ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Το ισχυρότερο Ford Transit… εξελίσσεται

3.709 Επισκέψεις στο άρθρο (14/4/2011)

Η Ford παρουσίασε την νέα –και ισχυρότερη από ποτέ- έκδοση SportVan του Transit. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα μοντέλο που, ενώ διατηρεί αναλλοίωτες τις μεταφορικές δυνατότητες ενός Van, είναι σε θέση να προσφέρει εντυπωσιακές επιδόσεις στους… ανήσυχους επαγγελματίες.

Η ιστορία των εκδόσεις SportVan του Ford Transit ξεκίνησε το 1971 όταν και παρουσιάστηκε η πρώτη εξ αυτών. Το Transit SuperVan εκείνης της χρονιάς βασίζονταν ουσιαστικά στο αγωνιστικό μοντέλο GT40 της Ford και εφοδιάζονταν με έναν V8 κινητήρα 5,0 λτ.
Το 1984, το 1995 και το 2000 ακολούθησαν οι επόμενες γενιές των συγκεκριμένων –κορυφαίων- εκδόσεων του Transit και πρόσφατα η Ford παρουσίασε μια νέα δυναμική έκδοση του κορυφαίου σε πωλήσεις ελαφρού επαγγελματικού της με την ονομασία SuperSportVan (SSV).
H νέα αυτή έκδοση βασίζεται στο μικρότερο σε διαστάσεις αμάξωμα του Transit, την δημοφιλή εκδοχή 260 με το κοντό μεταξόνιο ωστόσο κάτω από το κάλυμμα του κινητήρα, αντί για τον TDCi των 2,2 λτ. που αποδίδει ισχύ 140 ίππων, εδράζεται ο 5κύλινδρος Duratorq TDCi των 3,2 λτ. που αποδίδει ισχύ 200 ίππων και μέγιστη ροπή 470 Nm από τις 1.700- 2.500 σ.α.λ.
Το εν λόγω μηχανικό σύνολο χρησιμοποιείται στις εκδόσεις Jumbo του Transit (μεικτό βάρος 4,25t.) και όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό, οι επιδόσεις που προσφέρει στο –σαφέστατα ελαφρύτερο- Transit SWB 260, είναι εντυπωσιακές.
Πέραν όμως του ισχυρότερου κινητήρες, το Ford Transit SSV έχει να επιδείξει και αρκετά ακόμα στοιχεία που το διαφοροποιούν από τις συμβατικές εκδόσεις. Οι γνωστές διπλές ρίγες που διατρέχουν το αμάξωμα, η διπλή απόληξη της εξάτμισης, οι αλουμινένιοι τροχοί με ελαστικά 235/45 καθώς και τα σπόϊλερ εμπρός, πίσω αλλά και στα πλαϊνά του αμαξώματος, καθιστούν σαφές πως το SuperSportVan δεν είναι ένα απλό Ford Transit.

H «προϊστορία» των εκδόσεων SportVan
- 1971: Το Transit SuperVan I παρουσίαζεται στο Brands Hatch και βασίζεται στο αγωνιστικό Ford GT40. Ο V8 κινητήρας του είναι χωρητικότητας 5,0 λτ. και του προσφέρει τελική ταχύτητα έως και 240 χλμ./ώρα.
- 1984: To Transit SuperVan II βασίζεται σε ένα ακόμη πρώην αυτοκίνητο της Ford για τους αγώνες του Le Mans, το C100 και εφοδιάζεται με έναν DFY Cosworth V8 κινητήρα. Στην πίστα του Silverstone κατορθώνει να αναπτύξει ταχύτητα 286 χλμ./ώρα.
- 1995: Το Transit SuperVan III κάνει χρήση ενός εντελώς νέου αμαξώματος και ο κινητήρας Cosworth HB F1 V8 των 3,5 λτ. με τον οποίο εφοδιάζεται αποδίδει ισχύ 650 ίππων στις 13.000 σ.α.λ.