Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υπερψήφισε τη δέσμη των μεταρρυθμιστικών μέτρων για τους κανόνες εργασίας των επαγγελματιών οδηγών και τις εμπορευματικές μεταφορές γενικότερα.

Γεγονός οι νέοι κανόνες για τις οδικές μεταφορές

Το Ευρωκοινοβούλιο υπερψήφισε τελικά τους αναθεωρημένους κανόνες για τις συνθήκες εργασίας των οδηγών και τις οδικές μεταφορές γενικότερα.

 
Πιο συγκεκριμένα, το Ευρωκοινοβούλιο υπερψήφισε τη δέσμη μέτρων για την κινητικότητα που είναι λάβει αρχικά την έγκριση (σε μορφή νομοθετικών πράξεων) από το Συμβούλιο των αρμόδιων υπουργών των χωρών – μελών της ΕΕ στις αρχές Απριλίου του 2020.
Τα νέα αυτά μέτρα έχουν ως στόχο την εξασφάλιση ισορροπίας μεταξύ της βελτίωσης των εργασιακών και κοινωνικών συνθηκών για τους οδηγούς και της ελευθερίας των μεταφορέων να παρέχουν διασυνοριακές υπηρεσίες, Παράλληλα προάγουν σημαντικά την οδική ασφάλεια ενώ αποσαφηνίζουν διάφορα ζητήματα όπου –προηγούμενες διφορούμενες διατάξεις- δημιουργούσαν «άνισες» εφαρμογές της νομοθεσίας μεταξύ των κρατών – μελών.
Σε γενικές γραμμές, οι αναθεωρημένοι κανόνες αφορούν σε ζητήματα όπως η αποσπάσεις των επαγγελματιών οδηγών, τους χρόνους ανάπαυσης τους, ενώ επιβάλλονται αποτελεσματικότεροι κανόνες ως προς το καμποτάζ (cabotage: μεταφορές εμπορευμάτων που πραγματοποιούνται προσωρινά από μεταφορές με έδρα σε τρίτη χώρα) κ.ά.
Πιο συγκεκριμένα, οι οδηγοί θα βρίσκονται πλέον περισσότερο χρόνο στον τόπο κατοικίας τους και οι εταιρείες θα επιβάλλεται να οργανώνουν με τέτοιο τρόπο τα χρονοδιαγράμματα τους, προκειμένου οι οδηγοί των διεθνών εμπορευματικών μεταφορών να είναι σε θέση να επιστρέφουν στο σπίτι τους ανά 3 – 4 εβδομάδες, αναλόγως του προγράμματος εργασίας τους.
Παράλληλα, θεσπίζεται πως η υποχρεωτική εβδομαδιαία ανάπαυση των οδηγών, δεν μπορεί να λαμβάνει χώρα εντός της καμπίνας του φορτηγού και στην περίπτωση που πραγματοποιείται μακριά από τον τόπο μόνιμης κατοικίας του οδηγού, οι εταιρείες επιβάλλεται να καταβάλλουν τα σχετικά έξοδα διαμονής.
Σε ότι στους ταχογράφους, η χρήση τους θα επιτρέπει την καταγραφή και των συνοριακών διελεύσεων, προκειμένου να καταπολεμηθεί το συστηματικό cabotage ενώ, θεσπίζεται και περίοδος αναμονής τεσσάρων (4) ημερών προτού να είναι εκ νέου δυνατή η διεξαγωγή επιπλέον δρομολογίων / μεταφορών στην ίδια χώρα από το ίδιο όχημα.
Αντίστοιχα, οι μεταφορικές επιχειρήσεις θα πρέπει να είναι σε θέση να αποδεικνύουν πως δραστηριοποιούνται ουσιαστικά στο κράτος – μέλος όπου είναι εγγεγραμμένες Παράλληλα, τα φορτηγά οχήματα έχουν πλέον την υποχρέωση να επιστρέφουν στο κέντρο επιχειρήσεων (έδρα) της εταιρείας τους ανά 8 εβδομάδες.
Μέσω των νέων διατάξεων, αναδιοργανώνεται και καθίσταται σαφέστερο το νομικό πλαίσιο που αφορά στις αμοιβές των οδηγών, δεδομένου ότι υπήρχαν διαφορετικές προσεγγίσεις διατάξεις από κάθε χώρα – μέλος της ΕΕ.
Πλέον, οι κανόνες για την απόσπαση των οδηγών θα ισχύσουν τόσο στις διεθνείς μεταφορές όσο και στο cabotage, με εξαίρεση τη διαμετακόμιση, τις διμερείς μεταφορές και τις διμερείς μεταφορές με επιπλέον (2) φορτώσεις / εκφορτώσεις.
 
 

 

ΔΙΕΘΝΗ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ