Στις 4 Νοεμβρίου 2015, ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP ανακοίνωσε τα πιο πρόσφατα αποτελέσματα αναφορικά με τις δοκιμές ελεγχόμενης πρόσκρουσης που διενεργεί.
Πέραν των νέων Audi A4, Honda HR-V και Honda
Jazz, στις δοκιμές του Euro NCAP συμμετείχε και το Volkswagen Caddy στην επιβατική –ωστόσο- έκδοση
του.
Συνολικά, οι επιδόσεις του
νέου εκπροσώπου της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν πολύ καλή και
απέσπασε 4 αστέρια με τα αποτελέσματα του στους διάφορους τομείς ελέγχου να
διαμορφώνονται ως εξής:
-Προστασία ενηλίκων επιβατών:
84%
-Προστασία ανηλίκων επιβατών:
78%
-Προστασία πεζών: 58%
-Συστήματα ασφάλειας: 68%
Ας δούμε τα αποτελέσματα
αναλυτικά σύμφωνα και με τα επίσημα δεδομένα που δημοσίευσε ο Euro NCAP.
Προστασία ενηλίκων επιβατών
Σύνολο βαθμών: 32,1 – 84%
Στην πλαγιομετωπική σύγκρουση,
η καμπίνα των επιβατών παρέμεινε σταθερή και χωρίς παραμορφώσεις. Οι ενδείξεις
από τα ανδρείκελα κατέδειξαν καλή προστασία στα γόνατα και τους μηρούς του
οδηγού και του συνοδηγού ενώ το ίδιο ίσχυσε και για τους επιβάτες (διαφορετικού
μεγέθους και βάρους) σε όλες τις πίσω θέσεις.
Στην μετωπική πρόσκρουση του οχήματος
με εμπόδιο μεγάλου πλάτους, τα αποτελέσματα ήταν αντίστοιχα, με εξαίρεση το
στήθος του οδηγού όπου τα αποτελέσματα ήταν επαρκή. Επαρκής ήταν επίσης και η προστασία
στον αυχένα και το στήθος του ανδρείκελου στις πίσω θέσεις ενώ καλή ήταν η
προστασία για το στήθος, τους μηρούς και τη λεκάνη του.
Το VW Caddy
απέσπασε τους μέγιστους δυνατούς πόντους
κατά την πλευρική πρόσκρουση σε εμπόδιο μεγάλου πλάτος με καλή προστασία σε
όλους τους τύπους επιβατών (ύψος, βάρος, θέση) ενώ, στην πιο σοβαρή περίπτωση
της πλευρικής πρόσκρουσης σε στύλο, η προστασία που παρείχε ήταν καλή ή επαρκής
ανά περίπτωση ωστόσο, δέχθηκε μείωση βαθμών δεδομένου ότι υπήρξε ένα κενό
μεταξύ της πλευρικής συρόμενης θύρας και της δεύτερης κολώνας του αμαξώματος (B-Pillar) μετά τη
δοκιμή.
Στην περίπτωση της σύγκρουσης
με το πίσω μέρος του οχήματος, τα εμπρός καθίσματα και τα συστήματα συγκράτησης
του αυχένα (προσκέφαλα) παρείχαν καλή προστασία για το κεφάλι και –κυρίως- τον
αυχένα των επιβατών.
Παράλληλα, αντίστοιχη ήταν και
η επίδοση σε ότι αφορά στην προστασία του αυχένα για τους πίσω επιβάτες.
Αν και η νέα γενιά του VW Caddy εφοδιάζεται προαιρετικά με Αυτόνομο
σύστημα πέδησης, ένα στοιχείο που μειώνει σημαντικά τις πιθανότητες πρόσκρουσης
με μικρές ταχύτητες κίνησης, π.χ. εντός της πόλης, δεν αξιολογήθηκε δεδομένου
ότι το αυτοκίνητο των δοκιμών δεν το περιλάμβανε στον εξοπλισμό του.
Προστασία ανηλίκων επιβατών
Σύνολο βαθμών: 38,3 – 78%
Το VW Caddy
απέσπασε την μέγιστη δυνατή βαθμολογία στην
προστασία των παιδιών με ηλικίας 1,5 έτους Το ίδιο ίσχυσε και για τα παιδικά
καθίσματα αντίθετης φοράς ενώ στην πλαγιομετωπική πρόσκρουση του οχήματος η
κίνηση του σώματος του ανδρείκελου που προσομοίαζε παιδί ηλικίας 3 ετών δεν
ήταν έντονη εκτός από τις οριακές εντάσεις που δέχθηκε ο αυχένας του.
Ο μετωπικός αερόσακος για τον
συνοδηγό μπορεί να απενεργοποιηθεί προκειμένου να τοποθετηθεί ένα παιδικό
κάθισμα αντίθετης φοράς στην συγκεκριμένη θέση ενώ, ο οδηγός έχει ξεκάθαρη
πληροφόρηση για την κατάσταση του συστήματος, γεγονός που επιβραβεύτηκε.
Τέλος, όλοι οι διαθέσιμοι τύποι
καθισμάτων με τους οποίους είναι συμβατό το VW Caddy
μπορούσαν να εφαρμοστούν στο όχημα χωρίς
το παραμικρό πρόβλημα.
Προστασία πεζών
Σύνολο βαθμών: 21,0 – 58%
Αν και ο προφυλακτήρας προσέφερε
καλή προστασία για τα πόδια ενός πεζού με τον οποίο μπορεί να έρθει σε επαφή σε
μια σύγκρουση, η προστασία για τη λεκάνη του ανδρείκελου ήταν σχεδόν εντελώς
κακή. Παράλληλα, το κάλυμμα του κινητήρα και το ταμπλό εμφάνισαν κυρίως επαρκή
ή οριακή προστασία κατά τις δοκιμές του Euro NCAP.
Συστήματα ασφάλειας
Σύνολο βαθμών: 8,8 – 68%
Το σύστημα «Electronic Stability Control» καθώς και
το σύστημα υπενθύμισης χρήσης της ζώνης ασφαλείας για τη πρώτη σειρά καθισμάτων
περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του νέου VW Caddy.
Ωστόσο η δεύτερη σειρά καθώς και
η προαιρετική τρίτη σειρά δεν καλύπτονται από το σύστημα υπενθύμισης χρήσης της
ζώνης ασφαλείας.
Όπως προαναφέραμε, το σύστημα
αυτόματης πέδησης ανάγκης για την αποφυγή συγκρούσεων σε μικρές ταχύτητες
κίνησης δεν περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό του οχήματος ενώ αντίστοιχα,
το σύστημα υποβοήθησης κατά την αλλαγή λωρίδας δεν περιλαμβάνεται στον
εξοπλισμό της νέας γενιάς του Caddy.
Καταλήγοντας, μπορείτε να κατανοήσετε καλύτερα την… συμπεριφορά και τις επιδόσεις του νέου VW Caddy στα crash-tests του Euro NCAP στο βίντεο που παρουσιάζουμε.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr