Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Το Volvo FMX θα προσφέρεται στο εξής με το νέο σύστημα Automatic Traction Control σε όλες τις εκδόσεις αξόνων και κινητήρων του.

Το εν λόγω σύστημα αναλαμβάνει να μεταφέρει μέρος της ροπής του κινητήρα αυτόματα και στον εμπρόσθιο άξονα στην περίπτωση απώλειας πρόσφυσης του πίσω άξονα.

Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται το υψηλό επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας του οχήματος ενώ παράλληλα διευκολύνεται σημαντικά το έργο του οδηγού.

Αυτόματος Έλεγχος Πρόσφυσης από τη Volvo Trucks

1.919 Επισκέψεις στο άρθρο (13/5/2015)

Η Volvo Trucks είναι η πρώτη εταιρεία που είναι σε θέση να προσφέρει το σύστημα «Automatic Traction Control» για τα οχήματα της και θα περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου FMX.

Ο έλεγχος της πρόσφυσης σε ένα χωματουργικό φορτηγό που καλείται να κινηθεί σε απαιτητικές διαδρομές μεταφέροντας μεγάλο βάρος φορτίου, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες οδηγοί στον κατασκευαστικό κλάδο.

Προκειμένου να αναβαθμίσει σημαντικά το έργο τους, η Volvo Trucks εξέλιξε το σύστημα «Automatic Traction Control» (Αυτόματος Έλεγχος Πρόσφυσης) που θα περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό του Volvo FMX.

Το εν λόγω σύστημα είναι σε θέση να ενεργοποιήσει τη μετάδοση της κίνησης και στον εμπρόσθιο άξονα του οχήματος αυτόματα, στην περίπτωση που ανιχνεύσει πως το φορτηγό ενδέχεται να «κολλήσει».

Με αυτόν τον τρόπο, το έργο του οδηγού διευκολύνεται σημαντικά, βελτιώνεται η ευελιξία του οχήματος ενώ παράλληλα μειώνεται η μέση κατανάλωση καυσίμου αλλά και η φθορά των μηχανικών του μερών.

Σύμφωνα με τον υπεύθυνο της Volvo Trucks για τον κλάδο των χωματουργικών οχημάτων, κ. Jonas Odermalm «… οι περισσότεροι οδηγοί φροντίσουν να εμπλέξουν την μετάδοση της κίνησης και στον εμπρόσθιο άξονα ή να κάνουν χρήση του μπλοκέ διαφορικού, πριν εισέλθουν σε κάποιο δύσκολο σημείο της διαδρομής που ακολουθούν, προκειμένου να αποφύγουν το ενδεχόμενο απώλειας της πρόσφυσης του οχήματος τους. Ωστόσο, το Automatic Traction Control προβαίνει σε αντίστοιχες ενέργειες μόνο εφόσον αυτό απαιτηθεί από τις συνθήκες και φυσικά, για όσο διάστημα είναι απαραίτητο».

Όπως προαναφέραμε, το νέο Automatic Traction Control θα περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του FMX με σύστημα μετάδοσης της κίνησης και στον εμπρόσθιο άξονα.

Το εν λόγω σύστημα αποτελείται από ένα ειδικό λογισμικό που συνδέεται με τους αισθητήρες ταχύτητας στους τροχούς, προκειμένου να είναι σε θέση να ελέγχει διαρκώς την κίνηση κάθε ενός εξ αυτών. Όταν λοιπόν κάποιος από τους τροχούς του ή των πίσω αξόνων χάσει την πρόσφυση του, η απόδοση του κινητήρα μεταφέρεται αυτόματα και στους τροχούς του εμπρόσθιου άξονα, χωρίς το όχημα να χάση μέρος της ροπής του κινητήρα ή την ταχύτητα κίνησης του.

Η μετάδοση της κίνησης στον εμπρόσθιο άξονα επιτυγχάνεται μέσω ενός συμπλέκτη σε χρονικό διάστημα μόλις μισού δευτερολέπτου! Ο συγκεκριμένος συμπλέκτης είναι σημαντικά ελαφρύτερος και με αρκετά λιγότερα κινούμενα μέρη σε σχέση με τις «κλασικές» λύσεις μόνιμης μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς, ενώ, σε ιδιαίτερα δύσκολες περιστάσεις, ο οδηγός είναι σε θέση να κλειδώσει χειροκίνητα και των υπολοίπων διαφορικών τόσο εμπρός όσο και πίσω.

Σύμφωνα με τις δοκιμές της Volvo Trucks, το Automatic Traction Control ενεργοποιείται για σημαντικά μικρότερα χρονικά διαστήματα σε σχέση με τους χειρισμούς που πραγματοποιούνται από έναν οδηγό, με αποτέλεσμα, το όχημα να διατηρεί για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα την αυξημένη ευελιξία του.

Παράλληλα, η συνεχής σύμπλεξη της μετάδοσης της κίνησης και στον εμπρόσθιο άξονα, επιφέρει –κατά κανόνα- αυξημένη κατανάλωση καυσίμου, επομένως ο περιορισμός της διάρκειας εμπλοκής των εμπρός τροχών, μεταφράζεται και σε χαμηλότερη μέση κατανάλωση καυσίμου για ένα όχημα, στις ίδιες συνθήκες χρήσης. Επιπρόσθετα, διασφαλίζεται η βέλτιστη ενεργητική ασφάλεια του οχήματος δεδομένου ότι, ο κατάλληλος συνδυασμός μετάδοσης της κίνησης είναι ενεργοποιημένος ανά πάσα στιγμή, διευκολύνοντας έτσι και το έργο του οδηγού.

Σύμφωνα τέλος με τον κ. Ricard Fritz, αντιπρόεδρο της Volvo Trucks Brand: «Όπως και στην περίπτωση του Volvo I-Shift που έφερε επανάσταση στα κιβώτια ταχυτήτων των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, έτσι και το νέο Automatic Traction Control είναι ένα ακόμη παράδειγμα του πως η καινοτόμος τεχνολογία είναι σε θέση να διευκολύνει και να απλουστεύσει τα πράγματα, σε σχέση με το παρελθόν».

Καταλήγοντας αξίζει να αναφέρουμε πως το Automatic Traction Control της Volvo Trucks θα περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό του FMX στις εκδόσεις 4x4, 6x6 και 8x6 ενώ θα αφορά και σε όλες τις επιλογές κινητήρων τεχνολογίας Euro3, Euro4, Euro5 ή Euro6.