Οι δοκιμές πρόσκρουσης των ηλεκτρικών φορτηγών διαφέρουν από των συμβατικών οχημάτων και η Scania ελέγχει στην πράξη την ασφάλεια που προσφέρει η δική της πρόταση που παρουσιάστηκε πρόσφατα.
Οι προετοιμασίες για κάθε δοκιμή πρόσκρουσης είναι τεράστιες, καθώς απαιτούνται μήνες προγραμματισμού για να γίνουν όλα σωστά, ενώ μετά «…τα πάντα τελειώνουν σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο», όπως είπε χαρακτηριστικά ο Jakob Leygraf, μηχανικός δοκιμών στο Scania R&D.
Η πραγματική δοκιμή πραγματοποιείται μόνο μετά από πολλές προσομοιώσεις και ουσιαστικά γίνεται για να επιβεβαιωθεί ότι όλοι οι υπολογισμοί των ειδικών ήταν ακριβείς. «Προσομοιώνουμε ξανά και ξανά, με διαφορετική ταχύτητα και γωνίες. Η προσομοίωση είναι ένα ισχυρό εργαλείο, που είναι πιο γρήγορο και λιγότερο ακριβό από τις δοκιμές πλήρους κλίμακας. Βασίζουμε την πραγματική δοκιμή στα αποτελέσματα των προσομοιώσεών μας. Δεν εμπλέκεται μόνο ολόκληρο το φορτηγό, αλλά ελέγχονται ξεχωριστά και τα διάφορα μέρη του. Οι πελάτες έχουν δικαίως υψηλές απαιτήσεις για την ασφάλεια, το ίδιο και εμείς.», τόνισε ο Mikael Littmann, Επικεφαλής Μηχανικών Δοκιμών της Scania.
Αναφορικά με τα crash tests των ηλεκτρικών οχημάτων, τα πράγματα είναι αρκετά διαφορετικά, καθώς η ενέργεια από τη σύγκρουση πρέπει να διανεμηθεί και να εξαπλωθεί σε όλη τη δομή που περιβάλλει την μπαταρία. Η επιθυμητή κατάσταση είναι αυτή η ενέργεια να μετατραπεί σε πλαστική παραμόρφωση και κινητική ενέργεια, σε λιγότερο κρίσιμα μέρη του οχήματος.
«Δεδομένου ότι θέλαμε η δοκιμή πρόσκρουσης να είναι όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστική, χρησιμοποιήσαμε ένα πραγματικό αυτοκίνητο για τη σύγκρουση, καθώς αυτό ασκεί πολύ περισσότερη πίεση στη δομή από ότι αν χρησιμοποιούσαμε μια μπαριέρα.», εξήγησε ο Mikael Littmann. Στη δοκιμή της Scania, όπου το αυτοκίνητο προσέκρουσε στις μπαταρίες του φορτηγού, για ευνόητους λόγους ήταν παρόντες πυροσβέστες, καθώς όπως συμπλήρωσε και ο Jakob Leygraf: «αυτό είναι το απόλυτο τεστ, το κάνουμε αληθινά».
Πώς αντέδρασε λοιπόν, το ηλεκτρικό φορτηγό στη σύγκρουση; Τι έγινε με τις μπαταρίες του και τα υπόλοιπα κυκλώματα υψηλής τάσης; Η απάντηση στο βίντεο της Scania που παρουσιάζουμε.