Το πλήρως ανανεωμένο Atego καθιστά σαφές από την πρώτη στιγμή, πως η Mercedes-Benz δε δείχνει την παραμικρή προδιάθεση να αφήσει περιθώρια αμφισβήτησης στους ανταγωνιστές της για την εξαιρετική εικόνα που έχει να επιδείξει στην κατηγορία των ελαφρών/ μεσαίων φορτηγών.
Διαθέσιμο σε εκδόσεις με μεικτό βάρος από 6,5- 16,0t., το νέο Atego είναι σε θέση να ανταποκριθεί χωρίς το παραμικρό πρόβλημα στις απαιτήσεις χρήσης των ελαφρών διανομών, ενώ στα νέα χαρακτηριστικά του προστίθενται οι οικονομικοί κινητήρες τεχνολογίας Euro 5 που προαιρετικά καλύπτουν και τις προδιαγραφές EEV.
Φυσικά, η προσθήκη του συστήματος αυτόματης ενεργοποίησης/ απενεργοποίησης του κινητήρα που η Mercedes-Benz προσφέρει στο Atego από το 2009, μειώνει σημαντικά τη μέση κατανάλωση καυσίμου σε δρομολόγια με μικρές ταχύτητες κίνησης και συχνές στάσεις.
H κατάλληλη έκδοση για όλες τις χρήσεις
Προκειμένου να ανταποκριθεί απόλυτα στις απαιτήσεις μιας εξαιρετικά μεγάλης γκάμας χρήσεων, η Mercedes-Benz έχει εξελίξει τέσσερις διαφορετικούς τύπους καμπίνας για το Atego.
Η βασική S έχει μήκος 1.620 χλστ. και ωφέλιμο εσωτερικό ύψος 1.510 χλστ. Η επιμηκυμένη S έχει εξωτερικό μήκος 1.830 χλστ., ενώ για όσους επιθυμούν και κρεβάτι, την βασική επιλογή αποτελεί η καμπίνα L με μήκος 2.250 χλστ. και ωφέλιμο εσωτερικό ύψος επίσης 1.510 χλστ. Τέλος, η μεγαλύτερη σε διαστάσεις καμπίνα του νέου Atego είναι η υπερυψωμένη L με ωφέλιμο εσωτερικό ύψος που ανέρχεται στα 1.910 χλστ. (διαθέσιμη και με δύο κρεβάτια).
Το χαρακτηριστικό στοιχείο όλων των τύπων καμπίνας του νέου Atego είναι πως, για την πρόσβαση σε αυτές, ο οδηγός απαιτείται να χρησιμοποιήσει μόνο ένα σκαλοπάτι, γεγονός που καθιστά τη συχνή επιβίβαση/ αποβίβαση από το όχημα, μια εξαιρετικά εύκολη υπόθεση. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη και στο ειδικά σχεδιασμένο πλαίσιο του Atego που χαμηλώνει προς το εμπρόσθιο τμήμα του.
Πέραν της ευκολίας πρόσβασης στην καμπίνα, ο οδηγός θα εκτιμήσει δεόντως το ευρύ περιμετρικό οπτικό πεδίο και την εξαιρετική εργονομία όλων των χειριστηρίων του οχήματος. Η νέα οθόνη πολλαπλών ενδείξεων που εδράζεται στο κέντρο του πίνακα οργάνων περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του Atego, ενώ και το τιμόνι φέρει χειριστήρια για διάφορες λειτουργίες του οχήματος. Οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι από ανθεκτικό και ευχάριστο σε αίσθηση ύφασμα ή βελούδο, ενώ το κάθισμα του οδηγού είναι πλήρως ρυθμιζόμενο και με σύστημα ανάρτησης.
Ο πίνακας οργάνων φέρει όργανα με περίγραμμα από χρώμιο, ενώ στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται στοιχεία όπως οι θερμαινόμενοι καθρέπτες, επενδύσεις από μέταλλο ή δέρμα στον εσωτερικό διάκοσμο, ηχοσύστημα MP3 με θύρες σύνδεσης με εξωτερικές πηγές, εσωτερικός φωτισμός μεταβλητής έντασης (dimmer), εργοστασιακό CB, σύστημα διαδικτυακής διαχείρισης στόλου οχημάτων (FleetBoardR), ψυγείο χωρητικότητας 23 λτ., αποθηκευτικοί χώροι 300 λτ. κάτω από το κρεβάτι στις καμπίνες τύπου L κ.ά.
¶νετο και ουδέτερο στον δρόμο με υψηλότερο ωφέλιμο φορτίο
Πέραν των αξιόπιστων και οικονομικών 4κύλινδρων και 6κύλινδρων κινητήρων του, το ανανεωμένο Mercedes-Benz Atego έχει να επιδείξει σημαντικές βελτιώσεις και σε αρκετά ακόμα μηχανικά του μέρη.
Το πλαίσιο τύπου Z έχει εξελιχθεί ειδικά για χρήση σε οχήματα ελαφρών διανομών και, παρά το χαμηλό του βάρος, διακρίνεται για την εξαιρετική στιβαρότητα του. Παράλληλα, οι πολλαπλές υποδοχές του διασφαλίζουν την μεγάλη ευκολία προσθηκών σε αυτό.
Οι άξονες μονού υποβιβασμού συντελούν και αυτοί με την σειρά τους στη μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου και αναλόγως της έκδοσης, είναι διαθέσιμος ο HL2 ή ο HL4. Αμφότεροι είναι αθόρυβοι στην λειτουργία τους, ενώ απαιτούν ελάχιστη συντήρηση.
Στις αναρτήσεις προσφέρονται οι επιλογές σουστοφύλλων ή αερανάρτησης, σε όλους τους άξονες.
Ανάλογα με τον τύπο του οχήματος και τη χρήση για την οποία προορίζεται, το νέο Atego προσφέρεται σε εκδόσεις με μεταξόνιο μήκους από 3.020- 5.360 χλστ. Το μεικτό βάρος του κυμαίνεται από τους 6,5- 16t. και το μεικτό βάρος συρμών από τους 15- 20t. Το μέγιστο φορτίο για τον εμπρόσθιο άξονα κυμαίνεται από τους 2,9- 3,8t. και για τον πίσω από τους 3,8- 6,2t.
Στο δρόμο, το Atego διατηρείται πάντοτε άνετο και ουδέτερο στις αντιδράσεις του με τα ισχυρά φρένα να κερδίζουν την εμπιστοσύνη του οδηγού από τα πρώτα χιλιόμετρα. Τα διάφορα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της οδικής του συμπεριφοράς προσφέρουν σημαντική βοήθεια στον οδηγό στις κρίσιμες περιπτώσεις, ενώ το προαιρετικό cruise- control αναλαμβάνει να μειώσει τη μέση κατανάλωση καυσίμου διατηρώντας παράλληλα τον οδηγό ξεκούραστο σε πολύωρα δρομολόγια.
Κινητήρες EEV με ισχύ από 129- 286 ίππους
Ανάλογα με τις απαιτήσεις του ιδιοκτήτη, η Mercedes-Benz προσφέρει το Atego με κινητήρες 4 ή 6 κυλίνδρων.
Στη βάση συναντάμε το μηχανικό σύνολο των 4,25 λτ. που αποδίδει μέγιστη ισχύ 129, 156 ή 177 ίππων με μέγιστη ροπή 500, 610 ή 675 Nm.
Επίσης, 4κύλινδρος είναι και ο κινητήρας των 4,8 λτ. που προσφέρεται σε μια έκδοση με ισχύ 218 ίππων και ροπή 810 Nm.
Τέλος, οι ισχυρότερες εκδόσεις του Atego εφοδιάζονται με έναν 6κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 6,37 λτ. που αποδίδει ισχύ 238, 256 ή 286 ίππων και μέγιστη ροπή 850, 970 ή 1.120 Nm από τις 1.200- 1.600 σ.α.λ.
Χάρη στην τεχνολογία BlueTec SCR, όλοι οι κινητήρες του Atego καλύπτουν τις προδιαγραφές της Euro 5 και προαιρετικά της EEV ενώ το προαιρετικό σύστημα Start/Stop μειώνει σημαντικά τις εκπομπές ρύπων καθώς επίσης και την κατανάλωση καυσίμου, αδρανοποιώντας τον κινητήρα, όταν το όχημα βρίσκεται σε στάση έστω και για λίγα δευτερόλεπτα.
Σε ό,τι αφορά στα κιβώτια ταχυτήτων, η Mercedes-Benz προσφέρει τρεις διαφορετικές επιλογές μηχανικών κιβωτίων με έξι σχέσεις, ενώ στα οχήματα με ισχύ 256 και 286 ίππων η βασική επιλογή είναι το μηχανικό κιβώτιο των 9 σχέσεων. Προαιρετικά, είναι διαθέσιμο και το αυτοματοποιημένο κιβώτιο Telligent.