ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Κολοσσοί της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας στον κλάδο των φορτηγών και όχι μόνο, ανακοίνωσαν τη συνεργασία τους στο πρόγραμμα «H2 Accelerate» για την προώθηση της υδρογονοκίνησης των βαρέων φορτηγών στο άμεσο προσεχές μέλλον (εικόνα: Το πρωτότυπο fuel-cell φορτηγό της Mercedes-Benz Trucks «GenH2 Truck»)

Συνεργασία «γιγάντων» υπέρ του υδρογόνου!

4.621 Επισκέψεις στο άρθρο (16/12/2020)

Κορυφαίες εταιρείες του κλάδου της αυτοκίνησης, θα συνεργαστούν στην προώθηση του υδρογόνου ως καύσιμο για τα μελλοντικά φορτηγά μειωμένων εκπομπών ρύπων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Κολοσσοί της παγκόσμιας αυτοκίνησης και όχι μόνο, όπως οι Daimler Truck AG, Iveco, OMV, Shell και Volvo Group, ανακοίνωσαν πως θα συνεργαστούν προκειμένου να δημιουργήσουν τις απαραίτητες συνθήκες για την προώθηση της μαζικής παραγωγής και διάθεσης φορτηγών οχημάτων με καύσιμο το υδρογόνο και συστήματα μετάδοσης της κίνησης που βασίζονται στα fuel-cells.
Με βάση τα όσα ανακοινώνουν οι προαναφερθείσες εταιρείες που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «H2 Accelerate» (Η2Α), το υδρογόνο αποτελεί το βασικό τύπο καυσίμου για την βιώσιμη μεταστροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας, στον κλάδο των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, σε ένα μέλλον με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Στο πλαίσιο των ενεργειών που προγραμματίζονται μέσω της πρωτοβουλίας «H2 Accelerate» περιλαμβάνεται η δημιουργία μονάδων παραγωγής υδρογόνου με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, διευρυμένο δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού των οχημάτων με τον συγκεκριμένο τύπο καυσίμου (σε υγρή ή αέρια μορφή) και φυσικά η παραγωγή οχημάτων με σύστημα μετάδοσης της κίνησης με fuel-cells. Παράλληλα, οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα υπολογίζουν στον συντονισμό των επενδύσεων που θα πραγματοποιήσουν κατά τη διάρκεια της τρέχουσας δεκαετίας προκειμένου να συμβάλλουν από την πλευρά τους, στην προσπάθεια επίτευξης του στόχου των μηδενικών εκπομπών ρύπων για τον κλάδο των μεταφορών στην ΕΕ έως το 2050.
Στην 1η φάση υλοποίησης του προγράμματος «Η2Α» που ουσιαστικά τοποθετείται χρονικά μέχρι το 2025, υπολογίζεται πως θα παραχθούν εκατοντάδες νέα υδρογονοκίνητα φορτηγά που θα υιοθετηθούν από στόλους οχημάτων μεγάλων εταιρειών που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα και να εντοπιστούν οι κατάλληλες τοποθεσίες για τη διεύρυνση του δικτύου ανεφοδιασμού των οχημάτων με υδρογόνο.
Η 2η φάση του προγράμματος «Η2Α» (2025 – 2030) προβλέπει την αύξηση του ρυθμού παραγωγής των υδρογονοκίνητων φορτηγών οχημάτων με στόχο να υπερβούν εντός των χρονικών ορίων που αναφέρουμε τα 10.000 οχήματα καθώς και τη δημιουργία ενός πανευρωπαϊκού δικτύου σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο, στους βασικούς διαμεταφορικούς άξονες της ευρύτερης επικράτειας της ΕΕ.
Σε σχετικές τους δηλώσεις, οι επικεφαλής των εταιρειών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα δήλωσαν τα ακόλουθα:
Martin Lundstedt, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Volvo Group:
«Η κλιματική αλλαγή είναι η μεγαλύτερη πρόκληση της γενιάς και δεσμευόμαστε πλήρως με τις αποφάσεις της Συμφωνίας του Παρισιού για τον εκμηδενισμό των εκπομπών ρύπων στις μεταφορές. Στο μέλλον, ο κόσμος θα κινείται από έναν συνδυασμό ηλεκτροκίνητων οχημάτων με μπαταρίες, οχημάτων με σύστημα fuel-cells και οχημάτων με καύσιμα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας έως έναν βαθμό. Η πρωτοβουλία «Η2Α» είναι ένα σημαντικό βήμα προς τη δημιουργία του κόσμου στον οποίο θέλουμε να ζήσουμε».
Elisabeth Brinton, Εκτελεστική Αντιπρόεδρος για Νέες Συνέργιες της Shell:
«Το στοίχημα είναι ξεκάθαρο. Με την σημαντική αύξηση της παραγωγής των υδρογονοκίνητων φορτηγών οχημάτων επιβάλλεται να καταφέρουμε να τα προσφέρουμε στους πελάτες μας με αντίστοιχο ή χαμηλότερο Συνολικό Κόστος Ιδιοκτησίας και Χρήσης, σε σχέση με τα αντίστοιχα συμβατικά / πετρελαιοκίνητα. Αυτό σημαίνει πως οι πελάτες μας θα πρέπει να έχουνε πρόσβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων με αντίστοιχους χρόνους ανεφοδιασμού, αυτονομία και κόστος ανά διανυθέν χιλιόμετρο, με αυτό των συμβατικών οχημάτων. Για να επιτευχθεί αυτό απαιτείται ξεκάθαρο νομοθετικό πλαίσιο και πολιτικές που θα αφορούν τα οχήματα, το δίκτυο ανεφοδιασμού τους αλλά και κίνητρα για τους πελάτες».
Martin Daum, Πρόεδρος του ΔΣ της Daimler Trucks AG και μέλος του ΔΣ της Daimler AG:
«Οι εταιρείες που συμμετέχουν στο Η2Α συμφωνούν πως τα φορτηγά με καύσιμο το υδρογόνο είναι πρωταρχικής σημασίας για να εκμηδενιστούν οι εκπομπές ρύπων στις μεταφορές του μέλλοντος. Αυτή η άνευ προηγουμένου συνεργασία αποτελεί θεμέλιο λίθο για την προώθηση του κατάλληλου πλαισίου και των συνθηκών που θα επιτρέψουν την ανάπτυξη των υδρογονοκίνητων φορτηγών ενώ παράλληλα αποτελεί και μια προτροπή για τους πολιτικούς, τον ανταγωνισμό και την κοινωνία γενικότερα».
Angelika Zartl – Klik, OMV SVP HSSE & New Energy Solutions:
«Το πρόγραμμα Η2Α είναι μια πρωτοποριακή κίνηση και η OMV πραγματοποιεί μια σημαντική συνεισφορά σε αυτό. Προκειμένου να καλύψουμε τους κλιματικούς στόχους που έχουν τεθεί, χρειαζόμαστε όλες τις τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών ρύπων και το υδρογόνο ως καύσιμο είναι μια σημαντική επιλογή για τις φιλικές προς το περιβάλλον μεταφορές του μέλλοντος».
Gerrit Marx, Πρόεδρος Επαγγελματικών & Ειδικών Οχημάτων της CNH Industrial (μητρικής της Iveco Trucks):
«Η ευρεία υιοθέτηση της τεχνολογίας fuel-cells και του υδρογόνου ως καύσιμο για τις heavy-duty μεταφορές απαιτεί φυσικά και τις κατάλληλες υποδομές. Παράλληλα χρειαζόμαστε και νέα, στέρεα προγράμματα προκειμένου να παρουσιάσουμε στους μεταφορείς και τους υπόλοιπους φορείς της βιομηχανίας πως αυτή η λύση είναι οικονομικά και λειτουργικά βιώσιμη. Το πρωτοποριακό πρόγραμμα Η2Α θα δημιουργήσει τις απαιτούμενες συνθήκες για να συμβεί αυτό και θα επιταχύνει την επίτευξη του μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος στις μεταφορές».