Τιμές με Leasing Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Το αξεπέραστο νέο Scania R730 V8

17.631 Επισκέψεις στο άρθρο (28/3/2011)

Ποιότητα κατασκευής, ομοιογένεια και προπάντων, κτηνώδης δύναμη είναι τα τρία βασικά συστατικά της συνταγής που ώθησε το νέο Scania R-Series με το V8 κινητήρα των 730 ίππων στην κορυφή της κατηγορίας των βαρέων φορτηγών και τον τίτλο του «Truck of the Year» για το 2010.

Το νέο Scania R V8 είναι το ισχυρότερο βαρύ επαγγελματικό όχημα σε παγκόσμιο επίπεδο χάρη στον κορυφαίο 8κύλινδρο κινητήρα των 16,4 λτ. που αποδίδει ισχύ 730 ίππων και μέγιστη ροπή 3.500 Nm από τις 1.000 σ.α.λ. Ταυτόχρονα όμως, πέραν των κορυφαίων επιδόσεων που προσφέρει, το εν λόγω μηχανικό σύνολο μπορεί να υπερηφανεύεται πως καλύπτει τις πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων (Euro5 & EEV).

Ο… οδηγός στην χώρα των θαυμάτων

Ακόμα και αν το εξωτερικό του R730 V8 με την Topline καμπίνα σε προϊδεάζει, σίγουρα δεν περιμένεις πως θα αντικρίσεις έναν τόσο πολυτελή και ταυτόχρονα τόσο πλήρη σε θέματα εργονομίας χώρων και εφαρμοσμένης τεχνολογίας, εσωτερικό διάκοσμο καθώς ανεβαίνεις τα σκαλοπάτια του τράκτορα της Scania.
Οι Σουηδοί φροντίζουν να σου υπενθυμίζουν συνεχώς πως το όχημα στο οποίο βρίσκεσαι δεν είναι μια απλή (;) καμπίνα Topline αλλά ο τράκτορας με τον κινητήρα V8 των 730 ίππων, τοποθετώντας το λογότυπο «V8» παντού.
Τα καθίσματα, τόσο του οδηγού, όσο και του συνοδηγού είναι δερμάτινα, θερμαινόμενα με πλήρες σετ ρυθμίσεων ενώ τα δύο κρεβάτια είναι γνωστόν πως συγκαταλέγονται στα πιο αναπαυτικά και ευρύχωρα της αγοράς.
Χώροι για πάσης φύσεως αντικείμενα υπάρχουν διάσπαρτοι παντού (κάτω από το κρεβάτι, στην οροφή της καμπίνας κ.ά.) ενώ από την στιγμή που βρίσκεις την θέση σου πίσω από το τιμόνι με τα πολλαπλά χειριστήρια (προσφέρεται και με επένδυση από δέρμα-ξύλο), τότε πραγματικά νομίζεις πως μεταφέρθηκες στην χώρα των θαυμάτων για τους οδηγούς διεθνών μεταφορών.
Ο πίνακας οργάνων φέρει μια μεγάλη ψηφιακή οθόνη από όπου του παρέχονται πληροφορίες –κυριολεκτικά- για τα πάντα που αφορούν στη χρήση του οχήματος, ενώ το σχήμα του ταμπλό και της κεντρικής κονσόλας βοηθά στην άμεση πρόσβαση σε όλους τους διακόπτες και τα χειριστήρια.

Από θέση ισχύος

Όπως ήδη έχουμε προαναφέρει, τα νέα Scania R-Series προσφέρονται με έναν V8 κινητήρα 15,6 λτ. που πληροί τις προδιαγραφές της Euro 5 και αποδίδει ισχύ 500, 560 και 620 ίππων με μέγιστη ροπή 2.500, 2.700 και 3.000 Nm, ωστόσο το μηχανικό σύνολο που ξεχωρίζει είναι ο –επίσης V8- κινητήρας των 16,4 λτ. που αποδίδει ισχύ 730 ίππων στις 1.900 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 3.500 Nm από τις 1.000- 1.350 σ.α.λ.
Ο νέος αυτός κινητήρας είναι ένα πραγματικό τεχνολογικό θαύμα, τόσο από πλευράς κατασκευής και υλικών, όσο και ως προς τις λύσεις που η σουηδική εταιρεία έχει επιλέξει για να τον καταστήσει φιλικό στην χρήση, οικονομικό σε κατανάλωση καυσίμου, φιλικό προς το περιβάλλον και αξιόπιστο στο πέρασμα του χρόνου.
Η κτηνώδης δύναμη του είναι κάτι το αναμενόμενο, δεδομένων των χαρακτηριστικών που ανακοινώνει η κατασκευάστρια εταιρεία, ωστόσο το στοιχείο που πραγματικά κάνει όλους τους οδηγούς βαρέων φορτηγών να… ονειρεύονται είναι ο τρόπος με τον οποίο αυτή διοχετεύεται στους τροχούς.
Η χροιά του θορύβου λειτουργίας του είναι εντυπωσιακή την ίδια στιγμή που τα ντεσιμπέλ διατηρούνται χαμηλά, ενώ η ομοιογένεια του συστήματος μετάδοσης της κίνησης, χάρη και στο εξαιρετικό κιβώτιο ταχυτήτων Opticruise, είναι ανεπανάληπτη.
Παρά τα 3.500 Nm ροπής που έχει να διαχειριστεί, το εν λόγω αυτοματοποιημένο κιβώτιο των 12+2 σχέσεων θα προσφέρει ένα εξαιρετικά φιλικό προς τον οδηγό, χειρισμό του οχήματος, κάτω από όλες τις συνθήκες την ίδια στιγμή που η μέση κατανάλωση καυσίμου διατηρείται στο ελάχιστο δυνατό όπως αντίστοιχα και η φθορά των επιμέρους μηχανικών συνόλων.