-Συνδυασμός υβριδικής κίνησης στους μπροστά τροχούς με έναν ηλεκτρικά τροφοδοτούμενο πίσω άξονα
-Απόδοση ισχύος 245 ίππων, με μέγιστη ροπή 350Nm
-Διπλάσιο το ενεργειακό περιεχόμενο της μπαταρίας (19,7kWh) από το προηγούμενο Multivan eHybrid
-Προσαρμόζεται η κατανομή ισχύος ανάλογα με τις απαιτήσεις (π.χ. σε χιόνι ή off-road)
-Στα πλεονεκτήματα, ο σταθερός ηλεκτρικός κλιματισμός
Απόδοση ισχύος 245 ίππων, με μέγιστη ροπή 350Nm
Συνδυαστικά, ο κινητήρας 1.5 TSI evo2 και οι δυο ηλεκτροκινητήρες αναπτύσσουν ροπή συστήματος 350Nm και απόδοση 245 αλόγων, ενώ μπορούν να κινούνται αμιγώς ηλεκτρικά με ταχύτητες έως 130 χλμ/ώρα - στην υβριδική λειτουργία η τελική τους ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ/ώρα.
Παράλληλα, μέχρι την ταχύτητα των 65 χλμ/ώρα, ο πίσω ηλεκτροκινητήρας ενεργοποιείται για να παρέχει «υποβοήθηση εκκίνησης» κατά την τετρακίνηση, ανάλογα με τη θερμοκρασία, ενώ η ηλεκτρική κίνηση του πίσω άξονα είναι διαθέσιμη και όταν η μπαταρία είναι άδεια. Αυτό, διότι η ισχύς που απαιτείται για τον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα παράγεται αυτόματα από τον κινητήρα TSI και τον μπροστινό ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος σε αυτή την περίπτωση λειτουργεί ως γεννήτρια.
Χρησιμοποιώντας μια μονάδα αποσύνδεσης, εξάλλου, ο πίσω ηλεκτροκινητήρας μπορεί να απομονωθεί αυτόματα από την κίνηση του πίσω άξονα μέσω του υβριδικού ελέγχου, προκειμένου να αυξηθεί η απόδοση σε κανονικές συνθήκες πρόσφυσης.
Διπλάσιο το ενεργειακό περιεχόμενο της μπαταρίας (19,7kWh) από το προηγούμενο Multivan eHybrid
Όσον αφορά στους δύο ηλεκτροκινητήρες, τώρα, αυτοί τροφοδοτούνται από μια νέα μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης με ενεργειακή χωρητικότητα 19,7kWh, παρέχοντας ηλεκτρική αυτονομία έως 95 χλμ. για το
Multivan και μέχρι 91 χλμ. για το California. Παράλληλα, η μπαταρία έχει σχεδόν διπλάσιο καθαρό ενεργειακό περιεχόμενο από την αντίστοιχη του προηγούμενου Multivan eHybrid με την κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Συν τοις άλλοις, τα δύο συστήματα ισχύος και ελέγχου διαχειρίζονται τη ροή ενέργειας μεταξύ της μπαταρίας και του αντίστοιχου ηλεκτροκινητήρα, μετατρέποντας έτσι το συνεχές ρεύμα (DC) της μπαταρίας στο εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) που απαιτείται για τη λειτουργία των ηλεκτροκινητήρων.
Επιπλέον, αντί για την ικανότητα φόρτισης 3,6kW που διέθετε το πρώτο Multivan eHybrid, είναι πλέον δυνατή η φόρτιση με έως και 11kW σε σημεία φόρτισης εναλλασσόμενου ρεύματος, ενώ για πρώτη φορά η ενέργεια μπορεί να αναπληρωθεί με έως και 50kW σε σταθμούς ταχείας φόρτισης DC ενώ βρίσκεστε στο δρόμο.
Προσαρμόζεται η κατανομή ισχύος ανάλογα με τις απαιτήσεις (π.χ. σε χιόνι ή off-road)
Η κατανομή ισχύος του συστήματος 4MOTION, ακολούθως, ρυθμίζεται μέσω του Ηλεκτρονικού Ελέγχου Ευστάθειας (ESC) και είναι μεταβλητή, ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης ή την πρόσφυση στους άξονες.
Αυτό συνεπάγεται ότι έως και το 100% της δύναμης κίνησης μπορεί να κατευθύνεται στον μπροστινό ή στον πίσω άξονα, ενώ αν ο οδηγός μεταβεί από τη λειτουργία D στη λειτουργία Sport S, ενεργοποιείται η μόνιμη τετρακίνηση (π.χ. για οδήγηση σε χιόνι ή σε ανώμαλο έδαφος).
Αξίζει να σημειωθεί δε, πως τα οδηγικά χαρακτηριστικά και η πρόσφυση επηρεάζονται θετικά από το χαμηλό κέντρο βάρους, καθώς και την ισορροπημένη κατανομή του, όπως προκύπτει από τη θέση της μπαταρίας (κάτω από τα μπροστινά καθίσματα), του ρεζερβουάρ καυσίμου (κάτω από τη δεύτερη σειρά καθισμάτων), αλλά και από την ενσωμάτωση του δεύτερου ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα.
Στα πλεονεκτήματα, ο σταθερός ηλεκτρικός κλιματισμός
Αμφότερα τα Multivan & California eHybrid 4MOTION παρέχουν σταθερό κλιματισμό, με το σύστημα να τροφοδοτείται με ενέργεια είτε από τη μπαταρία υψηλής τάσης είτε από το ρεύμα ξηράς κατά τη διάρκεια της φόρτισης, ώστε να εξασφαλίζεται μια ευχάριστη εσωτερική θερμοκρασία στο όχημα πριν από την έναρξη ενός ταξιδιού.
Εκτός από την πτυχή της άνεσης, άλλωστε, ο σταθερός κλιματισμός προσφέρει και ένα άλλο πλεονέκτημα: αν η εσωτερική θερμοκρασία ρυθμίζεται κατά τη διάρκεια της φόρτισης, αυτό αυξάνει την ηλεκτρική αυτονομία, αφού ο κλιματισμός δεν επιβαρύνει τη χωρητικότητα της μπαταρίας στην ηλεκτρική λειτουργία.
Έτσι, όταν το καλώδιο φόρτισης είναι συνδεδεμένο στην πρίζα, το όχημα κλιματίζεται για περίπου 30 λεπτά - πρώτα φορτίζεται πλήρως η μπαταρία και στη συνέχεια τίθεται σε λειτουργία ο κλιματισμός. Εάν αντίστοιχα ο σταθερός κλιματισμός λειτουργεί αποκλειστικά με την παροχή ρεύματος από την μπαταρία υψηλής τάσης, η λειτουργία του απενεργοποιείται μετά από 10 λεπτά.