Το FMX αποτελεί το νέο εκπρόσωπο της Volvo Trucks στην κατηγορία των χωματουργικών φορτηγών. Πρόκειται για ένα σκληροτράχηλο φορτηγό, κατάλληλο για χρήση ακόμα και κάτω από τις πιο αντίξοες συνθήκες ως χωματουργικό, μπετονιέρα, ενώ διακρίνεται και για την ιδιαίτερη σχεδίαση του.
Ένα από τα βασικότερα γνωρίσματα του FMX που το κάνει να ξεχωρίζει και από τον ανταγωνισμό, είναι η εξωτερική σχεδίαση της καμπίνας του. Τα επανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, αν και διατηρούν σε γενικές γραμμές τη σχεδιαστική φιλοσοφία της σουηδικής εταιρείας, εισάγουν μια εντελώς νέα αισθητική στα οχήματα αυτού του τύπου. Παράλληλα, αν και βασίζεται στα δοκιμασμένα μηχανικά μέρη του Volvo FM, το FMX έχει να επιδείξει πολλά σχεδιαστικά στοιχεία, που παραπέμπουν άμεσα στο μεγαλύτερο FH.
Διαθέσιμος ως πλαίσιο ή τράκτορας με δύο, τρεις ή τέσσερις άξονες και πολλαπλούς συνδυασμούς αναρτήσεων και κινητήρων, ο νέος εκπρόσωπος της σουηδικής εταιρείας αναμένεται να ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στις αγορές της Ευρώπης μέσα στο Σεπτέμβριο του 2010, ενώ αργότερα θα λανσαριστεί και εκτός αυτής.
Με στόχο την απόλυτη απόδοση
Tο νέο Volvo FMX θα εφοδιάζεται με πετρελαιοκινητήρες χωρητικότητας 10,8 και 12,8 λίτρων, που πληρούν τις προδιαγραφές τόσο της Euro5, όσο και των EEV.
Ο βασικός D11C θα προσφέρεται σε εκδόσεις Euro5 με ισχύ 330, 370, 410 και 450 ίππων, ενώ ως EEV θα είναι διαθέσιμος με 330, 370 ή 410 ίππους. Η μέγιστη τιμή της ροπής του κυμαίνεται από τα 1.600 - 2.150 Nm, ενώ είναι διαθέσιμη από τις 950 σ.α.λ.
Ο επίσης 6κύλινδρος σε σειρά D13C θα είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις 380, 420, 460 και 500 ίππων, ενώ θα καλύπτει και τις προδιαγραφές EEV με ισχύ 420, 460 ή 500 ίππων. Η μέγιστη ροπή του κυμαίνεται από 1.900 - 2.500 Nm και είναι διαθέσιμη από τις 1.000 - 1.400 σ.α.λ.
Τα προαναφερθέντα μηχανικά σύνολα θα συνδυάζονται με μηχανικά κιβώτια 9 ή 14 σχέσεων στις εκδόσεις με ροπή έως 2.200 Nm, ενώ το αυτοματοποιημένο κιβώτιο Powertronic των 6 σχέσεων θα προσφέρεται εναλλακτικά σε εκδόσεις με ροπή έως 2.600 Nm. Τέλος, δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στο –ειδικά εξελιγμένο για κίνηση σε εκτός δρόμου διαδρομές- αυτόματο κιβώτιο Volvo I-Shift των 12 σχέσεων, που θα είναι διαθέσιμο σε εφαρμογές με μεικτό βάρος έως και 60t.
Ισχυρότατο είναι και το σύστημα πέδησης, καθώς το Volvo FMX μπορεί να εφοδιαστεί ακόμα και με το μηχανόφρενο VEB+ με απόδοση έως 815 kW, ενώ ειδικοί αισθητήρες στους άξονες του οχήματος αναλαμβάνουν να συνεργαστούν με το I-Shift, προκειμένου να διαφοροποιηθεί αυτόματα η λειτουργία του ανάλογα με το μεταβαλλόμενο μεικτό βάρος του οχήματος και τις συνθήκες που επικρατούν στη διαδρομή (κλίσεις και είδος του οδοστρώματος, κ.ά.).
Εσωτερικό προορισμένο για σκληρή χρήση
Το νέο Volvo FMX είναι ένα σκληροτράχηλο φορτηγό, που προορίζεται για… εξαντλητική χρήση και αυτό είναι έκδηλο από την πρώτη στιγμή. Οι επιλογές στον τύπο της καμπίνας είναι τρεις και αφορούν στην Day Cab με μήκος 1.810 χλστ. και εσωτερικό ύψος 1.570 χλστ., στη Sleeper Cab με μήκος 2.230 χλστ. και αντίστοιχο εσωτερικό ύψος, η οποία όμως μπορεί να εφοδιαστεί και με ένα κρεβάτι και, τέλος, στην Globetrotter Cab, με μήκος επίσης 2.230 χλστ. και ωφέλιμο εσωτερικό ύψος 1.960 χλστ.
Τα ειδικά αντιολισθητικά σκαλοπάτια προσφέρουν άνετη πρόσβαση στο εσωτερικό του οχήματος, όπου ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην επιλογή ανθεκτικών υλικών.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των πλαστικών καλυμμάτων του δαπέδου και των επενδύσεων σε καθίσματα, στο εσωτερικό των θυρών και σε άλλες επιφάνειες που υπόκεινται σε έντονες καταπονήσεις κατά την παραμονή του οδηγού στο εσωτερικό του οχήματος.
Παράλληλα, νέα στοιχεία είναι ένα ειδικό τραπεζάκι μεταξύ των δύο καθισμάτων, το οποίο περιλαμβάνει ποτηροθήκες, χώρο για έγγραφα, καθώς και μεγάλο αποθηκευτικό χώρο που ασφαλίζει στο κάτω μέρος του.