Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Διαβάστε την ιστορία, που μοιάζει βγαλμένη από σενάριο ταινίας, αναφορικά με την εισαγωγή στις ΗΠΑ του Ford Transit Connect.

O «φόρος του κοτόπουλου» που καίει τη Ford

2.512 Επισκέψεις στο άρθρο (7/6/2021)

Αντιμέτωπη με τεράστιο πρόστιμο βρίσκεται η Ford στις ΗΠΑ, λόγω ενός «τεχνάσματος» που χρησιμοποιεί για να πληρώνει μικρότερους δασμούς για την εισαγωγή του Transit Connect. Δείτε τι σκαρφίστηκαν οι άνθρωποι της εταιρείας και τι λένε οι Αρχές που τους «τσάκωσαν».

Κυρώσεις ύψους έως και 1,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ανακοίνωσε η Ford ότι ενδέχεται να αντιμετωπίσει, ως απόρροια μιας μακροχρόνιας διαφωνίας που έχει με τις Αρχές των ΗΠΑ, σχετικά με τους εισαγωγικούς δασμούς που καταβάλλονται για τα Ford Transit Connect.
 
Η Νο. 2 αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε πως, από τη στιγμή που το Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας είχε αρνηθεί να εξετάσει την έφεση που είχε υποβάλει το 2020, ξεκίνησε να πληρώνει αυξημένους δασμούς για ορισμένες εισαγωγές του παρελθόντος, επαυξημένους με τόκους.
 
Μόνο που η Αμερικανική Τελωνιακή Αρχή CBP (Customs & Border Protection) επιδιώκει τώρα πρόσθετους δασμούς ύψους 181 εκατομμυρίων δολαρίων και επιπλέον σκέφτεται να επιδιώξει χρηματική ποινή, από 652 εκατομμύρια έως 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τη Ford. Η αυτοκινητοβιομηχανία πρόσθεσε ότι θα υπερασπιστεί σθεναρά τις ενέργειές της και σημείωσε πως οποιαδήποτε ποινή «θα βασίζεται στο επίπεδο της ευθύνης μας όπως καθορίζεται από τα δικαστήρια».
 
Σημειώνεται, πως η CBP είχε αποφασίσει το 2013 ότι οι Transit Connect που είχαν εισαχθεί -από την Τουρκία όπου συναρμολογούνται- ως επιβατικά οχήματα και στη συνέχεια μετατράπηκαν σε van, υπόκεινται στον δασμό ύψους 25% που επιβάλλεται στα φορτηγά οχήματα και όχι στο 2,5% των επιβατικών οχημάτων.
 
Το Υπουργείο Δικαιοσύνης είχε δηλώσει πως η Ford «σχεδίασε, εμπορεύθηκε, πούλησε και παρέδωσε το Van στους καταναλωτές αποκλειστικά ως cargo van δύο ατόμων. Αλλά για να αποφευχθεί ο υψηλότερος δασμός που ισχύει για τα οχήματα αυτά σε σύγκριση με τα Van που έχουν σχεδιαστεί κυρίως για τη μεταφορά επιβατών, ο αιτών εισήγαγε κάθε Transit Connect ... με ένα προσωρινό, φθηνό πίσω κάθισμα, που σχεδιάστηκε για να αφαιρεθεί αμέσως μόλις το φορτηγό εκτελωνιστεί».
 
Η κυβέρνηση σημείωσε ότι τα εν λόγω καθίσματα δεν είχαν προσκέφαλα και ήταν «επενδυμένα με ύφασμα με μειωμένο κόστος που δεν ταιριάζει με αυτό των μπροστινών καθισμάτων». Η Ford από την πλευρά της, υποστήριξε ότι το πίσω κάθισμα επιβατών πληρούσε όλα τα ομοσπονδιακά πρότυπα ασφαλείας, είχε ζώνες ασφαλείας και ότι τα αυτοκίνητα ήταν «νόμιμα επιβατικά οχήματα».
 
Αξίζει να αναφερθεί κλείνοντας, πως ο δασμός ύψους 25% προέρχεται από τον εμπορικό πόλεμο της δεκαετίας του 1960, που αφορούσε το κατεψυγμένο κοτόπουλο. Έτσι, ο υψηλότερος δασμός των επαγγελματικών οχημάτων μεταφοράς φορτίου, έχει επικρατήσει να αποκαλείται ως «φόρος κοτόπουλου».