Το Πρόγραμμα Έρευνας Αυτόνομων Οχημάτων της Ford, είναι σχεδιασμένο για να βοηθήσει τους Ευρωπαίους να κατανοήσουν πώς τα αυτόνομα οχήματα μπορούν να αποβούν επωφελή.

Χρησιμοποιώντας ένα ειδικά διαμορφωμένο Ford Transit, η έρευνα στοχεύει να καταστήσει πιο ξεκάθαρο πώς οι υπόλοιποι χρήστες των δρόμων αλληλεπιδρούν με ένα van διανομών που φαινομενικά δεν έχει οδηγό.

Το Transit διαθέτει αισθητήρες που αντιγράφουν την εμφάνιση ενός πραγματικού αυτοοδηγούμενου οχήματος και ένα «Human Car Seat» που ελέγχει το όχημα.

Οι πεζοί couriers είναι εφοδιασμένοι με μία εφαρμογή smartphone που τους επιτρέπει να καλούν το όχημα και να ξεκλειδώνουν από απόσταση την πόρτα του χώρου φόρτωσης, αφού αυτό έχει παρκάρει με ασφάλεια στο πλάι του δρόμου.

Μπαίνοντας μέσα, φωνητικές υποδείξεις και ψηφιακές οθόνες κατευθύνουν τον courier στη θυρίδα που περιέχει τα προς παράδοση δέματα.

Το δεκαπενθήμερο ερευνητικό project με την Hermes βασίζεται στις δοκιμές «last mile delivery» της Ford στο Λονδίνο, όπου μία ομάδα πεζών couriers παραλαμβάνει τα δέματα από ένα van διανομών και ολοκληρώνει το τελευταίο σκέλος της παράδοσης με τα πόδια.

Η Ford διερευνά τις αυτόνομες διανομές (+vid)

Θα εμπιστευόσασταν τα δέματά σας σε ένα van χωρίς οδηγό; Την απάντηση ψάχνει η Ford με τη βοήθεια της Hermes, διερευνώντας το μέλλον των κατ` οίκον παραδόσεων με ένα ειδικά διαμορφωμένο Transit που πλαισιώνεται από πεζούς couriers.

Το νέο Πρόγραμμα Έρευνας Αυτόνομων Οχημάτων (Self-Driving Vehicle Research Programme) ανακοίνωσε η Ford, το οποίο είναι σχεδιασμένο για να βοηθήσει τους Ευρωπαίους επιχειρηματίες να κατανοήσουν πώς τα αυτόνομα οχήματα μπορούν να αποβούν επωφελή για τις δραστηριότητές τους. Αρωγός στο πρόγραμμα είναι για μία ακόμα φορά, η γνωστή εταιρεία Logistics, Hermes.
 
Χρησιμοποιώντας ένα ειδικά διαμορφωμένο Ford Transit, η έρευνα στοχεύει να καταστήσει πιο ξεκάθαρο πώς οι υπόλοιποι χρήστες των δρόμων αλληλεπιδρούν με ένα van διανομών που φαινομενικά δεν έχει οδηγό. Το εν λόγω Transit διαθέτει αισθητήρες που αντιγράφουν την εμφάνιση ενός πραγματικού αυτοοδηγούμενου οχήματος και ένα «Human Car Seat» που ελέγχει το όχημα. Όλα αυτά επιτρέπουν σε έναν έμπειρο, κρυμμένο οδηγό να οδηγεί το όχημα δίνοντας ταυτόχρονα την εντύπωση στους άλλους ότι δεν υπάρχει κανείς στο τιμόνι.
 
Αξίζει να αναφερθεί, πως οι ευθύνες ενός οδηγού επαγγελματικού οχήματος μερικές φορές υπερβαίνουν τα απλά οδηγικά καθήκοντα. Σε μία δραστηριότητα διανομών ή logistics, για παράδειγμα, ο οδηγός μπορεί να επιφορτιστεί με πρόσθετα καθήκοντα όπως η ταξινόμηση και φόρτωση αγαθών και η παράδοση των δεμάτων στους παραλήπτες – ή ακόμα και η επαναφόρτωσή τους στο van όταν δεν πραγματοποιείται η παράδοση.
 
Ωστόσο, σε αυτή την έρευνα, ο ρόλος του οδηγού θα είναι τελείως παθητικός και θα περιορίζεται μόνο στην οδήγηση του οχήματος. Οι πεζοί couriers που υποστηρίζουν το όχημα διανομών είναι εφοδιασμένοι με μία εφαρμογή smartphone (app) που τους επιτρέπει να καλούν το όχημα και να ξεκλειδώνουν από απόσταση την πόρτα του χώρου φόρτωσης, αφού αυτό έχει παρκάρει με ασφάλεια στο πλάι του δρόμου. Μπαίνοντας μέσα, φωνητικές υποδείξεις και ψηφιακές οθόνες κατευθύνουν τον courier στη θυρίδα που περιέχει τα προς παράδοση δέματα.
 
Η κατανόηση και ο σχεδιασμός του τρόπου αλληλεπίδρασης με το όχημα θα διασφαλίσουν ότι οι λειτουργικές διαδικασίες θα συνεχίσουν να γίνονται με ασφάλεια, χωρίς την παρουσία οδηγού. Το δεκαπενθήμερο ερευνητικό project με την Hermes βασίζεται στην επιτυχία των δοκιμών «last mile delivery» της Ford στο Λονδίνο, όπου μία ομάδα πεζών couriers παραλαμβάνει τα δέματα από ένα van διανομών και ολοκληρώνει το τελευταίο σκέλος της παράδοσης με τα πόδια, ώστε να επιτυγχάνονται ταχείες, βιώσιμες και αποδοτικές διανομές στις πόλεις.

Delivery & οχήματα που κερδίζουν το στοίχημα!
 
Τα ερευνητικά οχήματα θα επιτρέψουν στην Hermes και σε άλλες επιχειρήσεις να αρχίσουν να σχεδιάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι ομάδες τους θα συνεργάζονται με οχήματα χωρίς οδηγούς. Για την Hermes, η εν λόγω έρευνα έχει συμπεριλάβει την ανάπτυξη μιας εφαρμογής (app) που επιτρέπει στους πεζούς couriers να έχουν πρόσβαση στο van για να παραλάβουν δέματα, και πάλι, είναι ένα καθήκον που ένας κανονικός οδηγός μπορεί να εκπληρώσει.
 
Οι ερευνητές της Ford ήδη διερευνούν πώς τα αυτοοδηγούμενα οχήματα θα ενταχθούν ομαλά στην καθημερινότητά μας, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης μιας γλώσσας βασισμένης σε οπτικά σήματα που θα μεταφέρει στους άλλους οδηγούς, πεζούς και δικυκλιστές τις προθέσεις των αυτόνομων οχημάτων. Σημειώνεται, πως η Ford δοκιμάζει τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης σε μεγάλες πόλεις σε όλη την Αμερική και σχεδιάζει να επενδύσει περίπου 7 δις δολάρια σε αυτόνομα οχήματα κατά τη διάρκεια μιας δεκαετίας μέχρι το 2025 – 5 δις δολάρια από το 2021 και μετά – στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών Ford Mobility.
 
Σε συνεργασία με την Argo AI, εταίρο της Ford σε θέματα αυτόνομης οδήγησης, αυτόνομα οχήματα δοκιμών λειτουργούν καθημερινά σε έξι πόλεις των ΗΠΑ. Πέρσι, ένα ολοκληρωμένο αυτόνομο σύστημα οδήγησης της Argo Al επέτρεψε παραδόσεις φρέσκων προϊόντων και σχολικών ειδών από πόρτα σε πόρτα  στο πλαίσιο ενός φιλανθρωπικού προγράμματος διανομής αγαθών στο Μαϊάμι, Φλόριντα (ΗΠΑ).

Σας αφήνουμε με το σχετικό βίντεο της Ford:

Advertisement