Euro NCAP: Πόσο ασφαλή είναι όλα τα Van της αγοράς;
9.508 Επισκέψεις στο άρθρο (17/2/2022)
Θέλοντας να πιέσει την αυτοκινητοβιομηχανία ώστε να βγαίνουν στους δρόμους πιο ασφαλή ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, ο Euro NCAP αξιολογεί τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης που διαθέτουν σήμερα 19 Μεσαία και Μεγάλα Van. Δείτε αναλυτικά τι βαθμολογία απέσπασε το κάθε όχημα αλλά και ποια είναι η πρόοδος σε σχέση με τις περσινές δοκιμασίες.
O Euro NCAP αξιολογεί την ασφάλεια 19 Μεσαίων & Μεγάλων Van!
- Δοκιμασίες απόδοσης των συστημάτων αποφυγής σύγκρουσης
- Fiat Ducato: Για 1η φορά «πλατινένια» βαθμολόγηση
- Χρυσό μετάλλιο σε Ford, Mercedes-Benz και VW
- Μόνο 1 (Nissan Interstar) φέτος αντί για 5 στο «Δεν συνιστάται»
Σε συνέχεια της προηγούμενης αξιολόγησής του, ο Euro NCAP βάζει εκ νέου στο μικροσκόπιο τα επαγγελματικά van που κυκλοφορούν στην αγορά, προκειμένου να αποκαλύψει ποια είναι εκείνα που προσφέρουν τα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας, αλλά και ποια υστερούν, με βάση μια αξιολόγηση της τοποθέτησης και της απόδοσης των συστημάτων αποφυγής σύγκρουσης.Με βαθμολογία 68%, το Ford Transit είναι το πιο ασφαλές από τα «χρυσά» Van.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Αργά αλλά σταθερά βελτιώνεται η εικόνα
Η εικόνα που προκύπτει είναι μια αργή αλλά σταθερή βελτίωση, με πολλά Van να είναι καλύτερα εξοπλισμένα από ότι πριν από ένα χρόνο, με συστήματα που αποδίδουν καλύτερα σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν. Σύμφωνα με τον Euro NCAP, όπου οι κατασκευαστές έχουν κάνει πιο ουσιαστικές αναβαθμίσεις στα οχήματά τους, παρατηρούνται μεγάλες βελτιώσεις στις επιδόσεις. Μάλιστα, για πρώτη φορά ένα μοντέλο -το νέο Fiat Ducato- επιτυγχάνει την κορυφαία βαθμολογία «πλατίνας».
«Βλέπουμε πολλά υποσχόμενα σημάδια ότι τα επαγγελματικά Van αναβαθμίζονται με πιο προηγμένα συστήματα ασφαλείας, κλείνοντας το χάσμα μεταξύ του τμήματος επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων. Σε γενικές γραμμές, φαίνεται ότι οι κατασκευαστές αρχίζουν να παίρνουν πιο σοβαρά την ασφάλεια σε αυτό το κομμάτι και, ενώ υπάρχει δρόμος μπροστά μας, εμπνεόμαστε από τις βελτιώσεις –κάποιες μέτριες, μερικές εντυπωσιακές– που έχουμε δει τον τελευταίο χρόνο», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP, Michiel van Ratingen.
Επιτακτική η ανάγκη για μεγαλύτερη ασφάλεια
Πέρυσι, ο Euro NCAP επέστησε την προσοχή στο ανεπαρκές επίπεδο τοποθέτησης εξοπλισμού ασφαλείας σε Van. Όντας επαγγελματικά εργαλεία για ταχυμεταφορείς και μικρές επιχειρήσεις, αυτά τα οχήματα περνούν πολύ χρόνο στον δρόμο όπου, λόγω του μεγέθους και της μάζας τους, αποτελούν μεγαλύτερο κίνδυνο για τα μικρότερα οχήματα και τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου, εάν εμπλακούν σε σύγκρουση.
Η νέα νομοθεσία θα αναγκάσει σε λίγα χρόνια τους κατασκευαστές Van να τοποθετήσουν βασικά συστήματα αποφυγής, που είναι ήδη ευρέως διαθέσιμα σε επιβατικά αυτοκίνητα. Όπως τονίζεται, οι αξιολογήσεις των εν λόγω οχημάτων από τον Euro NCAP, στοχεύουν να ενθαρρύνουν τους κατασκευαστές να τοποθετούν γρηγορότερα πιο προηγμένα σχετικά συστήματα.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Μόνο το νέο Nissan Interstar «Δεν συνιστάται»
Για αυτήν την έκδοση, ο Euro NCAP επανεξέτασε δεκαεννέα Van που αντιπροσωπεύουν τη μερίδα του λέοντος των οχημάτων που πωλούνται στην Ευρώπη. Μόνο ένα Van που αξιολογήθηκε βαθμολογήθηκε ως «Δεν συνιστάται», σε αντίθεση με πέντε που ήταν πέρυσι. Βλέπετε, στο μεταξύ, το Fiat Talento σταμάτησε να διατίθεται, ενώ το Opel/Vauxhall Movano είναι πλέον κατασκευασμένο σε μια νέα πλατφόρμα του Ομίλου Stellantis και παίρνει ένα χάλκινο μετάλλιο.
Το Renault Master κέρδισε επίσης ένα χάλκινο μετάλλιο φέτος, χάρη στις μικρές αλλά αξιοσημείωτες βελτιώσεις στα συστήματα υποβοήθησης ταχύτητας και λωρίδας. Το δίδυμό του, το Nissan Interstar (ο αντικαταστάτης δηλαδή του NV400), λαμβάνει επίσης αυτές τις βελτιώσεις, ωστόσο, προς το παρόν, εξακολουθεί να λείπει το σύστημα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) και έτσι παραμένει στην κατηγορία «Μη Συνιστώμενη». Το Renault Trafic έχει ανασχεδιαστεί και η ασφάλειά του βελτιώθηκε εκτενώς από την τελευταία δοκιμή του. Τώρα έχει προαιρετικά σύστημα «AEB car to car» (δες παρακάτω) και πλέον λαμβάνει το ασημένιο μετάλλιο, γεγονός που το καθιστά ως ένα από τα πιο σημαντικά βελτιωμένα οχήματα φέτος.
Στην κορυφή το Fiat Ducato – Η «χρυσή» 4άδα
Από την άλλη, το νέο Fiat Ducato με βαθμολογία 88% είναι ο ξεκάθαρος νικητής, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στη φετινή λίστα και αποτελώντας το μόνο «πλατινένιο» Van μέχρι στιγμής. Σε σχέση με πέρυσι, που κατατάχθηκε ως χάλκινο, το όχημα είχε μια σημαντική αναβάθμιση ασφαλείας και τώρα διαθέτει ένα προηγμένο σετ αισθητήρων, προσφέροντας προστασία σε πεζούς και ποδηλάτες και υπερέχοντας σε αυτές τις δοκιμές. Σημειώνεται, πως τα άλλα οχήματα της Stellantis με τα οποία η Ducato μοιράζεται την πλατφόρμα του – τα Peugeot Boxer, Citroen Jumper και Opel Movano – δεν έλαβαν την ίδια αναβάθμιση εξοπλισμού και παραμένουν σε χαμηλότερες θέσεις αξιολόγησης από το αντίστοιχο της Fiat.
Όπως μπορείτε να δείτε αναλυτικά στον παρακάτω πίνακα, 4 μοντέλα έλαβαν το χρυσό μετάλλιο του Euro NCAP (Ford Transit, VW Transporter, Ford Transit Custom και Mercedes-Benz Vito). Επιπλέον, 7 κατέκτησαν το ασημένιο και 6 το χάλκινο μετάλλιο. Αξίζει να σημειωθεί, πως ο Euro NCAP δοκιμάζει Van με εξοπλισμό ασφαλείας που είναι στάνταρ ή προαιρετικός, επομένως οι αξιολογήσεις αντιπροσωπεύουν το καλύτερο που μπορεί να αναμένεται από κάθε όχημα. Όσον αφορά την τοποθέτηση, ελάχιστα έχουν αλλάξει τους τελευταίους δώδεκα μήνες και ο εξοπλισμός ασφαλείας εξακολουθεί να προσφέρεται κυρίως προαιρετικά.
Στις παρακάτω ενότητες, μπορείτε να δείτε σε έναν πίνακα την αξιολόγηση όλων των μοντέλων που δοκίμασε ο Euro NCAP, αλλά και ποια είναι τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης «ADAS» (Advanced Driver Assistance Systems) που αξιολογούνται, όπως και πώς βαραίνει το καθένα στη διαμόρφωση της τελικής βαθμολογίας κάθε οχήματος. Επιπλέον, όσοι θέλετε μπορείτε να επισκεφθείτε το κανάλι του Euro NCAP στο YouTube και να παρακολουθήσετε τα βίντεο για καθένα από τα 19 Van που αξιολογήθηκαν.
Η βαθμολογία των 19 Van από τον Euro NCAP
Πρώτο με διαφορά το νέο, «πλατινένιο» Fiat Ducato.
EURO NCAP 2022: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ VAN |
Μάρκα / Μοντέλο | Έκδοση | Βαθμολογία |
ΠΛΑΤΙΝΕΝΙΟ (80% & ΠΑΝΩ) |
Fiat Ducato | 2.2 MJT 180CV | 88% |
ΧΡΥΣΟ (60% & ΠΑΝΩ) |
Ford Transit | 2.0 EcoBlue | 68% |
VW Transporter | T6.1 4MOTION 2.0 TDI | 65% |
Ford Transit Custom | 2.0 EcoBlue D | 63% |
Mercedes-Benz Vito | 119 CDI BlueTEC | 61% |
ΑΣΗΜΕΝΙΟ (40% & ΠΑΝΩ) |
Mercedes-Benz Sprinter | 316 CDI | 52% |
Nissan Primastar | Renault Trafic 2.0 DCi 120 Sport | 45% |
Renault Trafic | Sport, 2.0 Dci 120 | 45% |
Peugeot Expert | Asphalt, 2.0 HDI 180 | 44% |
VW Crafter | 35 Kasten Trendline HD, 4MOTION | 44% |
Opel/Vauxhall Vivaro | Elite, 2.0 D 120 | 42% |
Iveco Daily | 2.3 e-VGT | 41% |
ΧΑΛΚΙΝΟ (20% & ΠΑΝΩ) |
Citroen Jumpy | 2.0 HDI | 37% |
Toyota PROACE | 2.0D 90kW Medium Comfort | 37% |
Opel/Vauxhall Movano | 2.2 Diesel 120/140/165 | 33% |
Peugeot Boxer | 2.2 HDI | 33% |
Citroen Jumper | Driver, 2.2 HDI | 32% |
Renault Master | Nordic Line 2.3 110kW | 29% |
ΔΕΝ ΣΥΝΙΣΤΑΤΑΙ (ΚΑΤΩ ΑΠΟ 20%) |
Nissan Interstar | Acenta, 2.3 dCi 135 | 18% |
Τα συστήματα ασφαλείας που αξιολογήθηκαν
Τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης και πώς αξιολογείται το καθένα από τον Euro NCAP.
ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ |
Σύστημα | Περιγραφή | Ειδικό βάρος |
AEB Car-to-car | Εμπρόσθια σύγκρουση ή/και σύστημα αυτόματης πέδησης που αποτρέπει ή μετριάζει τις συγκρούσεις σε άλλα οχήματα. | 30% |
AEB Pedestrian | Σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος που αποτρέπει ή μετριάζει τις συγκρούσεις με πεζούς. | 10% |
AEB Cyclist | Σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος που αποτρέπει ή μετριάζει τις συγκρούσεις με ποδηλάτες. | 10% |
Lane Support | Σύστημα υποστήριξης λωρίδας που αποτρέπει την ακούσια αλλαγή λωρίδας και την έξοδο από τον δρόμο. | 20% |
Speed Assist | Συστήματα που υποστηρίζουν τον οδηγό να διατηρεί ασφαλή ταχύτητα. | 15% |
Occupant Status | Υποστήριξη για την προσοχή του οδηγού και υπενθυμίσεις ζώνης ασφαλείας. | 15% |
ΣΥΝΟΛΟ | 100% |
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »