Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Οδηγούμε το νέο Scania R620

7.387 Επισκέψεις στο άρθρο (16/2/2010)

Η νέα ναυαρχίδα της Scania στα βαρέα φορτηγά παρουσιάστηκε το Σεπτέμβριο του 2009 και συγκέντρωσε τα φώτα της δημοσιότητας, χάρη στις πολλαπλές βελτιώσεις που έχει δεχθεί σε όλους τους τομείς. Η βράβευσή της με τον τίτλο του «Truck of the Year 2010» ήταν κάτι το αναμενόμενο.

Tα νέα οχήματα της Σειράς «R» της Scania είναι χωρίς αμφιβολία από τα πιο ποιοτικά κατασκευασμένα βαρέα φορτηγά που έχουν παρουσιαστεί σε παγκόσμιο επίπεδο και οι διαφοροποιήσεις τους από τη γενιά που αντικαθιστούν είναι πολλαπλές και ιδιαίτερα σημαντικές.

Από όποια μεριά και να παρατηρήσει κανείς το ασημί «θηρίο» που είχαμε στη διάθεσή μας για τις ανάγκες της φωτογράφησης, έρχεται αντιμέτωπος με σημαντικά νέα στοιχεία, που βελτιώνουν την αισθητική της σχεδίασης (νέα μάσκα και προφυλακτήρας), την αεροδυναμική (νέα πλευρικά καλύμματα), την ποιότητα κατασκευής (νέα υλικά στο εσωτερικό), την ευκολία στο χειρισμό (νέο κιβώτιο Opticruise), την απόδοση (νέοι κινητήρες Euro 5 με ισχύ έως και 620 ίππων) και πολλά άλλα.

Η κορυφαία έκδοση του νέου Scania, ο τράκτορας R620, διακρίνεται για την επιβλητική σχεδίασή της, με την επανασχεδιασμένη μάσκα με τις μεγάλες γρίλιες, το νέο προφυλακτήρα και τα φωτιστικά σώματα με τις λυχνίες τύπου LED να αποτελούν τα βασικότερα χαρακτηριστικά της. Παράλληλα έχει βελτιωθεί σημαντικά και ο αεροδυναμικός συντελεστής του οχήματος, χάρη στις νέες πλευρικές ποδιές, οι οποίες, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, είναι σε θέση να προσφέρουν μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου κατά 0,6% σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα.

Νέα υλικά και σχεδίαση, πληθώρα επιλογών

Το εσωτερικό των καμπίνων της νέας Σειράς R έχει αναβαθμιστεί σημαντικά, καθώς η σουηδική εταιρεία έδωσε μεγάλη σημασία σε στοιχεία όπως η ποιότητα υλικών, η άνεση που προσφέρουν τα κρεβάτια, η βελτίωση της εργονομίας των διαφόρων χειριστηρίων, κ.ά.
Ο πίνακας οργάνων έχει επανασχεδιαστεί, όπως επίσης και το τετράκτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, που φέρει διαφορετική ομαδοποίηση των διαφόρων χειριστηρίων με τα οποία εφοδιάζεται. Σημαντικό νέο στοιχείο είναι και η βελτίωση της ποιότητας των υλικών (μαλακά πλαστικά στο ταμπλό), ενώ η επανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα φέρει πολλαπλούς αποθηκευτικούς χώρους στο κάτω μέρος της. Παράλληλα, μπροστά από το κάθισμα του συνοδηγού έχει τοποθετηθεί ένα ειδικό αναδιπλούμενο τραπεζάκι για πολλαπλές χρήσεις.
Φυσικά δεν πρέπει να παραλείψουμε τα εξαιρετικά νέα κρεβάτια που προσφέρει η Scania με τη νέα Σειρά R. Το επάνω κρεβάτι (στις κορυφαίες εκδόσεις του μοντέλου) μπορεί να έχει πλέον πάχος έως και 155 χλστ., ενώ το κάτω μπορεί να μεταβάλλεται ως προς το πλάτος του από τα 700 - 900 χλστ. Επιπρόσθετα, οι επιβαίνοντες στα νέα R-Series θα ικανοποιηθούν απόλυτα από τον πληρέστατο εξοπλισμό άνεσης, που περιλαμβάνει στοιχεία όπως καφετιέρες, φούρνο μικροκυμάτων, ψυγείο μεγάλων διαστάσεων, ηχοσύστημα με δυνατότητα σύνδεσης με εξωτερικές πηγές (AUX-in, USB-in κ.ά.), νέο σύστημα κλιματισμού, βελτιωμένο φωτισμό ημέρας - νύχτας και πολλά άλλα στοιχεία, που εγγυώνται τη βέλτιστη κάλυψη των αναγκών του οδηγού σε όλες τις φάσεις του δρομολογίου (οδήγηση, στάση, κατάκλιση).

Στην υπηρεσία του οδηγού

Ένα από τα βασικότερα χαρακτηριστικά των νέων Scania R-Series είναι η αναβάθμιση της οδικής τους συμπεριφοράς, με γνώμονα τόσο την ευκολία χειρισμού του οχήματος κάτω από όλες τις συνθήκες, όσο και τη μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου και της φθοράς των μηχανικών του μερών.
Οι νέοι τράκτορες εφοδιάζονται με ενιαία πλευρικά καλύμματα-ποδιές, που συμβάλλουν σημαντικά στη μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή του οχήματος, με ανάλογη μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου.
Παράλληλα, χάρη στη νέα διαρρύθμιση των επιμέρους μηχανικών μερών στο πλαίσιο του οχήματος (όπως η μετακίνηση των μπαταριών στο πίσω μέρος), έχει διασφαλιστεί επιπλέον χώρος για την έδραση ακόμα μεγαλύτερων δεξαμενών καυσίμων. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε, πως οι τράκτορες με δύο άξονες μπορούν πλέον να εφοδιαστούν με δεξαμενές έως και 1.500 λίτρων (από 1.400 λτ. στην προηγούμενη γενιά) και οι 3αξονικοί με δεξαμενές έως και 1.210 λτ. (από 800 λτ. στην προηγούμενη γενιά).
Σημαντική είναι και η αναβάθμιση που έχει δεχθεί το κιβώτιο ταχυτήτων Opticruise, που προσφέρεται τόσο ως μηχανικό, όσο και ως πλήρως αυτόματο-σειριακό (με 8, 12 ή 12+2 σχέσεις). Χάρη στον πλήρως ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη, το Opticruise είναι σε θέση να συμβάλει σημαντικά στην αναβάθμιση της άνεσης και της ευκολίας χειρισμού του οχήματος κάτω από όλες τις συνθήκες κίνησης, οδοστρώματος ή φορτίου, ενώ και οι εναλλαγές των σχέσεων είναι σημαντικά πιο ομαλές και γρήγορες.
Τέλος, το σύστημα Scania Driver Support προσφέρει στον οδηγό σημαντικές πληροφορίες αναφορικά με το χειρισμό του οχήματος και τη βέλτιστη δυνατή μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου, συμβάλλοντας στη συνεχή βελτίωσή του.

Κινητήρες Euro5 και EEV έως 620 ίππων

Η νέα γενιά της ναυαρχίδας της Scania στα βαρέα φορτηγά προσφέρεται με κινητήρες 11,7, 12,7 ή 15,6 λίτρων, που καλύπτουν τις προδιαγραφές τόσο της Euro5 όσο και των αυστηρότερων EEV, κάνοντας χρήση της διαδικασίας EGR ή της SCR, που προβλέπει και προσθήκη διαλύματος AdBlue.
Οι βασικές εκδόσεις εφοδιάζονται με τους 6κύλινδρους σε σειρά κινητήρες των 11,6 ή 12,7 λίτρων, που αποδίδουν ισχύ 380 και 420 ίππων (ο πρώτος), ή 360, 400, 440 και 480 ίππων (ο δεύτερος). Εξ αυτών των κινητήρων, οι εκδόσεις με ισχύ 420 ίππων προσφέρονται με προδιαγραφές EEV.
Οι κορυφαίες εκδόσεις του Scania (όπως και το όχημα της φωτογράφησης) εφοδιάζονται ωστόσο με ένα V8 υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα 15,6 λτ., ο οποίος προσφέρεται σε εκδόσεις με ισχύ 500, 560 ή 620 ίππων και ροπή 2.500, 2.700 ή 3.000 σ.α.λ. Προκειμένου να καλύψει τις προδιαγραφές της Euro5, το εν λόγω μηχανικό σύνολο βασίζεται στην προσθήκη AdBlue κατά την επεξεργασία των καυσαερίων.