Η σουηδική Volvo Trucks υπολογίζει πως μέσα στο 2012 θα είναι σε θέση να ξεκινήσει την μαζική (έστω και περιορισμένη) παραγωγή μιας νέας, υβριδικής έκδοσης του μοντέλου FE η οποία θα προορίζεται για χρήση ως φορτηγό διανομών, απορριμματοφόρο και άλλες –ενδοαστικές- χρήσεις.
Η Volvo Trucks έχει να επιδείξει μια εντατική ενασχόληση με την εξέλιξη υβριδικών συστημάτων κινητήρων από την δεκαετία του 1980. Πρόσφατα παρουσίασε το πιο πρόσφατο αποτέλεσμα των προσπαθειών της, την υβριδική έκδοση του μεσαίου φορτηγού FE.
Κάνοντας χρήση ενός παράλληλου συστήματος μηχανικών συνόλων που αποτελείται από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης (πετρελαιοκινητήρα) και ενός ηλεκτροκινητήρα, το Volvo FE Hybrid είναι σε θέση να προσφέρει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου κατά 15%- 30% σε σχέση με ένα συμβατικό φορτηγό καθώς επίσης και μηδενικά επίπεδα θορύβου όταν το όχημα λειτουργεί με τον ηλεκτροκινητήρα.
Ήδη η σουηδική εταιρεία πραγματοποιεί εκτεταμένες δοκιμές πιλοτικής χρήσης του Volvo FE Hybrid σε στόλους οχημάτων πελατών της προκειμένου να ανιχνεύσει την αποδοτικότητα του υβριδικού συστήματος κινητήρων του και των προβλημάτων που παρουσιάζονται κατά την λειτουργία του σε πραγματικές συνθήκες χρήσης.
Σύμφωνα με τους υπευθύνους της Volvo Trucks, το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν όλα τα υβριδικά οχήματα είναι η μπαταρία τους. Στην περίπτωση του Volvo FE Hybrid, χρησιμοποιούνται μπαταρίες ιόντων λιθίου, όπως και σε ένα κινητό τηλέφωνο ή έναν φορητό υπολογιστή, με την διαφορά ότι είναι σημαντικά μεγαλύτερες (βάρος 200 κιλών) και ισχυρότερες (μέγιστη απόδοση 600 Volt).
Επίσης σημαντικό είναι το θέμα της ασφάλειας κατά την χρήση, επιδιόρθωση και διαχείριση ενός τόσο ισχυρού ηλεκτρικού συστήματος όπως αυτό που απαιτείται από ένα φορτηγό όπως το Volvo FE Hybrid και για τον λόγο αυτό η Volvo Trucks έχει δαπανήσει τεράστια ποσά στην εξέλιξη συστημάτων που εγγυώνται πως οι μπαταρίες του φορτηγού θα «απομονώνονται» από το υπόλοιπό όχημα σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος ή κατά την διαδικασία συντήρησης ή επισκευής του οχήματος.
Παράλληλα η διάρκεια ζωής της μπαταρίας ουσιαστικά θέτει –στην παρούσα φάση- και όρια στην διάρκεια ζωής ολόκληρου του οχήματος. Αξίζει να σημειώσουμε πως η Volvo Trucks ανακοινώνει πως η διάρκεια ζωής των μπαταριών που χρησιμοποιούνται στον συγκεκριμένο εκπρόσωπο της ανέρχεται στα οκτώ έτη. Φυσικά θα μπορούσαμε να πούμε πως ο διάρκεια ζωής του οχήματος διπλασιάζεται απλώς και μόνο με την αντικατάσταση των μπαταριών του, ωστόσο στόχος της Volvo Trucks και των συνεργατών της είναι η εξέλιξη νέων τεχνολογιών στις μπαταρίες προκειμένου αυτές να καταστούν πιο ασφαλείς, αποδοτικότερες, με μικρότερο βάρος και διαστάσεις αλλά και με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.
Για τον λόγο αυτό, η μαζική παραγωγή (έστω και περιορισμένη σχετικά σε αριθμό οχημάτων) της υβριδικής έκδοσης του Volvo FE εκτιμάται πως θα ξεκινήσει από το 2012.
Καταλήγοντας αξίζει να αναφέρουμε πως το Volvo FE Hybrid εφοδιάζεται με τον πετρελαιοκινητήρα D7 με ισχύ από 300- 340 ίππους και έναν μαγνητικό ηλεκτροκινητήρα 600 Volt με μέγιστη απόδοση 120 kW. Η μέγιστη ροπή του συστήματος ανέρχεται στα 800 Nm και η μετάδοση της κίνηση γίνεται μέσω του υπερσύγχρονου αυτοματοποιημένου κιβωτίου I-Shift της Volvo Trucks. Το γεγονός ότι η διάταξη των κινητήρων του Volvo FE Hybidd είναι «παράλληλη» σημαίνει πως το όχημα μπορεί να κινείται μόνο με τον πετρελαιοκινητήρα ή τον ηλεκτροκινητήρα καθώς επίσης και με τον συνδυασμό τους όταν απαιτείται.