Στην τελική φάση η Ζεύξη Σαλαμίνας

Ολοκληρώθηκε η τελική χάραξη της υποθαλάσσιας Ζεύξης Σαλαμίνας – Περάματος που αναμένεται να μειώσει τον χρόνο μετάβασης από και προς το νησί με μόλις 3 λεπτά της ώρας!

Με τη διαδικασία της έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων να απομένει, νέα δημοσιεύματα στο διαδίκτυο επαναφέρουν στο προσκήνιο την υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος, ένα μεγαλόπνοο έργο που ωστόσο έχει παραμείνει… στα χαρτιά από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, όταν ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Στέφανος Μάνος, το είχε πρώτος δημοπρατήσει.
Βάση ερευνών, η πορθμειακή σύνδεση Σαλαμίνας – Περάματος (δρομολόγια ferry-boat ανά 15 λεπτά, 24 ώρες/μέρα, 12 μήνες/έτος) είναι η δεύτερη πιο πολυσύχναστη μετά το Dover – Calais που ενώνει τη Μ. Βρετανία με τη Γαλλία.
Με βάση όλα τα παραπάνω, το –προϋπολογισμού 450 εκ. ευρώ- έργο της υποθαλάσσιας σύνδεσης Σαλαμίνας – Περάματος, αναμένεται να προσφέρει σημαντική… ανάσα στην κυκλοφορία των οχημάτων από και προς το νησί καθώς, περιλαμβάνεται στο πακέτο έργων συνολικού κόστους 13 δις ευρώ που έχει προαναγγείλει η Πολιτεία.
Με βάση τα πιο πρόσφατα δημοσιεύματα στο διαδίκτυο, το έργο αναμένεται να περιλαμβάνει την κατασκευή μιας νέας οδικής αρτηρίας μήκους 17 χλμ. από το Σχιστό έως την πόλη της Σαλαμίνας.
Από τον κόμβο του ναυτικού οχυρού στη Λεωφ. Σχιστού, θα υπάρχει σύνδεση με έναν νέο κόμβο στο πορθμείο Περάματος όπου και θα ξεκινά η σταδιακή βύθιση του δρόμου καθώς η σήραγγα θα εδράζεται στον βυθό. Το μήκος της υποθαλάσσιας σήραγγας θα είναι 1.100 μ. (+400μ. για τις εκατέρωθεν προσβάσεις) και θα οδηγεί στο νησάκι του Αγ. Γεωργίου και κατόπιν στον Ναύσταθμο. Εν συνεχεία, μια επιπλέον σήραγγα 700μ. θα παρακάμπτει την περιοχή των Παλουκίων και θα καταλήγει βόρεια της πόλης της Σαλαμίνας, στον ανισόπεδο κόμβο Σαλαμίνας.
Συνολικά, ο απαιτούμενος χρόνος διέλευσης ενός οχήματος θα κυμαίνεται μεταξύ 2 – 3 λεπτών!
Καταλήγοντας αξίζει να αναφέρουμε πως, από τη στιγμή που θα οριστεί ο τελικός ανάδοχος, ο χρόνος κατασκευής του έργου υπολογίζεται σε περίπου 4 έτη.
 

Advertisement