NEO Mercedes-Benz Vito: Πιο «connected», πολυσύνθετο &… έξυπνο από ποτέ!
Το Mercedes-Benz e-Vito εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 114 ίππων και 300 Nm ροπής (έως 94 ίπποι με το πρόγραμμα οδήγησης «E+») ενώ, η μετάδοσης της κίνησης γίνεται μέσω ενός κιβωτίου μιας σχέσης στους εμπρός τροχούς.
Προκειμένου να εκκινήσει ο οδηγός δεν χρειάζεται να κάνει κάτι διαφορετικό από ότι στις συμβατικές εκδόσεις του Vito. Ενεργοποιείς τον ηλεκτροκινητήρα με το συμβατικό κλειδί, επιλέγεις τη σχέση «D» στο (αυτόματο) κιβώτιο, απασφαλίζεις το χειρόφρενο και είσαι έτοιμος.
Ωστόσο, από εκεί και πέρα ξεκινούν τα… ωραία καθώς, η αμεσότητα του ηλεκτροκινητήρα στις εντολές του οδηγού (άμεσα διαθέσιμα τα 300Nm ροπής) είναι εξαιρετικές, ενώ φυσικά, δεν υπάρχει θόρυβος. Παράλληλα, ο οδηγός έχει στην διάθεση του έναν ειδικό επιλογέα (κουμπί) στην κεντρική κονσόλα, μέσω του οποίου επιλέγει το επιθυμητό πρόγραμμα οδήγησης (Driving Mode).
Οι επιλογές είναι τρεις και πιο συγκεκριμένα οι «E+», «Ε» και «C» (Economy Plus, Economy & Comfort) που διαμορφώνουν την λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα ως εξής:
- Economy Plus «Ε+»: Ισχύς έως 94hp και ροπή έως 270Nm προκειμένου να διασφαλιστεί η μέγιστη αυτονομία.
- Economy «Ε»: Ισχύς 114 ίππων και ροπή 300Nm
- Comfort «C»: Ισχύς 114 ίππων και ροπή 300Nm για πιο δυναμικές επιταχύνσεις, ενώ δεν επηρεάζεται η απόδοση του συστήματος θέρμανσης / κλιματισμού, επιβαρύνοντας αρνητικά τη μέγιστη αυτονομία του οχήματος.
Από εκεί και πέρα, μέσω των ειδικών paddles στο τιμόνι (για την σειριακή εναλλαγή των σχέσεων στα αυτόματα κιβώτια), ο οδηγός μπορεί να ελέγξει τον ρυθμό και την απόδοση του συστήματος «Ανάκτησης Ενέργειας» (Recuperation). Ουσιαστικά, μέσω της συγκεκριμένης λειτουργίας, όταν ο οδηγός δεν ασκεί πίεση στο πεντάλ του γκαζιού, το κιβώτιο του e-Vito αναλαμβάνει να μετατρέψει την κινητική ενέργεια των τροχών σε ηλεκτρική, προκειμένου να φορτίσει (εν κινήσει) τις μπαταρίες του οχήματος, επιβραδύνοντας ουσιαστικά το όχημα, όπως στην περίπτωση που κάποιος το πράττει επιλέγοντας μια μικρότερη σχέση σε ένα συμβατικό επιλέξει να επιβραδύνει το όχημα του . Τα στάδια Ανάκτησης Ενέργειας που έχει στη διάθεση του είναι τέσσερα και είναι τα εξής:
- «D-»: Μέγιστο επίπεδο επιβράδυνσης (-1,5 m/s2). Μέγιστη ανάκτηση ενέργειας, δυνατότητα κίνησης «με ένα πεντάλ»
- «D»: Κανονικό επίπεδο επιβράδυνσης (-1 m/s2).
- «D+»: Ελάχιστο επίπεδο επιβράδυνσης (-0,5 m/s2).
- «D++»: Μηδενικό επίπεδο επιβράδυνσης (0 m/s2). Χωρίς ανάκτηση ενέργειας, το όχημα κινείται ελεύθερα.
Ειδικά στην περίπτωση του προγράμματος «D-», το όχημα τείνει να επιβραδύνει έντονα κάθε φορά που οδηγός αφήνει το γκάζι, μια διαδικασία που είναι συνηθίζεται πολύ πιο γρήγορα από όσο φαντάζεται κανείς, επιφέροντας μεταξύ άλλων και δραστική μείωση στη π.χ. στη φθορά των φρένων.
Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε πως, για όλα τα παραπάνω, ο οδηγός έχει άμεση και σαφή ενημέρωση μέσω του πίνακα οργάνων όπου παρατίθενται ενδείξεις για το ποσοστό φόρτισης των μπαταριών, την αυτονομία του οχήματος, τα προγράμματα οδήγησης και ανάκτησης ενέργειας κ.ά.
Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως, για την φόρτιση των μπαταριών μέσω φορτιστή AC (Mercedes-Benz Wall Box Type 2) ισχύος 7,2 kW, απαιτούνται μόλις έξι ώρες.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr