Η MAN Truck & Bus θα παρουσιάσει στη φετινή BAUMA μια πληρέστατη γκάμα οχημάτων και λύσεων για τον κλάδο των κατασκευών.
Μεταξύ των τεχνολογικών καινοτομιών συγκαταλέγεται και ο νέος 6κύλινδρος κινητήρας D15, των 9,0λτ. με απόδοση 330, 360 & 400 ίππων που θα αντικαταστήσει τον D20.
H νέα καμπίνα με τροποποιημένη σχεδίαση της MAN Ttuck & Bus θα είναι διαθέσιμη σε όλες τις σειρές φορτηγών…
… με χαρακτηριστικό της στοιχείο τη μεταφορά του επιλογέα για το αυτόματο κιβώτιο MAN TipMatic στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας.
Επιπρόσθετα, το νέο σύστημα «MAN VAS», εξαλείφει τα «νεκρά» σημεία στο οπτικό δίκτυο του οδηγού κατά την διενέργεια πάσης φύσεως ελιγμών, χάρη σε ειδικούς αισθητήρες και κάμερες.
Εντυπωσιακές καινοτομίες από τη MAN
2.942 Επισκέψεις στο άρθρο (1/2/2019)
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα αναμένεται να είναι η παρουσία της MAN Truck & Bus στην φετινή Έκθεση «BAUMA 2019» για τον κλάδο των κατασκευών, όπου θα αποκαλύψει πολλαπλές νέες καινοτομίες και προϊόντα.
Η φετινή Διεθνή Έκθεση «BAUMA 2019» για τον κλάδο των κατασκευών που θα διοργανωθεί από 8 – 14 Απριλίου στο Μόναχο, αναμένεται να μονοπωλήσει εκ νέου το παγκόσμιο ενδιαφέρον του κλάδου, και όπως είναι φυσικό, οι κορυφαίες εταιρείες στον τομέα της κατασκευής επαγγελματικών οχημάτων, θα σπεύσουν να παρουσιάσουν τις τελευταίες τεχνολογικές καινοτομίες τους.
Μεταξύ αυτών συγκαταλέγεται φυσικά και η MAN Truck & Bus, που στο πλαίσιο της BAUMA 2019 ανακοίνωσε πως θα προσφέρει στο περίπτερο της μια πληθώρα μοντέλων, προϊόντων και τεχνολογιών, που στόχο έχουν να βελτιώσουν την αποδοτικότητα, και την ασφάλεια και την άνεση των επαγγελματικών οχημάτων (ελαφρών & βαρέων) που προσφέρουν για τον κατασκευαστικό κλάδο.
Πληθώρα νέων τεχνολογιών και προϊόντων
Μεταξύ των εκθεμάτων στο περίπτερο της MAN Truck & Bus στη φετινή BAUMA θα συγκαταλέγεται για πρώτη φορά και το TGE, ο… μικρότερος εκπρόσωπος της εταιρείας, με μεικτό βάρος από 3,0 – 5,5t. που θα παρουσιαστεί σε ειδικές εκδόσεις για τον κατασκευαστικό κλάδο.
Πέραν αυτού, η MAN Truck & Bus θα παρουσιάσει τον ολοκαίνουργιο πετρελαιοκινητήρα D15, με χωρητικότητα 9 λίτρων, που θα αντικαταστήσει τον D20 στις σειρές φορτηγών TGS και TGX μέσα στο 2019.
Το -6κύλινδρο, σε σειρά- μηχανικό σύνολο έχει να επιδείξει αυξημένη απόδοση, μικρότερο βάρος καθώς και μειωμένη μέση κατανάλωση, παρά τον μικρότερο κυβισμό του σε σχέση με τον D20. Χαρακτηριστικά αξίζει να σημειώσουμε πως λόγω του μικρότερου βάρους του εν λόγω κινητήρα καθώς και άλλων επεμβάσεων, το ωφέλιμο φορτίο σε διάφορες εκδόσεις φορτηγών της MAN Truck & Bus είναι αυξημένο κατά 230 κιλά!
Ο νέος MAN D15 θα είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις με ισχύ 330, 360 και 400 ίππων και θα τοποθετηθεί μεταξύ του –επίσης 6κύλινδρου- D08 των 320 ίππων kai toy D26 των 430 ίππων, στη γκάμα της εταιρείας.
Με χωρητικότητα 9.037 κ.εκ., o D15 αποδίδει μέγιστη ισχύ 1.600, 1.700 και 1.800 Nm ενώ η μέγιστη ισχύος πέδησης του συστήματος Turbo EVBec ανέρχεται στα 350 kW.
Επιπρόσθετα, μέσα στο 2019 η MAN Truck & Bus θα λανσάρει σε εκδόσεις Euro6 και όλους τους υπόλοιπους κινητήρες της (D08, D26 και D38).
Νέα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του έργου του οδηγού
Εδώ και χρόνια η MAN προσφέρει για τα φορτηγά (και τα λεωφορεία της) το σύστημα ACC (Adaptive Cruise Control) ωστόσο, μέσα στο 2019 θα εμπλουτίσει τα οχήματα της που θα εφοδιάζονται με το εν λόγω σύστημα, που θα φέρει και τη λειτουργία «Stop & Go» που παρουσιάστηκε μέσα στο 2018.
Συγκεκριμένα, θα αφορά π.χ. στις σειρές φορτηγών TGS και TGX για τον κατασκευαστικό κλάδο, σε συνδυασμό με το κιβώτιο MAN TipMatic 12.
Κατά την κίνηση σε ταχύτητες από 0 – 25 χλμ./ώρα, το ACC Stop & Go είναι σε θέση να εκκινήσει, να επιβραδύνει και να ακινητοποιήσει πλήρως το φορτηγό, διατηρώντας πάντοτε σταθερή την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, χωρίς την επέμβαση του οδηγού.
Παράλληλα, η MAN Truck & Bus θα παρουσιάσει φέτος το νέο σύστημα «ComfortSteering» για τις σειρές φορτηγών TGM, TGS Και TGX, ένα προηγμένο σύστημα διεύθυνσης που είναι σε θέση να μεταβάλλει τη λειτουργία του αναλόγως της ταχύτητας κίνησης του οχήματος, το οποίο ενσωματώνει και τη λειτουργία «Lane Return Assist» (LRA), που είναι σε θέση να επαναφέρει αυτόματα το όχημα στη λωρίδα κυκλοφορίας που ακολουθεί, αν ανιχνεύσει πως αυτό παρεκκλίνει αυτής, χωρίς την επέμβαση του οδηγού (χρήση δεικτών αλλαγής πορείας).
Επιπρόσθετα, ορισμένα από τα εκθέματα στο περίπτερο της MAN Truck & Bus στη BAUMA 2019, θα εφοδιάζονται με το σύστημα «VAS» (Video Maneuvering System).
Η εν λόγω τεχνολογία, εξαλείφει τα «νεκρά» σημεία στο οπτικό πεδίο του οδηγού σε ότι αφορά στις πλευρές του οχήματος, επιτρέποντας του να αντιληφθεί εγκαίρως τυχόν επικίνδυνες καταστάσεις που μπορεί να προκληθούν όταν πραγματοποιεί πάσης φύσεως ελιγμούς.
Για να γίνει αυτό, ο οδηγός πληροφορείται μέσω ειδικών οθονών είτε στην πρώτη κολώνα (A-pillar) είναι στο ταμπλό του οχήματος αναφορικά με τις ενδείξεις μιας κάμερας με ευρυγώνιο φακό που εδράζεται σε κάθε πλευρά της καμπίνας.
Νέο εσωτερικό σε όλους τους τύπους καμπίνας και οχήματος
Μέσα στο 2018, η MAN Truck & Bus παρουσίασε τη νέα σχεδίαση για το εσωτερικό της καμπίνας στα φορτηγά με κινητήρες Euro 6. Κατά τη διάρκεια του 2019, όλες οι σειρές φορτηγών (TGL, TGM, TGS και TGΧ), ακόμη και με κινητήρες τεχνολογίας προγενέστερης της Euro 6 θα είναι διαθέσιμες με τον νέο εσωτερικό διάκοσμο.
Σε ότι αφορά τους χρωματισμούς των επενδύσεις, η MAN θα προσφέρει το μπεζ της άμμου (Sand) και ένα «Urban Concrete» γκρι, με το τελευταίο να διακρίνεται για την αντοχή του κατά των κηλίδων.
Ο βασικός πίνακας οργάνων θα εφοδιάζεται με μια μεγάλη έγχρωμη οθόνη 4 ιντσών ενώ έχουν τροποποιηθεί, τόσο η θέση όσο και η διάταξη των διαφόρων χειριστηρίων.
Μεταξύ των αλλαγών αξίζει να αναφέρουμε τη… μεταφορά του περιστροφικού επιλογέα για το αυτόματο κιβώτιο ΜΑΝ TipMatic στο ταμπλό, που εκτός από τη βελτίωση της εργονομίας της θέσης του, απελευθερώνει χώρο μεταξύ των καθισμάτων του οδηγού και του συνοδηγού. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την βελτίωση της αποδοτικότητας στοιχείων όπως π.χ. το ψυγείο, που πλέον είναι χωρητικότητας έως και 35λτ.