόσθιου τμήματος του οχήματος που θα χτυπηθεί από το κεφάλι ενός ενήλικα απέσπασε καλή βαθμολογία ωστόσο δεν ισχύει το ίδιο και για όλα τα υπόλοιπα σημεία του εμπρόσθιου τμήματος του Pick-Up.