ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Πληρέστερο και… πράσινο το νέο Ducato

4.530 Επισκέψεις στο άρθρο (6/5/2011)

Το νέο Fiat Ducato ετοιμάζεται να ξεκινήσει την εμπορική του πορεία και στην ελληνική αγορά με όπλα του την εντελώς νέα γκάμα κινητήρων Euro5 αλλά και την σημαντική αναβάθμιση του εξοπλισμού του. Το Auto Τρίτη Επαγγελματικά, ταξίδεψε στην Ιταλία, οδήγησε το νέο μοντέλο της Fiat και σας μεταφέρει τις πρώτες εντυπώσεις.

Μέσα στο άμεσο προσεχές διάστημα αναμένεται να ξεκινήσει και στην ελληνική αγορά η εμπορική πορεία του νέου Ducato που η Fiat Professional παρουσίασε στους εκπροσώπους του διεθνούς Τύπου στην γειτονική χώρα.
Από το 1981 όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε, το Fiat Ducato έχει να επιδείξει περισσότερες από 2,2 εκ. πωλήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο και κάθε μια από τις 5 προηγούμενες γενιές του κατάφερε να ενισχύσει την εικόνα του αξιόπιστου, αποδοτικού, και προπάντων οικονομικού σε χρήση επαγγελματικού, που συνοδεύει τον μεγαλύτερο σε διαστάσεις εκπρόσωπο της Fiat Professional.
Σχεδιαστικά η νέα γενιά του Ducato δεν διαφοροποιείται σημαντικά από τον προκάτοχο της ωστόσο οι σημαντικότερες αλλαγές εστιάζονται στο εσωτερικό του οχήματος, στα μηχανικά του μέρη και –κυρίως- στους κινητήρες του.

Νέοι κινητήρες Euro5 με σύστημα Start/Stop
Η νέα γκάμα των μηχανικών συνόλων του Fiat Ducato περιλαμβάνει τέσσερα μηχανικά σύνολα που στο σύνολο τους καλύπτουν τις προδιαγραφές της Euro5 αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων τους.
Η βασική επιλογή αφορά στον πετρελαιοκινητήρα MultiJet 115, χωρητικότητας 1.956 κ.εκ. που αποδίδει ισχύ 115 και μέγιστη ροπή 280 Nm από τις 1.500 σ.α.λ.
Στην συνέχεια ακολουθούν δύο εκδόσεις ενός MultiJet κινητήρα 2.287 κ.εκ. με απόδοση 130 και 148 ίππων και αντίστοιχη ροπή 320 και 350 Nm ενώ οι κορυφαίες εκδόσεις του νέου Ducato εφοδιάζονται με έναν πετρελαιοκινητήρα MultiJet Power, χωρητικότητας 2.999 κ.εκ. που αποδίδει ισχύ 177 ίππων και ροπή 400 Nm.
Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώνει ο κατασκευαστής, ο κινητήρας των 2,0 λτ. επιδεικνύει μέση κατανάλωση καυσίμου από 6,9 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων του ξεκινούν από τα 169 γρ. CO2/χλμ.
Ο MultiJet των 2,3 λτ. απαιτεί 7,1- 7,4 λτ. καυσίμου/100 χλμ (186- 195 gr. CO2/χλμ) ενώ ο MultiJet των 3,0 λτ. εμφανίζει κατανάλωση από 8,0- 8,4 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει από 209- 222 γρ. CO2/χλμ.
Τα προαναφερθέντα μηχανικά σύνολα προσφέρουν μειωμένη κατανάλωση καυσίμου κατά 15% σε σχέση με τις εκδόσεις Euro4 που αντικαθιστούν ενώ τα διαστήματα μεταξύ των σέρβις τους έχουν αυξηθεί στα 48.000 χλμ.
Καταλήγοντας αξίζει να αναφερθούμε και στην έκδοση Natural Power του κινητήρα των 3,0 λτ. που αποδίδει ισχύ 136 ίππων (350 Nm ροπής) και κάνει χρήση τόσο αμόλυβδης βενζίνης όσο και φυσικού αερίου ως καύσιμο.
Το Fiat Ducato προσφέρεται επίσης και σε εκδόσεις με σύστημα Start/Stop (όπως και η νέα γενιά του Doblo) που προσφέρει περαιτέρω μείωση της μέσης κατανάλωσης κατά 15%. Το Start/Stop συνδυάζεται με δείκτη της επιλεγμένης σχέσης μετάδοσης (Gear Shift Indicator) στον πίνακα οργάνων και είναι διαθέσιμο στις δύο εκδόσεις των 130 και 148 ίππων του κινητήρα των 2,3 λτ.

Κιβώτια ταχυτήτων πέντε ή έξι σχέσεων
Ανάλογα με την έκδοση του κινητήρα αλλά και του αμαξώματος, το Fiat Ducato προσφέρεται με δύο τύπους μηχανικών κιβωτίων έξι σχέσεων ενώ στην έκδοση των 115 ίππων προσφέρεται και ένα μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων. Τέλος οι κορυφαίες εκδόσεις με τον κινητήρα των 177 ίππων θα είναι διαθέσιμες και με ένα αυτόματο/ σειριακό κιβώτιο 6 σχέσεων με την ονομασία «Comfort-Matic» (χωρίς συμπλέκτη).

Πλήρως ανανεωμένο εσωτερικό
Σε ότι αφορά στον εσωτερικό διάκοσμο του νέου Fiat Ducato, αίσθηση προκαλεί η πλήρως ανανεωμένη κεντρική κονσόλα με το ενσωματωμένο σύστημα πολυμέσων. Οι επιλογές αναφορικά με το επίπεδο του εξοπλισμού είναι τρεις (Basic, Techno και Wood) με την τελευταία να φέρει εκτεταμένες επενδύσεις από απομίμηση ξύλου και να προορίζεται κυρίως για χρήση στην αγορά των αυτοκινούμενων τροχόσπιτων, έναν κλάδο όπου το Ducato διατηρεί ένα από τα υψηλότερα μερίδια σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Προηγμένο επίπεδο ασφάλειας
Όπως ήταν φυσικό, το νέο Ducato έχει να επιδείξει ένα σαφέστατα αναβαθμισμένο επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά.
Το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς ενώ το ESP προσφέρεται προαιρετικά. Το εν λόγω σύστημα ουσιαστικά ελέγχει μια μεγάλη ποικιλία συστημάτων όπως τα LAC (Load Adaptive Control), Hill Holder, HBA (Hydraulic Brake Assistant, MSR (Motor Schleppmoment Regelung) κ.ά. που αναλαμβάνουν να υποβοηθήσουν την οδική συμπεριφορά του οχήματος –με ή χωρίς φορτίο- κάτω από όλες σχεδόν τις συνθήκες κίνησης.
Επιπρόσθετα αξίζει να αναφερθούμε στο σύστημα Traction+ που ουσιαστικά κάνει χρήση του συστήματος ESP προκειμένου να ελέγξει την πέδηση σε κάθε έναν τροχό ξεχωριστά και να προσφέρει μια «συμπεριφορά» κλειδώματος του διαφορικού με ηλεκτρονικό τρόπο. Η ενεργοποίηση του συστήματος γίνεται μέσω ενός διακόπτη στο ταμπλό και είναι διαθέσιμο σε ταχύτητες έως 30 χλμ./ώρα.

Περισσότερες από 2.000 εκδόσεις αμαξώματος
Ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του Fiat Ducato ήταν ανέκαθεν η μεγάλη ποικιλία εκδόσεων του. Ανάλογα με τον τύπο του αμαξώματος, τον κινητήρα κ.ά. το Ducato προσφέρεται σε περισσότερες από 2.000 παραλλαγές ενώ σε ότι αφορά στα Van, το Ducato προσφέρεται σε οκτώ διαφορετικούς τύπους με ωφέλιμο όγκο από 8- 17 κ.μ.
Οι εκδόσεις Van προσφέρονται με τρία μήκη μεταξονίου, τέσσερα μήκη αμαξώματος και τρεις τύπους οροφής, ενώ τρία είναι και τα μεγέθη και τις πλευρικής και την πίσω θύρα.
Στις υπόλοιπες εκδόσεις, το Ducato προσφέρεται με τέσσερα μήκη μεταξονίου και πέντε μήκη αμαξώματος.
Το μεικτό βάρος του οχήματος κυμαίνεται από τους 3,5- 4,0t. ενώ το ωφέλιμο φορτίο από τα 1.000- 2.400 κιλά αντίστοιχα.

Περισσότερα για το νέο Fiat Ducato θα μπορέσετε να βρείτε στο επόμενο τεύχος του Auto Τρίτη Επαγγελματικά.