VW T7 vs T6.1: Ti αλλάζει στη νέα εποχή του Transporter;
Από το 1950 όταν και παρουσιάστηκε η πρώτη έκδοση Van με την ονομασία «Transporter» του VW T1 μέχρι και σήμερα, περισσότερα από 12 εκ. οχήματα έχουν πουληθεί, γεγονός που καθιστά τον θρυλικό εκπρόσωπο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας ως ένα από τα επιτυχημένα εμπορικά οχήματα όλων των εποχών.
Όπως είναι φυσικό, η
ανανεωμένη παρουσίαση της νέας -6ης κατά σειρά- γενιάς του VW T6 αποτελεί
ένα ιδιαίτερης σημασίας γεγονός για την παγκόσμια αγορά των ελαφρών
επαγγελματικών οχημάτων, δεδομένης και της εντυπωσιακής εμπορικής πορείας της Volkswagen σε
αυτήν.
Δυναμική σχεδίαση και πλήρως
αναγνωρίσιμο από την πρώτη στιγμή
Το νέο VW T6 θα είναι διαθέσιμο στις εκδόσεις Transporter (Van), σε εκδόσεις με ανοικτή καρότσα καθώς και στις επιβατικές –ή μεικτής χρήσης- εκδόσεις Multivan, Caravelle, Kombi και Shuttle, με δυνατότητα μεταφορές έως και 9 επιβατών. Βασικό μέλημα των σχεδιαστών της Volkswagen ήταν η δημιουργία ενός αμαξώματος που θα είναι άμεσα αναγνωρίσιμο, και παράλληλα… πιστό στη σχεδιαστική φιλοσοφία των –ιδιαίτερα επιτυχημένων- πέντε προηγούμενων γενιών του μοντέλου που προηγήθηκαν.
Σε σχέση με την προηγμένη (T5) γενιά του, ο νέος εκπρόσωπος της Volkswagen εμφανίζει
αρκετές αλλαγές που έχουν επιφέρει έναν πιο δυναμικό χαρακτήρα, βασισμένο σε
έντονες ακμές. Παράλληλα, το συνολικό αποτέλεσμα αποπνέει μια αίσθηση
στιβαρότητας.
Σε ότι αφορά στο εσωτερικό, η
εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, η απαράμιλλη εργονομία και η πληρότητα του
εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, αναμένεται να αποτελέσουν εκ νέου, τα βασικά
γνωρίσματα και της 6ης γενιάς του Transporter.
Κινητήρες Euro6 με καύσιμο το πετρέλαιο ή την βενζίνη
Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε σε πρώτη φάση η Volkswagen, το νέο T6 θα εφοδιάζεται με μηχανικά σύνολα βενζίνης και πετρελαίου.
Στην πρώτη περίπτωση, οι
4κύλινδροι βενζινοκινητήρες 2,0λτ. θα είναι διαθέσιμοι με ισχύ 150 ή 204 ίππων
και μέγιστη ροπή 280 ή 350 Nm από τις 1.500
σ.α.λ.
Αντίστοιχα, οι επιλογές στη
γκάμα των πετρελαιοκινητήρων αφορούν εκδόσεις ενός συνόλου 1.968 κ.εκ. με
απόδοση 84, 102, 140 και 204 ίππων. Η έκδοση με ισχύ 204 ίππων θα εφοδιάζεται
με διπλό υπερσυμπιεστή (turbo) και η
μέγιστη ροπή της ανέρχεται στα 450 Nm
παραμένοντας σταθερή από τις 1.400 – 2.400 σ.α.λ.
Τα εν λόγω μηχανικά σύνολα θα
διατίθενται σε εκδόσεις που καλύπτουν τις προδιαγραφές τόσο των EU5 και EU6 αναφορικά με
τις εκπομπές ρύπων τους, θα συνεργάζονται με μηχανικά κιβώτια 5 ή 6 σχέσεων ή
το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο DSG των 7 σχέσεων.
Παράλληλα όλοι οι προαναφερθέντες
κινητήρες εμφανίζουν μειωμένη κατανάλωση κατά 1λτ./100χλμ. σε σχέση με την
υπάρχουσα (T5) γενιά του μοντέλου ενώ, η
ύπαρξη του συστήματος Stop/Start στον
βασικό τους εξοπλισμό, επιφέρει περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης κατά 15% (από
5,5λτ./100χλμ.).
Δύο μεταξόνια, δύο ύψη οροφής
και όγκος φόρτωσης έως 9,3κ.μ.
Σε ότι αφορά στις εκδόσεις Van με την ονομασία Transporter, οι βασικές εκδόσεις του VW T6 θα προσφέρουν χώρο φόρτωσης με επιφάνεια 4,3τ.μ. και ωφέλιμο όγκο φόρτωσης της τάξης των 5,8κ.μ.
Οι εκδόσεις με κοντό
μεταξόνιο αλλά υπερυψωμένη οροφή (κατά 27,6εκ.) θα προσφέρουν ωφέλιμο όγκο
φόρτωσης 6,7κ.μ.
Στην περίπτωση των εκδόσεων
με αυξημένο μεταξόνιο (κατά 40εκ.), η επιφάνεια του χώρου φόρτωσης αυξάνεται
από τα 4,3τ.μ. στα 5,0τ.μ. Αντίστοιχα, οι εκδόσεις με μακρύ μεταξόνιο και κοντή
οροφή έχουν ωφέλιμο όγκο φόρτωσης 7,8κ.μ. και στην περίπτωση των εκδόσεων με
μακρύ μεταξόνιο και ψηλή οροφή, ο όγκος φόρτωσης αυξάνεται στα 9,3κ.μ.
Αντίστοιχα, το μεικτό βάρος
του οχήματος θα κυμαίνεται από τα 2.600 – 3.200 κιλά με το ωφέλιμο φορτίο να
διαμορφώνεται –ανάλογα με την έκδοση- από τα 502 – 1.224 κιλά. Τέλος, το νέο VW T6 θα
είναι σε θέση να έλξει φορτία με βάρος έως 2.500 κιλών με το μεικτό βάρος
συρμού να κυμαίνεται από τα 4.800 – 5.300 κιλά.
Πολλαπλά υπερσύγχρονα
ηλεκτρονικά συστήματα
Μια από τις παραμέτρους που αναμένεται να αποτελέσουν σημαντικό πλεονέκτημα του VW T6 έναντι του ανταγωνισμού είναι το κορυφαίο επίπεδο της εφαρμοσμένης τεχνολογίας που θα υιοθετεί.
Χαρακτηριστικά αξίζει να
αναφέρουμε πως, στον εξοπλισμό του θα περιλαμβάνονται πολλαπλά ηλεκτρονικά
συστήματα ελέγχου της οδικής του συμπεριφοράς και υποβοήθησης του έργου του
οδηγού κάτω από όλες τις συνθήκες.
Μεταξύ αυτών αξίζει να
αναφέρουμε το «Front Assist» ένα σύστημα – ραντάρ που ανιχνεύει διαρκώς τα όσα
συμβαίνουν μπροστά από το όχημα, προκειμένου να είναι σε θέση να μειώσει,
εφόσον χρειαστεί την απαιτούμενη απόσταση ακινητοποίησης του. Χαρακτηριστικά,
σε περίπτωση που ανιχνεύσει κάποια επικίνδυνη κατάσταση, ειδοποιεί ηχητικά και
οπτικά τον οδηγό ενώ παράλληλα ασκεί μια ελαφρά πίεση στο σύστημα πέδησης.
Η λειτουργία του Front Assist εμπεριέχει το σύστημα «City Emergency Braking» που
είναι διαθέσιμο σε ταχύτητες κάτω από τα 30χλμ./ώρα καθώς επίσης και του
συστήματος «Automatic Post-Collision Braking System».
Το ACC (Adaptive Cruise Control) είναι σε θέση να διατηρεί την απαιτούμενη απόσταση
ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα ενώ, κατά την κίνηση εντός της πόλης,
μπορεί ακόμη και να ακινητοποιήσει το όχημα, π.χ. σε ένα φανάρι, χωρίς να
απενεργοποιηθεί και χωρίς να απαιτείται η επέμβαση του οδηγού.
Το σύστημα «Light Assist»
αναλαμβάνει να ελέγχει αυτόματα κάτω από όλες τις συνθήκες τη λειτουργία των
φωτιστικών σωμάτων ενώ το «Driver
Alert System»
αναλαμβάνει να ελέγχει διαρκώς τη συμπεριφορά του οδηγού και σπεύδει να τον
προτρέψει να κάνει ένα… διάλλειμα στην περίπτωση που διαγνώσει πως αυτός
πραγματοποιεί συνεχείς λάθος χειρισμούς (πιθανόν εξαιτίας της κούρασης).
Φυσικά, το VW T6 θα
είναι διαθέσιμο και σε 4κίνητες εκδόσεις «4MOTION».
Περισσότερα για τη νέα γενιά
του VW Transporter μπορείτε να
διαβάσετε στο νέο τεύχος του Auto Τρίτη Επαγγελματικά που κυκλοφορεί σύντομα…
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2025 - pro.autotriti.gr