Το Ford Ranger μετατρέπεται σε… παντοδύναμο Super Duty!
Ντεμπούτο της Irizar στα e-buses υπεραστικών μεταφορών με το i3!
Το μεγάλο στοίχημα της αγοράς θέλει… ψύχραιμη μελέτη | Γιάννης Αμάραντος Ford Pro
Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον Τύπο, το υπουργείο Οικονομικών επεξεργάζεται ένα εντελώς νέο πλαίσιο φορολογίας για την αγορά των αυτοκινήτων που θα επηρεάσει τους φόρους, τα τεκμήρια και φυσικά τα τέλη κυκλοφορίας στο άμεσο προσεχές διάστημα.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του
υπουργείου, ως βάση για τον υπολογισμό της φορολογητέας αξίας ενός αυτοκινήτου
θα λογίζεται πλέον η λιανική τιμής πώλησης του και όχι ο κυβισμός.
Αυτό αναμένεται να έχει
μεταξύ άλλων και σαφείς συνέπειες και στον καθορισμό των τελών κυκλοφορίας, του
τέλους ταξινόμησης αλλά και του τεκμηρίου διαβίωσης.
Συγκεκριμένα, οι επιβαρύνσεις
δεν θα υπολογίζονται πλέον με βάση τους ρύπους, γεγονός που αναμένεται να
προκαλέσει σημαντικές ανατροπές και προβλήματα, σε όσους έχουν αποκτήσει
πρόσφατα νέα οχήματα, με κινητήρες αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, τα οποία ωστόσο
έχουν υψηλό κόστος αγοράς.
Ως παράδειγμα αξίζει να
αναφέρουμε τις διαφορές στην φορολογία που θα προκύψουν μεταξύ δύο οχημάτων, με
κινητήρες 1,6λτ. που εκπέμπουν τους ίδιους ρύπους ωστόσο, έχουν εμπορική αξία
15.000 και 25.000 ευρώ αντίστοιχα.
Σύμφωνα με τα όσα έχουν δει
το φως της δημοσιότητας, οι αλλαγές αναμένεται να υλοποιηθούν από το 2016 και
σε πρώτη φάση θα αφορά στα οχήματα που ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα από το 2010
και μετά (καινούργια ή μεταχειρισμένα).
Ωστόσο, προς το παρόν δεν
έχει διευκρινιστεί τι θα ισχύσει για τα παλαιότερα οχήματα και πως θα
υπολογίζονται τα Τέλη Κυκλοφορίας σε αυτά.
Μια από τις σκέψεις των
υπευθύνων του υπουργείου είναι ο υπολογισμός να γίνεται με βάση την αξία που
προκύπτει από την ασφάλιση των αυτοκινήτων. Μάλιστα, σε αυτήν την περίπτωση,
δεδομένης της απομείωσης της αξίας κάθε οχήματα με την πάροδο των ετών, θα
επιφέρει σημαντικές μειώσεις.
Με αντίστοιχο τρόπο ενδέχεται
να υπολογίζεται και το Τέλος Ταξινόμησης αλλά και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης
για τα οχήματα που εισάγονται τόσο ως καινούργια όσο και ως μεταχειρισμένα.
Καταλήγοντας, με βάση τους
υπολογισμούς του υπουργείου, τα έσοδα από την φορολογία στον κλάδο των
αυτοκινήτων αναμένεται να αυξηθούν από το 1δις που είναι ο στόχος για το 2015,
στα 1,6 δις για το 2016.
Επιπλέον σκέψεις του οικονομικού επιτελείου
Πέραν των όσων προαναφέραμε,
οι υπεύθυνοι του υπουργείο Οικονομικών εξετάζουν και αρκετές ακόμη λύσεις που
αξίζει να αναφέρουμε επιγραμματικά:
-Κριτήρια στον συνολικό
αριθμό Ι.Χ. ανά οικογένεια
Τα νοικοκυριά με περισσότερα
οχήματα από τους φορολογούμενους πολίτες, θα επιβαρύνονται περισσότερο σε σχέση
με τα όσα καταβάλλουν σήμερα.
-Κριτήρια στο άθροισμα των
κυβικών των ΙΧ ανά οικογένεια
Αρμόδια στελέχη του
υπουργείου Οικονομικών αναφέρουν πως το 2ο όχημα, πέραν του «οικογενειακού» ΙΧ,
με κινητήρα 1,0λτ. δεν θα επιβαρυνθεί ωστόσο, γιατί να μην καταβάλλουν αυξημένο
φόρο όσοι διαθέτουν 2 – 3 οχήματα με κινητήρες μεγάλου κυβισμού.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr