Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Εκτός από τα 492 συνολικά νέα αστικά λεωφορεία της Αθήνας, προβλέπεται και η προμήθεια 350 νέων οχημάτων για τη Θεσσαλονίκη.

Ερχονται τα 92 νέα αστικά λεωφορεία στην Αθήνα

4.125 Επισκέψεις στο άρθρο (19/3/2019)

Στο άμεσο προσεχές διάστημα αναμένονται οι διαγωνισμοί για τα, συνολικά 842, νέα αστικά λεωφορεία που αναμένεται να αλλάξουν πλήρως το πρόσωπο των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Εντείνεται όπως είναι φυσικό το ενδιαφέρον όλων για τους επερχόμενους διαγωνισμούς που αφορούν στην προμήθεια νέων αστικών λεωφορείων τόσο στην Αθήνα όσο και στην Θεσσαλονίκη.
Σε ότι αφορά στην Αττική, σε πρώτη φάση προβλέπεται ο διαγωνισμός για 92 σύγχρονα αστικά λεωφορεία, για τα οποία η Περιφέρεια Αττικής έχει ήδη εγκρίνει την ένταξη της δαπάνης στο ΕΣΠΑ 2014 – 2020 και το ΠΕΠ Αττικής, με κονδύλια ύψους 29,6 εκ.  ευρώ.
Ο διαγωνισμός θα γίνει από τον ΟΑΣΑ και αφορά σε οχήματα χαμηλού δαπέδου (όπως είναι φυσικό δεδομένου ότι αναφερόμαστε σε αστικά λεωφορεία), σύγχρονης αισθητικής, με υψηλό επίπεδο άνεσης και ασφάλειας για τους επιβάτες, και περιορισμένες εκπομπές ρύπων.
Συγκεκριμένα, ο διαγωνισμός θα αφορά στην προμήθεια 20 πετρελαιοκίνητων λεωφορείων μήκους 12 μέτρων με κινητήρα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 6, 60 πετρελαιοκίνητων  –αρθρωτών- λεωφορείων μήκους 18 μέτρων (επίσης Euro 6) καθώς και 12 ηλεκτροκίνητων Mini-Buses, συμπεριλαμβανομένου του συνοδευτικού εξοπλισμού και των υποδομών (σημεία φόρτισης) που είναι απαραίτητα για την υποστήριξη της λειτουργίας τους.
Η δεύτερη φάση της ανανέωσης του στόλου αστικών λεωφορείων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, αφορά στην προμήθεια 750 συνολικά οχημάτων (400 για την Αθήνα και 350 οχημάτων για την Θεσσαλονίκη), που προωθεί το υπουργείο Μεταφορών, η διαβούλευση του οποίου πραγματοποιήθηκε στο τέλος του 2018.
Το εν λόγω πρόγραμμα θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ (κονδύλια ύψους 50 εκ. ευρώ περίπου) και από τη ΕΤΕπ (Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων), με τον προϋπολογισμό να ανέρχεται στα 220 εκ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
Με βάση τα όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής, το πρώτο όχημα αναμένεται να κυκλοφορήσει στους δρόμους επτά (7) μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης ενώ η ολοκλήρωση της παράδοσης όλων των οχημάτων θα γίνει με την πάροδο 18 μηνών.
Σε ότι αφορά στην Αθήνα, τα συνολικά 492 οχήματα (182 ηλεκτροκίνητα οχήματα, 180 οχήματα με κινητήρες φυσικού αερίου και 130 πετρελαιοκίνητα με κινητήρες τελευταίας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας) θα αντικαταστήσουν ουσιαστικά τα μισά από τα αστικά λεωφορεία που κινούνται στο ευρύτερο οδικό δίκτυο του Μητροπολιτικού Συγκροτήματος της πρωτεύουσας.
Αντίστοιχα, τα 350 συνολικά οχήματα που προορίζονται για τη Θεσσαλονίκη θα χωρίζονται σε 150 ηλεκτροκίνητα, 150 οχήματα με κινητήρα φυσικού αερίου και 50 πετρελαιοκίνητα τελευταίας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.