
Tο νέο Fiat Ducato με βαθμολογία 88% είναι ο ξεκάθαρος νικητής, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στη φετινή λίστα του Euro NCAP και αποτελώντας το μόνο «πλατινένιο» Van μέχρι στιγμής.
Euro NCAP: Πόσο ασφαλή είναι όλα τα Van της αγοράς;
Θέλοντας να πιέσει την αυτοκινητοβιομηχανία ώστε να βγαίνουν στους δρόμους πιο ασφαλή ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, ο Euro NCAP αξιολογεί τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης που διαθέτουν σήμερα 19 Μεσαία και Μεγάλα Van. Δείτε αναλυτικά τι βαθμολογία απέσπασε το κάθε όχημα αλλά και ποια είναι η πρόοδος σε σχέση με τις περσινές δοκιμασίες.
O Euro NCAP αξιολογεί την ασφάλεια 19 Μεσαίων & Μεγάλων Van!
- Δοκιμασίες απόδοσης των συστημάτων αποφυγής σύγκρουσης
- Fiat Ducato: Για 1η φορά «πλατινένια» βαθμολόγηση
- Χρυσό μετάλλιο σε Ford, Mercedes-Benz και VW
- Μόνο 1 (Nissan Interstar) φέτος αντί για 5 στο «Δεν συνιστάται»

Με βαθμολογία 68%, το Ford Transit είναι το πιο ασφαλές από τα «χρυσά» Van.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Αργά αλλά σταθερά βελτιώνεται η εικόνα
Η εικόνα που προκύπτει είναι μια αργή αλλά σταθερή βελτίωση, με πολλά Van να είναι καλύτερα εξοπλισμένα από ότι πριν από ένα χρόνο, με συστήματα που αποδίδουν καλύτερα σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν. Σύμφωνα με τον Euro NCAP, όπου οι κατασκευαστές έχουν κάνει πιο ουσιαστικές αναβαθμίσεις στα οχήματά τους, παρατηρούνται μεγάλες βελτιώσεις στις επιδόσεις. Μάλιστα, για πρώτη φορά ένα μοντέλο -το νέο Fiat Ducato- επιτυγχάνει την κορυφαία βαθμολογία «πλατίνας».
«Βλέπουμε πολλά υποσχόμενα σημάδια ότι τα επαγγελματικά Van αναβαθμίζονται με πιο προηγμένα συστήματα ασφαλείας, κλείνοντας το χάσμα μεταξύ του τμήματος επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων. Σε γενικές γραμμές, φαίνεται ότι οι κατασκευαστές αρχίζουν να παίρνουν πιο σοβαρά την ασφάλεια σε αυτό το κομμάτι και, ενώ υπάρχει δρόμος μπροστά μας, εμπνεόμαστε από τις βελτιώσεις –κάποιες μέτριες, μερικές εντυπωσιακές– που έχουμε δει τον τελευταίο χρόνο», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP, Michiel van Ratingen.
Επιτακτική η ανάγκη για μεγαλύτερη ασφάλεια
Πέρυσι, ο Euro NCAP επέστησε την προσοχή στο ανεπαρκές επίπεδο τοποθέτησης εξοπλισμού ασφαλείας σε Van. Όντας επαγγελματικά εργαλεία για ταχυμεταφορείς και μικρές επιχειρήσεις, αυτά τα οχήματα περνούν πολύ χρόνο στον δρόμο όπου, λόγω του μεγέθους και της μάζας τους, αποτελούν μεγαλύτερο κίνδυνο για τα μικρότερα οχήματα και τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου, εάν εμπλακούν σε σύγκρουση.
Η νέα νομοθεσία θα αναγκάσει σε λίγα χρόνια τους κατασκευαστές Van να τοποθετήσουν βασικά συστήματα αποφυγής, που είναι ήδη ευρέως διαθέσιμα σε επιβατικά αυτοκίνητα. Όπως τονίζεται, οι αξιολογήσεις των εν λόγω οχημάτων από τον Euro NCAP, στοχεύουν να ενθαρρύνουν τους κατασκευαστές να τοποθετούν γρηγορότερα πιο προηγμένα σχετικά συστήματα.
Μόνο το νέο Nissan Interstar «Δεν συνιστάται»
Για αυτήν την έκδοση, ο Euro NCAP επανεξέτασε δεκαεννέα Van που αντιπροσωπεύουν τη μερίδα του λέοντος των οχημάτων που πωλούνται στην Ευρώπη. Μόνο ένα Van που αξιολογήθηκε βαθμολογήθηκε ως «Δεν συνιστάται», σε αντίθεση με πέντε που ήταν πέρυσι. Βλέπετε, στο μεταξύ, το Fiat Talento σταμάτησε να διατίθεται, ενώ το Opel/Vauxhall Movano είναι πλέον κατασκευασμένο σε μια νέα πλατφόρμα του Ομίλου Stellantis και παίρνει ένα χάλκινο μετάλλιο.
Το Renault Master κέρδισε επίσης ένα χάλκινο μετάλλιο φέτος, χάρη στις μικρές αλλά αξιοσημείωτες βελτιώσεις στα συστήματα υποβοήθησης ταχύτητας και λωρίδας. Το δίδυμό του, το Nissan Interstar (ο αντικαταστάτης δηλαδή του NV400), λαμβάνει επίσης αυτές τις βελτιώσεις, ωστόσο, προς το παρόν, εξακολουθεί να λείπει το σύστημα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) και έτσι παραμένει στην κατηγορία «Μη Συνιστώμενη». Το Renault Trafic έχει ανασχεδιαστεί και η ασφάλειά του βελτιώθηκε εκτενώς από την τελευταία δοκιμή του. Τώρα έχει προαιρετικά σύστημα «AEB car to car» (δες παρακάτω) και πλέον λαμβάνει το ασημένιο μετάλλιο, γεγονός που το καθιστά ως ένα από τα πιο σημαντικά βελτιωμένα οχήματα φέτος.
Στην κορυφή το Fiat Ducato – Η «χρυσή» 4άδα
Από την άλλη, το νέο Fiat Ducato με βαθμολογία 88% είναι ο ξεκάθαρος νικητής, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στη φετινή λίστα και αποτελώντας το μόνο «πλατινένιο» Van μέχρι στιγμής. Σε σχέση με πέρυσι, που κατατάχθηκε ως χάλκινο, το όχημα είχε μια σημαντική αναβάθμιση ασφαλείας και τώρα διαθέτει ένα προηγμένο σετ αισθητήρων, προσφέροντας προστασία σε πεζούς και ποδηλάτες και υπερέχοντας σε αυτές τις δοκιμές. Σημειώνεται, πως τα άλλα οχήματα της Stellantis με τα οποία η Ducato μοιράζεται την πλατφόρμα του – τα Peugeot Boxer, Citroen Jumper και Opel Movano – δεν έλαβαν την ίδια αναβάθμιση εξοπλισμού και παραμένουν σε χαμηλότερες θέσεις αξιολόγησης από το αντίστοιχο της Fiat.
Όπως μπορείτε να δείτε αναλυτικά στον παρακάτω πίνακα, 4 μοντέλα έλαβαν το χρυσό μετάλλιο του Euro NCAP (Ford Transit, VW Transporter, Ford Transit Custom και Mercedes-Benz Vito). Επιπλέον, 7 κατέκτησαν το ασημένιο και 6 το χάλκινο μετάλλιο. Αξίζει να σημειωθεί, πως ο Euro NCAP δοκιμάζει Van με εξοπλισμό ασφαλείας που είναι στάνταρ ή προαιρετικός, επομένως οι αξιολογήσεις αντιπροσωπεύουν το καλύτερο που μπορεί να αναμένεται από κάθε όχημα. Όσον αφορά την τοποθέτηση, ελάχιστα έχουν αλλάξει τους τελευταίους δώδεκα μήνες και ο εξοπλισμός ασφαλείας εξακολουθεί να προσφέρεται κυρίως προαιρετικά.
Στις παρακάτω ενότητες, μπορείτε να δείτε σε έναν πίνακα την αξιολόγηση όλων των μοντέλων που δοκίμασε ο Euro NCAP, αλλά και ποια είναι τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης «ADAS» (Advanced Driver Assistance Systems) που αξιολογούνται, όπως και πώς βαραίνει το καθένα στη διαμόρφωση της τελικής βαθμολογίας κάθε οχήματος. Επιπλέον, όσοι θέλετε μπορείτε να επισκεφθείτε το κανάλι του Euro NCAP στο YouTube και να παρακολουθήσετε τα βίντεο για καθένα από τα 19 Van που αξιολογήθηκαν.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »