ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Το Mercedes-Benz Vito 108 E (W 638) που παρουσιάστηκε στο ευρύ κοινό τον Ιούλιο του 1996 και παρήχθη σε μικρό αριθμό μονάδων.

Οι μπαταρίες ZEBRA (Zero Emission Battery Research Activities) σε μία πειραματική Mercedes-Benz C-Class (W 202) του 1993.

Ηλεκτρικό Mercedes-Benz Vito ετών 25

11.051 Επισκέψεις στο άρθρο (8/7/2021)

Εξαιρετικά για τα μέτρα της εποχής (και όχι μόνο) ήταν τα χαρακτηριστικά του Mercedes-Benz Vito 108 E, ενός 8θέσιου ηλεκτροκίνητου οχήματος αυτονομίας 170 χλμ., οι προηγμένες μπαταρίες του οποίου φόρτιζαν σε μισή μόλις ώρα.

Κάτι που πιθανότατα να μην γνωρίζουν οι περισσότεροι, είναι πως η Mercedes-Benz παρήγαγε στο εργοστάσιο του Μανχάιμ, το πρώτο της ηλεκτρικό Van πριν από 25 χρόνια! Λόγος γίνεται για το Mercedes-Benz Vito 108 E, το οποίο παρουσιάστηκε τον Ιούλιο του 1996, πάνω στη σειρά W 638, λίγους μόνο μήνες μετά το λανσάρισμα του συμβατικού οχήματος με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.


Οι μπαταρίες ZEBRA (Zero Emission Battery Research Activities) σε μία πειραματική Mercedes-Benz C-Class (W 202) του 1993.

Οι μπαταρίες ZEBRA (Zero Emission Battery Research Activities) σε μία πειραματική Mercedes-Benz C-Class (W 202) του 1993.

Kοινοποίησε το »

 Το ηλεκτρικό Vito προσέφερε χώρους για 8 επιβάτες και διέθετε ωφέλιμο φορτίο 600 κιλών. Μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα 120 χλμ., χάρη στον υδρόψυκτο, τριφασικό ασύγχρονο ηλεκτρικό κινητήρα, ο οποίος απέδιδε 40 kW (54 hp) ίππους ισχύος και 190 Nm ροπής. Την κίνηση μετάδιδε χειροκίνητο κιβώτιο 5+1 σχέσεων, ενώ οι μπαταρίες βρίσκονταν στο πίσω μέρος και προσέδιδαν στο όχημα αυτονομία έως και 170 χλμ.
 
Οι επονομαζόμενες μπαταρίες ZEBRA (Zero Emission Battery Research Activities), είχαν πρωτοχρησιμοποιηθεί δύο χρόνια νωρίτερα, στην πειραματική έκδοση της Mercedes-Benz C-Class (202 model series). Οι εν λόγω μπαταρίες νικελίου ζύγιζαν 420 κιλά, είχαν χωρητικότητα 35,6 kWh και μπορούσαν να φορτιστούν (στο μισό) μέσα σε μόλις 30 λεπτά της ώρας, ενώ φόρτιζαν και εν κινήσει μέσω της ανάκτησης της ενέργειας πέδησης.

Διαβάστε τη δοκιμή του ηλεκτρικού Mercedes-Benz eVito
 
Σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου της εποχής, λόγω της παραγωγής μικρής έκτασης στο κέντρο «KEM» του εργοστασίου του Μανχάιμ, αλλά και του κόστους παραγωγής των μπαταριών ZEBRA, η τιμή του Vito 108 E ήταν περίπου τριπλάσια από αυτή ενός μοντέλου με συμβατικό κινητήρα. Τις περισσότερες μονάδες του οχήματος, απέκτησαν εταιρείες που στηρίζονταν στη λειτουργία μηδενικών ρύπων, όπως τα γερμανικά ταχυδρομεία «Deutsche Post AG», τα οποία από το 199 χρησιμοποίησαν πέντε Vito 108 E στη Βρέμη, αλλά και στην έκθεση Expo 2000 για να παραδώσουν την αλληλογραφία.
 
Αξίζει να σημειωθεί, κλείνοντας, πως και το επόμενης γενιάς Vito (W 639), διέθετε ομοίως ηλεκτροκίνητη έκδοση, της οποίας το μοτέρ έπαιρνε ενέργεια από μπαταρίες (BEV).
 

Kοινοποίησε το »