Μέγιστη αυτονομία 500 χλμ. και ανεφοδιασμό με υδρογόνο σε μόλις πέντε λεπτά, υπόσχεται το -προς το παρόν πρωτότυπο- Master Van H2-TECH που εξελίσσει εντατικά η γαλλική κοινοπραξία HYVIA, επικεφαλής της οποίας είναι η Renault.
Την πρώτη από τις τρεις εκδόσεις υδρογόνου του Renault Master, παρουσίασε η κοινοπραξία HYVIA, που ίδρυσε η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία από κοινού με την ηγέτιδα εταιρεία στις κυψέλες καυσίμου, PlugPower.
Την υδρογονοκίνητη έκδοση van του Renault Master, θα ακολουθήσουν μία σασί και μία mini-bus.
Λόγος γίνεται για το Renault Master Van H2-TECH, το οποίο θα λανσαριστεί εμπορικά μέσα στην επόμενη χρονιά. Προς το παρόν βρίσκεται σε πρωτότυπη μορφή, όπως και ο σταθμός ανεφοδιασμού με υδρογόνο «Hydrogen Refuelling Station», με την κοινοπραξία να επιθυμεί να δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα γύρω από το υδρογόνο, που θα ξεκινά από την παραγωγή και τη διανομή του και θα φτάνει μέχρι τη πλήρη γκάμα υδρογονοκίνητων οχημάτων.
Η κοινοπραξία εξελίσσει και τον δικό της σταθμό ανεφοδιασμού με υδρογόνο, θέλοντας να δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα.
Το νέο Renault Master Van H2-TECH θα είναι διαθέσιμο μέσα στην επόμενη χρονιά φέροντας έναν χώρο φόρτωσης όγκου 12 κ.μ.
Σε ό,τι έχει να κάνει με το νέο Renault Master Van H2-TECH, αυτό θα είναι διαθέσιμο μέσα στην επόμενη χρονιά διαθέτοντας έναν χώρο φόρτωσης όγκου 12 κ.μ. Υπόσχεται μέγιστη αυτονομία 500 χλμ., χάρη στις μπαταρίες των 33 kWh και -κυρίως- τις κυψέλες καυσίμου ισχύος 30 kW, οι οποίες τροφοδοτούνται με υδρογόνο από 4 ντεπόζιτα χωρητικότητας 6 κιλών.
Ο ηλεκτρικός κινητήρας παίρνει ενέργεια από μπαταρίες 33 kWh και -κυρίως- από κυψέλες καυσίμου ισχύος 30 kW (φωτό).
Αξίζει να αναφερθεί, πως το van υδρογόνου κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου στη Γαλλία, με αυτό καθαυτό να βγαίνει από τις γραμμές παραγωγής του εργοστασίου της Renault στο Batilly, όπου η ενσωμάτωση των μερών υδρογόνου πραγματοποιείται από τη θυγατρική εταιρεία του Renault Group, PVI. Ο ηλεκτρικός κινητήρας παράγεται στη μονάδα του Cleon, ενώ οι κυψέλες καυσίμου θα ξεκινήσουν να κατασκευάζονται στο εργοστάσιο του Flins μέχρι το τέλος του 2021. Οι δεξαμενές υδρογόνου προέρχονται από την εταιρεία Faurecia, με την οποία ο γαλλικός όμιλος ξεκίνησε τη συνεργασία του στις αρχές του έτους.
Στην οροφή τα 4 ντεπόζιτα χωρητικότητας 6 κιλών υδρογόνου, κατασκευής Faurecia.
«Φουλάρισμα» με υδρογόνο σε 5 λεπτά υπόσχεται το νέο Master Van H2-TECH.
Αναφορικά με τους σταθμούς ανεφοδιασμού με υδρογόνο που εξελίσσει η κοινοπραξία HYVIA, αυτοί θα είναι σύντομα διαθέσιμοι για αγορά, ενοικίαση ή μακροχρόνια μίσθωση. Το βασικό είναι, όμως, πως υπόσχονται χρόνους γεμίσματος της τάξης των πέντε λεπτών, ώστε η χρήση των υδρογονοκινητων οχημάτων να είναι παρόμοια με αυτή εκείνων που φέρουν κινητήρες εσωτερικής καύσης. Οι σταθμοί αυτοί θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο του Flins στη Β. Γαλλία.
Υπενθυμίζεται, πως εκτός από το Van H2-TECH η Renault θα λανσάρει δύο ακόμα οχήματα υδρογόνου με βάση το Master. Λόγος γίνεται για το Master Chassis Cab H2-TECH, ένα Μεγάλο Van σε έκδοση σασί, για υπερκατασκευές όγκου 19 κ.μ. και με αυτονομία 250 χλμ. Επιπλέον, εκκρεμεί η παρουσίαση του Master Citybus H2-TECH, του Minibus μεταφοράς έως και 15 επιβατών, που θα προσφέρει αυτονομία περίπου 300 χλμ.
Κλείνοντας, σημειώνεται πως τα παραπάνω οχήματα στηρίζονται στην αρχιτεκτονική «DualPower» και τροφοδοτούνται με ενέργεια που προέρχεται τόσο από τον ηλεκτρισμό (μπαταρίες) όσο και από το υδρογόνο (κυψέλες καυσίμου). Αναλυτικότερα, από τη μέγιστη αυτονομία των 500 χλμ., τα 100 χλμ. θα προέρχονται από την ηλεκτρική ενέργεια και τα υπόλοιπα από το υδρογόνο, το οποίο -ανάλογα με την έκδοση- θα αποθηκεύεται σε ντεπόζιτα χωρητικότητας 3-7 κιλών.