Ανεξαρτητοποιείται πλήρως η Daimler Truck, η οποία εντός του έτους αναμένεται να εισαχθεί ως αυτόνομη εταιρεία στο γερμανικό χρηματιστήριο.

Η Mercedes-Benz θα κατασκευάζει επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, ενώ η Daimler Truck φορτηγά και λεωφορεία.

Η Daimler διχοτομείται

Ο Όμιλος Daimler AG θα χωριστεί σε δύο αυτόνομες εταιρείες, την Daimler Truck (φορτηγά – λεωφορεία) και τη Mercedes-Benz (επιβατικά – ελαφρά επαγγελματικά)

 
Το Εποπτικό Συμβούλιο και το Διοικητικό Συμβούλιο της Daimler συμφώνησαν να προχωρήσουν στην ανεξαρτητοποίηση της Daimler Truck, ώστε αυτή να έχει πλήρως ανεξάρτητη διοίκηση και αυτόνομη εταιρική διακυβέρνηση, συμπεριλαμβανομένου ενός ανεξάρτητου προέδρου του εποπτικού συμβουλίου. Στόχος είναι να χαρακτηριστεί ως εταιρεία «DAX», δηλαδή ως μία από τις 30 μεγάλες γερμανικές εταιρίες που διαπραγματεύονται στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης, η εισαγωγή στο οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν το τέλος του έτους.
Επιπλέον, πρόθεση των ιθυνόντων της εταιρείας, είναι η Daimler να μετονομαστεί σε Mercedes-Benz, μόλις αυτό κριθεί σκόπιμο. Έτσι, η Daimler Truck θα αποτελεί μια ηγέτιδα εταιρεία κατασκευής φορτηγών και λεωφορείων, ενώ η Mercedes-Benz θα ασχολείται με τα πολυτελή επιβατικά αυτοκίνητα, τα Van, την ηλεκτροκίνηση και το λογισμικό οχημάτων. Ως μέρος μιας πιο εστιασμένης εταιρικής δομής, τόσο η Mercedes-Benz όσο και η Daimler Truck θα υποστηρίζονται επίσης από αποκλειστικούς φορείς παροχής υπηρεσιών χρηματοδότησης και κινητικότητας. Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία σχεδιάζει να εκχωρήσει πόρους και ανθρώπινο δυναμικό από τη σημερινή Daimler Mobility, τόσο στη Mercedes-Benz όσο και στην Daimler Truck.
Η τελευταία είναι ο μεγαλύτερος παγκοσμίως κατασκευαστής φορτηγών και λεωφορείων. Απασχολεί περισσότερους από 100.000 εργαζομένους και ενσωματώνει επτά μάρκες, τις BharatBenz, Freightliner, Fuso, Mercedes-Benz, Setra, Thomas Built Buses και Western Star. Το 2019, παρέδωσε περίπου μισό εκατομμύριο οχήματα στους πελάτες της, με την Daimler Trucks να εμφανίζει έσοδα 40,2 δις ευρώ και την Daimler Buses 4,7 δις ευρώ. Τα κέρδη προ τόκων και φόρων ήταν 2,5 δις ευρώ και 283 εκ. ευρώ, αντίστοιχα.
«Αυτή είναι μια ιστορική στιγμή για την Daimler. Αντιπροσωπεύει την αρχή μιας βαθιάς αναμόρφωσης της εταιρείας. Οι Mercedes-Benz Cars & Vans και Daimler Trucks & Buses είναι διαφορετικές επιχειρήσεις με συγκεκριμένες ομάδες πελατών, τεχνολογικές διαδρομές και κεφαλαιακές ανάγκες. Η Mercedes-Benz είναι η πιο πολύτιμη μάρκα πολυτελών αυτοκινήτων στον κόσμο, προσφέροντας τα πιο επιθυμητά αυτοκίνητα σε απαιτητικούς πελάτες. Η Daimler Truck παρέχει κορυφαίες λύσεις και υπηρεσίες μεταφοράς στον κλάδο στους πελάτες. Και οι δύο εταιρείες δραστηριοποιούνται σε βιομηχανίες που αντιμετωπίζουν σημαντικές τεχνολογικές και διαρθρωτικές αλλαγές. Δεδομένου αυτού του πλαισίου, πιστεύουμε ότι θα είναι σε θέση να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά ως ανεξάρτητες οντότητες, εξοπλισμένες με ισχυρή καθαρή ρευστότητα και απαλλαγμένες από τους περιορισμούς μιας δομής ομίλου», δήλωσε ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler και της Mercedes-Benz, Ola Kallenius, που δεν παρέλειψε να συμπληρώσει: «Έχουμε εμπιστοσύνη στην οικονομική και λειτουργική ισχύ των δύο τμημάτων μας και είμαστε πεπεισμένοι ότι η ανεξάρτητη διαχείριση και διακυβέρνηση θα τους επιτρέψει να λειτουργούν ακόμη πιο γρήγορα, να επενδύουν πιο φιλόδοξα, να στοχεύουν την ανάπτυξη και τη συνεργασία, και επομένως να είναι πολύ πιο ευέλικτα και ανταγωνιστικά».
Κλείνοντας, αξίζει να αναφέρουμε πως όλες οι λεπτομέρειες του σχεδίου αναδιάρθρωσης της εταιρείας θα παρουσιαστούν στους μετόχους, σε μία συνάντηση που θα λάβει χώρα στο τρίτο τρίμηνο του έτους, προκειμένου να υπάρξει η απαιτούμενη έγκρισή τους για την οριστικοποίηση του στρατηγικού πλάνου.
 

 

ΔΙΕΘΝΗ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Mercedes-Benz - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ