Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Το νέο Fiat Doblo απέσπασε 28,9 πόντους αναφορικά με την προστασία των επιβατών στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP.

Ωστόσο, εξαιρετική ήταν η επίδοση του αναφορικά με την προστασία ενήλικων και ανήλικων επιβατών στις πλάγιες προσκρούσεις (σε κολώνα ή μη).

Μόνο τρία αστέρια το Fiat Doblo

3.790 Επισκέψεις στο άρθρο (13/4/2017)

Με –μόνο- τρία αστέρια βαθμολογήθηκε το Fiat Doblo (στην επιβατική του έκδοση) στις πιο πρόσφατες δοκιμές ελεγχόμενης πρόσκρουσης του Euro NCAP. Διαβάστε αναλυτικά τις επιδόσεις του σε όλους τους τομείς.

Στα πιο πρόσφατα αποτελέσματα των crash-tests που δημοσίευσε ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP, συγκαταλέγεται και η επιβατική έκδοση της νέας γενιάς του Fiat Doblo, η οποία ομολογουμένως δεν απέσπασε και την καλύτερη βαθμολογία, καθώς συγκέντρωσε τελικά μόλις 3 αστέρια (από τα πέντε). Ας δούμε αναλυτικά τις επιδόσεις του ιταλικού μοντέλου σε όλους τους τομείς που ελέγχονται από το Euro NCAP, ενώ μπορείτε να δείτε και το σχετικό βίντεο που αναρτήθηκε από τον οργανισμό ασφάλειας.
 
Προστασία επιβατών: 28,9 πόντοι, 75%
Ο χώρος εντός της καμπίνας των επιβατών παρέμεινε σταθερός – συμπαγής κατά τη πρόσκρουση με το εμπρός μέρος του οχήματος, αν και υπήρξε κάποια παραμόρφωση στο πλαίσιο της πίσω πόρτας.
Οι ενδείξεις στα ανδρείκελα έδειξαν επαρκή προστασία τόσο για τα γόνατα όσο και τους μηρούς του οδηγού και του συνοδηγού. Ωστόσο, παρατηρήθηκε ανεπαρκής πίεση στον μετωπικό αερόσακο του οδηγού προκειμένου να αποτρέψει το κεφάλι του να έρθει σε επαφή με το τιμόνι. Για τον λόγο αυτό εξάλλου, η προστασία για το κεφάλι του οδηγού κρίθηκε ως επαρκής.
Στο ίδιο τεστ παρουσιάστηκε και οριακή προστασία για τον θώρακα του συνοδηγού ενώ ανεπαρκή ήταν και τα αποτελέσματα της προστασίας που προσφέρουν οι ζώνες ασφαλείας στον θώρακα των επιβατών της πίσω σειράς καθισμάτων.
Σε αντίθεση με τα παραπάνω, ως πολύ καλή κρίθηκε η προστασία για όλες τα μέλη του σώματος των επιβατών τόσο στην πλευρική πρόσκρουση όσο και στην –πιο ακραία- πλευρική πρόσκρουση σε στύλο (κολώνα), με αποτέλεσμα την βέλτιστη δυνατή βαθμολογία του οχήματος σε αυτόν τον τομέα.
Αναφορικά με τις προσκρούσεις με το πίσω μέρος του οχήματος, παρατηρήθηκε οριακή προστασία του αυχένα των ανδρείκελων ενώ το ίδιο παρατηρήθηκε και για τους επιβάτες των πίσω θέσεων.
 
Προστασία παιδιών: 22,9 πόντοι, 46%
Στις εμπρόσθιες προσκρούσεις του οχήματος, οι ενδείξεις από τα σχετικά ανδρείκελα κατέδειξαν οριακή προστασία για το στήθος και τον λαιμό των παιδιών ηλικίας έως και 6 ετών ενώ, φτωχή ήταν η προστασία για τον λαιμό των παιδιών ηλικίας 10 ετών.
Στις πλευρικές προσκρούσεις του οχήματος, όλες οι ενδείξεις συνηγόρησαν στην καλή προστασία των crash-test dummies ενώ ο μετωπικός αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί προκειμένου να τοποθετηθεί ένα παιδικό κάθισμα αντίθετης φοράς στην συγκεκριμένη θέση.
Ωστόσο, οι ενδείξεις αναφορικά με τη λειτουργία του εν λόγω συστήματος και αν ο αερόσακος είναι ή όχι απενεργοποιημένος δεν ήταν άμεσα εμφανείς, με αποτέλεσμα η σχετική επίδοση να μην βαθμολογηθεί θετικά.
Τέλος, τα παιδικά καθίσματα δεν είναι δυνατόν να τοποθετηθούν με ευκολία στις θέσεις της τρίτης σειράς (των επταθέσιων εκδόσεων του μοντέλου), ούτε στη μεσαία θέση της δεύτερης σειράς καθισμάτων.
 
Προστασία πεζών: 24 βαθμοί, 57%
Η προστασία του κεφαλιού ενός πεζού που θα συγκρουστεί με το Fiat Doblo είναι καλή ή έστω επαρκής σε όλες τις επιφάνειες του καλύμματος του κινητήρα με εξαίρεση τη βάση του παρμπρίζ αλλά και τους βραχίονες των υαλοκαθαριστήρων.
Αντίστοιχα καλή ήταν η προστασία που προσφέρει ο προφυλακτήρας κατά την επαφή του με την λεκάνη και τα πόδια ενός πεζού.
 
Τεχνολογίες ασφάλειας: 3 πόντοι, 25%
Το Fiat Doblo που δοκιμάστηκε έφερε σύστημα προειδοποίησης χρήσης των ζωνών ασφαλείας τόσο στις εμπρός και τις πίσω όσο και για τις –προαιρετικές- θέσεις τις τρίτης σειράς καθισμάτων. Ωστόσο, δεν εφοδιάζονται με περιοριστή ταχύτητας, σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας καθώς και αυτόνομο σύστημα πέδησης.