Η
Octavia δε χρειάζεται συστάσεις, είναι το σημαντικότερο μοντέλο της
Skoda στη σύγχρονη εποχή της, αλλά και το πιο επιτυχημένο εμπορικά στη χώρα μας. Πλέον, μετά από 25 και πλέον χρόνια παρουσίας, βρίσκεται στην τέταρτη γενιά της, η οποία ακολουθώντας το πνεύμα της εξηλεκτρισμένης εποχής εμπλούτισε την γκάμα της με μια
Plug-in Hybrid έκδοση, απευθείας από τα ράφια του ομίλου VW με
απόδοση 204 ίππων και χαμηλή κατανάλωση. Και κάπως έτσι ξεκινούν τα διλήμματα για τους αυτοκινητιστές, αλλά και όλους τους εταιρικούς χρήστες που κάνουν πολλά χιλιόμετρα. Ποια έκδοση συμφέρει περισσότερο;
Plug-in Hybrid με 204 άλογα και χαμηλή κατανάλωση ή diesel για πολλά χιλιόμετρα;
Η νέα Skoda Octavia Taxi είναι διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις αμαξώματος (Grand Coupe & Sports Wagon).
Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »
Δείτε τις τιμές όλων των επαγγελματικών οχήμάτων (Taxi) της SkodaΕξαιρετική σχεδιαστικά, με κορυφαία ποιότητα κατασκευής, πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, η νέα Skoda Octavia.
Αρχικά, οφείλουμε να πάρουμε ως δεδομένο ότι η
νέα Skoda Octavia αποτελεί την επιλογή μιας μεγάλης μερίδας του αγοραστικού κοινού, κάτι που αποδεικνύεται περίτρανα από τις πωλήσεις, με το sedan της τσέχικης φίρμας να
μετρά περισσότερες από 6,5 εκατομμύρια πωλήσεις από το 1959 μέχρι σήμερα ανά την υφήλιο, αλλά και για τους επαγγελματίες χιλιομετροφάγους στην Ελλάδα καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ, κατά τη διάρκεια της 15ετίας (2005 – 2019),
η Skoda Octavia έχει να επιδείξει περισσότερες από 7.000 ταξινομήσεις ως Taxi.Απαράμιλλος σε ποιότητα κατασκευής, αισθητική και φυσικά ως προς το τεχνολογικό του υπόβαθρο είναι ο νέος εσωτερικός διάκοσμος.
Από εκεί και πέρα, θα εμβαθύνουμε λίγο στα μηχανικά σύνολα με τα οποία εξοπλίζεται η Octavia και αφορούν τους αυτοκινητιστές και τους εταιρικούς χρήστες. Οι κινητήρες που εφοδιάζουν τις δύο προαναφερθείσες εκδόσεις της
Octavia είναι εντελώς διαφορετικοί αλλά και οι δύο έχουν κατασκευαστεί με γνώμονα την οικονομία. Αρχικά έχουμε τον
2λιτρο TDI κινητήρα του ομίλου ο οποίος διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος με 116 και 150 ίππους, με τον τελευταίο να είναι σε θέση να προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις στο οικογενειακό μοντέλο, ενώ από την άλλη έχουμε την «επαναφορτιζόμενη»
Plug-in Hybrid έκδοση. Αυτή συνδυάζει τον
1,4 λίτρων TSI βενζινοκινητήρα με
ηλεκτροκινητήρα αποδίδοντας συνδυαστικά 204 ίππους.
Αναλόγως της έκδοσης αμαξώματος, ο ωφέλιμος όγκος του χώρου αποσκευών κυμαίνεται από τα 600 – 640 λτ.!
Παρά το αυξημένο της βάρος, αυτή η έκδοση προσφέρει συγκριτικά καλύτερες τιμές επιδόσεων αλλά βεβαίως και
χαμηλότερη κατανάλωση (1,0 λτ./100 χλμ.), αφού
μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για 60 χλμ. (κατά WLTP), καλύπτοντας με αυτό τον τρόπο τις αστικές μετακινήσεις. Για την φόρτισή της χρειάζεται 5 ώρες από απλή οικιακή πρίζα ή 3 ώρες και 30 λεπτά από wallbox 3,6 kW. Η βασική έκδοση της έκδοσης πετρελαίου τέλος συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και προαιρετικά με 7τάχυτο διπλού συμπλέκτη DSG ξηρού τύπου, ενώ η Octavia iV Plug-in Hybrid
αποκλειστικά με 6τάχυτο κιβώτιο τριπλού συμπλέκτη DSG, με συμπλέκτες σε λουτρό ελαίου. Σημειώστε πως, παρά το ότι οι δύο diesel εκδόσεις των 116 και 150 ίππων δεν έχουν ανεξάρτητη ανάρτηση πίσω, αλλά ημιάκαμπτο άξονα, η
Octavia iV διαθέτει ανεξάρτητη ανάρτηση πίσω με άξονα πολλαπλών συνδέσμων (έναν διαμήκη υστερούν βραχίονα και 3 εγκάρσιους συνδέσμους), γεγονός που από μόνο του ανεβάζει κατηγορία το όχημα προσφέροντας καλύτερη συμπεριφορά στο δρόμο.
Όσον αφορά στους αυτοκινητιστές αλλά και τους εταιρικούς χρήστες, όλες οι κινητήριες εκδόσεις της νέας γενιάς της Octavia είναι διαθέσιμες στην ελληνική αγορά σε δύο εντυπωσιακά σε σχεδίαση και αισθητική αμαξώματα (
Grand Coupe &
Sports Wagon), προσφέροντας αρχοντικούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές, εντυπωσιακές τεχνολογικές και καινοτομίες που βελτιώνουν σημαντική την αποδοτικότητα της και πολλαπλές εκδόσεις με υπέρ-πλήρη (ακόμη και για τους πιο απαιτητικούς) εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.
Τι συμφέρει ποιον και γιατί;Το πετρέλαιο ως επιλογή απευθύνεται κυρίως σε όσους πραγματοποιούν πολλά περισσότερα από 15.000 χλμ./έτος, νούμερο που τα οδόμετρα των Taxi μπορεί να «γράψουν» και μέσα σε έναν με δύο μήνες. Στην περίπτωση αυτή, η
Octavia TDI αποτελεί μια εξαιρετικά συμφέρουσα επιλογή αφού το
κόστος των 23.751 ευρώ για την μεσαία έκδοση Ambition με τον κινητήρα των 150 ίππων (
από 20.772 η Active με 116 άλογα) σε συνδυασμό με την εικόνα της και τον εξοπλισμό της μόνο απαγορευτικό δεν είναι, ενώ η «απόσβεση» δεν θα αργήσει να έρθει.
Οι αυτοκινητιστές που θέλουν να αλλάξουν σελίδα, αποχαιρετώντας το diesel, μπορούν να επιλέξουν την
Plug-in υβριδική Octavia iV, η οποία στο πλούσιο εξοπλιστικό επίπεδο Style προσφέρεται
από 25.984 ευρώ, μετά την κρατική επιδότηση του προγράμματος «
Κινούμαι Ηλεκτρικά». Αυτό την καθιστά μια ιδιαίτερα ελκυστική πρόταση κυρίως για τον αστικό ιστό, εκεί όπου κινούνται κατά κόρον τα Taxi, καθώς δίνεται η δυνατότητα να καταναλώσει εκεί την ηλεκτρική ενέργεια των μπαταριών της χωρίς να «καίει» καύσιμο και χωρίς να εκπέμπει ρύπους. Για τους σκεπτικούς σε θέματα εγγύησης, οι όποιοι προβληματισμοί εξανεμίζονται, καθώς
η Skoda προσφέρει 8 χρόνια εγγύηση μπαταρίας ή 160.000 χλμ., ό,τι έρθει πρώτο. Επιπλέον, ξεχνάτε μια για πάντα τον βραχνά των Τελών Κυκλοφορίας, μιας και λόγω πολύ χαμηλών ρύπων είναι μηδενικά.
Αν, πάλι, μιλάμε για εταιρική χρήση και με δεδομένο πως σε αυτή την περίπτωση με λιανική τιμή προ φόρων στα 28.314 (34.100 ευρώ μετά τους φόρους) αλλά και με εκπομπές ρύπων CΟ2 στα 22 γρ./χλμ., η Plug-in Hybrid έκδοση Octavia iV επωφελείται της μηδενικής φορολόγησης και της δυνατότητας έκπτωσης από τα ακαθάριστα έσοδά της, κατά τον χρόνο πραγματοποίησης της αγοράς, προσαυξημένης κατά ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%). Επιπλέον, αξίζει να αναφερθεί πως υπάρχει bonus λανσαρίσματος με έκπτωση 3.000 ευρώ για τους πελάτες λιανικής με το κόστος κτήσης να ξεκινά στην ουσία από τις 34.100 ευρώ.