Η παύση της παραγωγής και διάθεσης του δημοφιλούς Nissan Navara (No4) ανέδειξε το πρόβλημα των Pick-Up στην Ευρώπη.

Ευνοημένοι όσο μειώνεται ο ανταγωνισμός, είναι οι πρωτοπόροι Ford (No1 το Ranger) και Toyota (Νο2 το Hilux).

H Mercedes-Benz X-Class προσπάθησε να φέρει την Premium λογική στα Pick-Up, αλλά δεν είχε την ανταπόκριση που ήλπιζε.

Η Alaskan εκδοχή της Renault πάνω στο Nissan Navara, είχε μια σύντομη εμπορική ζωή.

Το εργοστάσιο της Nissan στη Βαρκελώνη, που αποτέλεσε το "σπίτι" των Navara, Alaskan και X-Class, ετοιμάζεται κλείσει.

Ανησυχία υπάρχει για το μέλλον και του 3ου της κατηγορίας, Mitsubishi L200.

Με πολλές ελπίδες και τα 5 αστέρια του Euro NCAP στη φαρέτρα του, μπήκε στην αγορά το νέο Isuzu D-Max.

Τις πλούσιες εκδόσεις του Ranger επιλέγει η συντριπτική πλειοψηφία των πελατών της Ford.

Στο 1ο τρίμηνο του έτους, το ολοκαίνουργιο Jeep Gladiator σημείωσε 282 πωλήσεις.

Πρόγευση του επόμενου VW Amarok, το οποίο θα φέρει κοινά γονίδια με το νέας γενιάς Ford Ranger.

Γιατί τα Pick-Up «πεθαίνουν» στην Ευρώπη

Συνεχής είναι η συρρίκνωση της αγοράς των Pick-Up στην Ευρώπη, με τους καταναλωτές να στέλνουν ένα ξεκάθαρο μήνυμα προς τους κατασκευαστές. Ποιοι είναι οι λόγοι που τους γυρνάμε την πλάτη; Ποιοι είναι οι επόμενοι υποψήφιοι προς αποχώρηση; Υπάρχει σωτηρία για τα «αγροτικά»;

Η πρόσφατη είδηση πως προσεχώς θα σταματήσει η παραγωγή και διάθεση του δημοφιλούς Nissan Navara στην Ευρώπη, είναι το τελευταίο επεισόδιο στο «σίριαλ» που θέλει τα Pick-Up να χάνουν συνεχώς έδαφος στη Γηραιά Ήπειρο, με την αγορά να μην ανταποκρίνεται τελικά στις υψηλές προσδοκίες που είχαν διατυπωθεί πριν από 4 μόλις χρόνια για την «έκρηξη» της σχετικής κατηγορίας.


Ευνοημένοι όσο μειώνεται ο ανταγωνισμός, είναι οι πρωτοπόροι Ford (No1 το Ranger) και Toyota (Νο2 το Hilux).

Ευνοημένοι όσο μειώνεται ο ανταγωνισμός, είναι οι πρωτοπόροι Ford (No1 το Ranger) και Toyota (Νο2 το Hilux).

Kοινοποίησε το »

 
Σε αυτό το πλαίσιο και παρασυρμένες από ένα κλίμα υπέρμετρης αισιοδοξίας, τόσο η Renault όσο και η Mercedes-Benz είχαν παρουσιάσει τα δικά τους Pick-Up, τα Alaskan και X-Class αντίστοιχα, τα οποία είχαν στηριχθεί στο 2ης γενιάς Nissan Navara και είχαν έναν περισσότερο «lifestyle» χαρακτήρα. Ωστόσο, αμφότερα τα μοντέλα δεν είχαν την αναμενόμενη εμπορική ανταπόκριση και σταμάτησαν πρόωρα την πορεία τους.

H Mercedes-Benz X-Class προσπάθησε να φέρει την Premium λογική στα Pick-Up, αλλά δεν είχε την ανταπόκριση που ήλπιζε.

H Mercedes-Benz X-Class προσπάθησε να φέρει την Premium λογική στα Pick-Up, αλλά δεν είχε την ανταπόκριση που ήλπιζε.

Η αλήθεια σε αριθμούς

Ενδεικτικό της έλλειψης δημοφιλίας των Pick-Up στην Ευρώπη, είναι πως πέρσι αυτά αφορούσαν μόλις το 6,8% των συνολικών πωλήσεων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV), με τις ταξινομήσεις να ανέρχονται σε 116.280. Αξίζει να αναφερθεί, πως -σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics- το αντίστοιχο ποσοστό το 2017 ήταν στο 7,9% με 156.121 πωλήσεις, με τις προβλέψεις τότε να κάνουν λόγο για πάνω από 200.000 ταξινομήσεις το 2018. Ωστόσο, εκείνη τη χρονιά οι πωλήσεις των Pick-Up ανέβηκαν λίγο, μα όχι εντυπωσιακά (165.785), ενώ υποχώρησαν στις 159.280 το 2019. Και όλα αυτά, όταν το 2005, οι σχετικές ταξινομήσεις ήταν στις 173.493 μονάδες!

Η Alaskan εκδοχή της Renault πάνω στο Nissan Navara, είχε μια σύντομη εμπορική ζωή.

Η Alaskan εκδοχή της Renault πάνω στο Nissan Navara, είχε μια σύντομη εμπορική ζωή.

 
Σημειώνεται, πως η απόφαση της Nissan να σταματήσει τη διάθεση του Navara στην Ευρώπη, το οποίο ήταν στο πρώτο τέταρτο του τρέχοντος έτους, το 4ο πιο δημοφιλές μοντέλο της αγοράς, έρχεται ως απόρροια του κλεισίματος του εργοστασίου της Βαρκελώνης, το οποίο προγραμματίζεται για αργότερα φέτος. Εκεί, εκτός από το Navara, παράγονταν και τα «αδελφά» Renault Alaskan και Mercedes X-Class, τα οποία έφυγαν νωρίτερα από το παιχνίδι, ήδη από πέρσι.

Το εργοστάσιο της Nissan στη Βαρκελώνη, που αποτέλεσε το

Το εργοστάσιο της Nissan στη Βαρκελώνη, που αποτέλεσε το "σπίτι" των Navara, Alaskan και X-Class, ετοιμάζεται κλείσει.

 
«Αυτό αντανακλά τη συρρίκνωση της κατηγορίας των Pick-Up στην Ευρώπη και τη στροφή που κάνουν πολλοί καταναλωτές προς τα μοντέρνα και αποδοτικά Van» αναφέρεται σε ανακοίνωση της Nissan, οι ιθύνοντες της οποίας απάντησαν πως «παραμένει υπό εξέταση» η απόφαση για το αν θα εισαχθούν στο μέλλον εκδόσεις του Navara από τα εργοστάσια της Ταϊλάνδης και της Νοτίου Αφρικής. 

Τι μέλλει γενέσθαι


Ανησυχία υπάρχει για το μέλλον και του 3ου της κατηγορίας, Mitsubishi L200.

Ανησυχία υπάρχει για το μέλλον και του 3ου της κατηγορίας, Mitsubishi L200.

Στο μεταξύ, ο επόμενος «υποψήφιος προς αποχώρηση» από την κατηγορία μπορεί να είναι η Mitsubishi, καθώς η μάρκα είχε ανακοινώσει πέρσι πως θα αποχωρήσει από την Ευρώπη, αλλά πρόσφατα ανακάλεσε συνεχίζοντας τις πωλήσεις σε ορισμένες αγορές και λέγοντας ότι θα εξακολουθήσει να προσφέρει μοντέλα της από το 2023, με τα σήματα όμως της «συμμάχου» Renault (rebadged).
 

Με πολλές ελπίδες και τα 5 αστέρια του Euro NCAP στη φαρέτρα του, μπήκε στην αγορά το νέο Isuzu D-Max.

Με πολλές ελπίδες και τα 5 αστέρια του Euro NCAP στη φαρέτρα του, μπήκε στην αγορά το νέο Isuzu D-Max.

Σε κάθε περίπτωση, δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση για το τι μέλλει γενέσθαι με το Mitsubishi L200, το No. 3 μοντέλο της Ευρώπης. Ωστόσο, εκπρόσωπος της εταιρείας τόνισε πως το Pick-Up πληροί τους τελευταίους αντιρρυπαντικούς κανονισμούς, Euro 6d-temp. Υπενθυμίζεται, πως το προηγούμενης γενιάς L200, έκανε μια σύντομη καριέρα και ως «μεταμφιεσμένο» Fiat Fullback, ένα μοντέλο που ομοίως δεν είχε την αποδοχή του κοινού και αποσύρθηκε.
 
«Ήταν λάθος η προσπάθεια μετατροπής των Ευρωπαίων σε αγοραστές Pick-Up», είπε ο Felipe Munoz, παγκόσμιος αναλυτής της JATO, συνεχίζοντας: «Πολύ λίγοι τα θεωρούν ως αυτοκίνητα αναψυχής. Οι Ευρωπαίοι προτιμούν τα μικρά, φθηνότερα και πιο πρακτικά Van για να μεταφέρουν τα προϊόντα τους».
 
Όπως και να έχει το πράγμα, ευνοημένοι από αυτή την «αναμπουμπούλα» είναι οι κυρίαρχοι της αγοράς. Λόγος γίνεται καταρχάς για τη Ford, της οποίας το Ranger παραμένει και φέτος ο απόλυτος πρωταγωνιστής της αγοράς. Ακολουθεί το Toyota Hilux και από απόσταση το Mitsubishi L200. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός, πως παρά την πληθώρα εκδόσεων αμαξώματος του Ford Ranger, μέχρι στιγμής φέτος το 89% των πωλήσεων αφορά στο διπλοκάμπινο μοντέλο και από αυτές, το 78% προέρχεται από τις κορυφαίες εκδόσεις του οχήματος, όπως τις Wildtrak και Raptor.
 
Υπενθυμίζεται, πως του χρόνου η Ford θα λανσάρει το νέας γενιάς Ranger, το οποίο θα έχει κοινό DNA με το επόμενο Volkswagen Amarok, στο πλαίσιο της ευρύτερης συμμαχίας των δύο εταιρειών. Τα δύο μοντέλα θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Ford στο Silverton της Ν. Αφρικής, με τη VW να έχει σταματήσει ήδη από πέρυσι την παραγωγή του Amarok στο Ανόβερο.
 
Οι εκπομπές CO2 και η λύση της ηλεκτροκίνησης 
Ένα βασικό μειονέκτημα που έχουν τα Pick-Up για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, είναι ότι η βαριά κατασκευή του αμαξώματος με πλαίσιο τύπου σκάλας, αυξάνει την παραγωγή CO2, η οποία με τη σειρά της ανεβάζει τον μέσο όρο των εκπομπών της κάθε μάρκας, γεγονός που συνιστά ένα μεγάλο πρόβλημα. Βλέπετε, οι κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης απαιτούν μείωση κατά 15% των εκπομπών CO2 από τα LCV έως το 2025 (σε σχέση με τα επίπεδα του 2019) και μείωση κατά 31% έως το 2030, σε σύγκριση με το 2021.
 
Η απάντηση είναι η ηλεκτροκίνηση, αλλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες μέχρι στιγμής ήταν απρόθυμες να αυξήσουν το κόστος και την πολυπλοκότητα αυτού που εξακολουθεί να είναι ένα σχετικά απλό όχημα. Σε αυτό το πλαίσιο, έχει ήδη επιβεβαιωθεί πως το επόμενο Ford Ranger θα διαθέτει στη γκάμα του πριν από το 2025, μια plug-in υβριδική έκδοση, κάτι που όλα δείχνουν πως θα ισχύσει και για το επερχόμενο Amarok.
 
«Στην Ευρώπη, το λανσάρισμα των ηλεκτρικών Pick-Up παραμένει πολύ χαμηλό, το χαμηλότερο σε σύγκριση με οποιοδήποτε άλλο στυλ αμαξώματος», δήλωσε ο David Leah, ανώτερος αναλυτής για το σύστημα μετάδοσης κίνησης στην LMC Automotive, ο οποίος δεν παρέλειψε να συμπληρώσει: «Ωστόσο, είναι σαφές ότι η συνολική τάση στην Ευρώπη είναι προς τα οχήματα με μηδενικές εκπομπές και τα Pick-Up δεν θα αποτελούν εξαίρεση σε αυτό».
 

Kοινοποίησε το »

Advertisement