Μέχρι τις 31 Μαρτίου 2025 μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να συμμετάσχουν στη δράση.
Πρόσφατα αποφασίστηκε να μοιραστούν πάνω από 180.000 ευρώ σε 9 δικαιούχους.
Ανασταλτικός παράγοντας οι ελλιπείς υποδομές φόρτισης - δέλεαρ η πρόσβαση στον δακτύλιο της Αθήνας.
Όπως ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, με την υπογραφή της δεύτερης τροποποίησης της ισχύουσας Κοινής Υπουργικής Απόφασης {ΦΕΚ 243490/30.12.2024 (Β΄7215)}, όσοι επαγγελματίες ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στη δράση «Πράσινα Ταξί» έχουν περιθώριο να υποβάλουν τις αιτήσεις τους μέχρι τις 31/3/2025.
Υπενθυμίζεται δε, πως το όλο πλαίσιο του προγράμματος αποσκοπεί στην παροχή οικονομικών κινήτρων είτε για την αγορά είτε για τη χρονομίσθωση (leasing) ηλεκτροκίνητων ταξί – συνδυαστικά με την αγορά και εγκατάσταση ενός «έξυπνου» σημείου επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων -, ενώ χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας, με το ύψος της επιδότησης να φτάνει ακόμα και στα 22.500 ευρώ.
Καταλήγοντας, σημείο αναφοράς της δράσης, που έχει ως στόχο της τη μείωση των εκπομπών ρύπων, είναι η διαδικτυακή της πύλη για την οποία οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Πρόσφατα αποφασίστηκε να μοιραστούν πάνω από 180.000 ευρώ σε 9 δικαιούχους
Σε κάθε περίπτωση,
πριν από λίγες εβδομάδες αποφασίστηκε από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών η έγκριση πίστωσης – η 6η στο σύνολο – του ποσού των 180.954,72 ευρώ σε εννέα δικαιούχους ηλεκτρικών ταξί, με το σύνολο των χρημάτων που έχουν μοιραστεί συνολικά να υπολογίζεται στα 1.194.078,28 ευρώ για 57 ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Το πρώτο «Πράσινο Ταξί» που είχε χρηματοδοτηθεί στο πλαίσιο του προγράμματος, εξάλλου, ήταν
ένας επαγγελματίας οδηγός από την Πτολεμαΐδα το φθινόπωρο του 2023, με την τότε Υφυπουργό Υποδομών & Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, να τονίζει σχετικά πως:
«Οι ενδιαφερόμενοι οδηγοί πρέπει να γνωρίζουν ότι η επιδότηση των 22.000 ευρώ ανά ταξί δε θα παραμείνει τόσο υψηλή επ΄ αόριστον. Τους καλούμε (τους οδηγούς ταξί) να την αξιοποιήσουν και να προβούν σε άμεσες ενέργειες για την υποβολή των αιτήσεών τους».
Ανασταλτικός παράγοντας οι ελλιπείς υποδομές φόρτισης - δέλεαρ η πρόσβαση στον δακτύλιο της Αθήνας
Την ίδια ώρα βέβαια, υφίστανται ζητήματα που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης. Αυτό, γιατί οι ελλιπείς υποδομές φόρτισης, αλλά και οι περιορισμένες προς το παρόν δυνατότητες φόρτισης στο σπίτι για πολλούς επαγγελματίες – απόρροια της απουσίας διαθέσιμου σημείου ή αντιρρήσεων από άλλους ιδιοκτήτες στις πολυκατοικίες – σίγουρα δεν ενθαρρύνουν τους οδηγούς ταξί να πραγματοποιήσουν τη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση.
Εκτός αυτού, το μέγεθος της μπαταρίας αναμενόμενα προσθέτει βάρος στο όχημα, αυξάνοντας το απόβαρό του, γεγονός που στα ταξί συγκεκριμένα λειτουργεί αντιστρόφως ανάλογα όσον αφορά στον αριθμό των επιβατών που μπορούν να εξυπηρετηθούν.
Αντίστοιχα, όμως, υπάρχουν και κάποια θετικά στοιχεία που μπορούν να διαμορφώσουν σχετικά το ισοζύγιο μιας τέτοιας απόφασης. Η επιδότηση είναι το ένα από αυτά. Η προστασία του περιβάλλοντος είναι ένα επιπλέον. Όμως ακόμα και αν δεν αρκούν τα παραπάνω, τότε η ελεύθερη πρόσβαση στον δακτύλιο της πρωτεύουσας, ελέω των περιορισμένων εκπομπών ρύπων, κρίνεται αδιαπραγμάτευτα ως ένα από τα πιο σημαντικά προτερήματα των ηλεκτρικών ταξί. Εκεί άλλωστε είναι που, μην ξεχνάμε, εξυπηρετείται και το μεγαλύτερο ποσοστό της πελατείας τους…