ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Οι δύο ηλεκτροκινητήρες, συνολικής ισχύος 340 περίπου ίππων του «eActros» εδράζονται στις πλήμνες των τροχών του κινητήριου άξονα.

Για την πλήρη φόρτιση των μπαταριών απαιτείται χρονικό διάστημα έως και 11 ωρών.

Η μέγιστη αυτονομία του eActros ανέρχεται στα 200 χλμ. ενώ…

Αντίστοιχα οι 11 μπαταρίες έχουν τοποθετηθεί επί του πλαισίου.

… ο οδηγός ενημερώνεται για το επίπεδο φόρτισης των μπαταριών του οχήματος μέσω ενδείξεων στον πίνακα οργάνων. (σε αυτήν τη φωτό κάνε μεγάλο zoom στην οθόνη στο κέντρο του πίνακα, χωρίς να χαθεί πλήρως το τιμόνι κ.ο.κ.)

Τα βασικά γνωρίσματα του νέου «eActros»

6.519 Επισκέψεις στο άρθρο (15/3/2018)

Σε ότι αφορά στην εξέλιξη του νέου «eActros» ο κ. S. Buchner τόνισε πως: «… Εξελίξαμε ένα όχημα που σε σχέση με το πρωτότυπο που είχαμε παρουσιάσει φέρει αρκετές τεχνικές τροποποιήσεις. Η παροχή ενέργειας διασφαλίζεται πλέον από 11 μπαταρίες ενώ, όπου αυτό ήταν δυνατό, επιλέξαμε ήδη δοκιμασμένες λύσεις και στοιχεία, τα οποία είναι έτοιμα –ή πολύ κοντά στο να είναι έτοιμα- για το στάδιο της μαζικής παραγωγής».
Συνολικά κατασκευάστηκαν 10 οχήματα με δύο ή τρεις άξονες, με διαφόρους τύπους υπερκατασκευών και μεικτό βάρος 18t. ή 25t. που θα διατεθούν στις εταιρείες Dachser, Edeka, Hermes, Kraftverkehr Nagel, Ludwig Meyer, pfenning logistics, TBS Rhein-Neckar, Rigterink, Camion Transport και Migros.
Οι εν λόγω εταιρείες δραστηριοποιούνται όλες στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές αλλά σε πολλαπλές διαφορετικές κατηγορίες και τομείς. Για τον λόγο αυτό, τα 10 eActros εφοδιάζονται μεταξύ άλλων με ψυκτικούς θαλάμους, ανατρεπόμενες καρότσες κ.ο.κ.
Παράλληλα, οι οδηγοί των εταιρειών που θα κληθούν να οδηγήσουν τα πρωτότυπα αυτά οχήματα, έλαβαν ειδική εκπαίδευση.
Σε ότι αφορά λοιπόν στο «eActros», ως βάση έχει χρησιμοποιηθεί φυσικά το πλαίσιο του κορυφαίου εκπροσώπου της εταιρείας στην κατηγορία των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων ωστόσο, από εκεί και πέρα πολλά είναι τα επιμέρους στοιχεία που έχουν τροποποιηθεί σημαντικά.
Για παράδειγμα, ο κινητήριος άξονας είναι ο ZF AVE 130 που έχει ήδη αποδείξει την αποδοτικότητα του σε λεωφορεία με χαμηλό δάπεδο (με σύστημα fuel-cells ή υβριδικό σύστημα κινητήρων) της Mercedes-Benz. Ωστόσο και αυτός έχει δεχθεί αρκετές μετατροπές προκειμένου να χρησιμοποιηθεί στο eActros. Μεταξύ άλλων, έχει μεταβληθεί το σχήμα του ενώ εδράζεται και αρκετά πιο ψηλά με αποτέλεσμα, η ελάχιστη απόσταση του οχήματος από το έδαφος να έχει αυξηθεί άνω των 200 χλστ.
Το σύστημα μετάδοσης της κίνησης αποτελείται από δύο –υγρόψυκτους- ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν ισχύ 125 kW έκαστος (170 ίπποι περίπου) ενώ η μέγιστη ροπή τους ανέρχεται σε 2 x 485 Nm. Ωστόσο, μέσω του συστήματος μετάδοσης, η εν λόγω ροπή αυξάνεται στα 11.000 Nm για κάθε κινητήρα, γεγονός που προσφέρει στο eActros απόδοση αντίστοιχη με αυτή των διαφόρων πετρελαιοκίνητων εκδόσεων του Actros.
Το μέγιστο βάρος φόρτισης για κάθε άξονα ανέρχεται στους 11,5t. ενώ, η μέγιστη αυτονομία του οχήματος ανέρχεται έως και στα 200 χλμ.
Για την παροχή της απαιτούμενης ενέργειας επιστρατεύονται μπαταρίες ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 240 kWh.
Όπως και στην περίπτωση του κινητήριου άξονα, έτσι και οι εν λόγω μπαταρίες έχουν αποδείξει την… αξία τους στον κλάδο των λεωφορείων της EvoBus GmbH ενώ ουσιαστικά αποτελούνται από 11 στοιχεία εκ των οποίων, οι τρεις εδράζονται εντός του πλαισίου και οι υπόλοιπες οκτώ κάτω από αυτό.
Για λόγους ασφάλειας, οι μπαταρίες φέρουν ειδικές επενδύσεις από χάλυβα που ακόμη σε περίπτωση σφοδρής σύγκρουσης του οχήματος, παραμορφώνονται με τέτοιο που δεν επιτρέπει την οποιαδήποτε ζημιά στις μπαταρίες.
Πέραν από την κίνηση του οχήματος, οι μπαταρίες αναλαμβάνουν να προσφέρουν το απαιτούμενο φορτίο για την λειτουργία επιμέρους στοιχείων του eActros όπως το σύστημα πέδησης, το σύστημα διεύθυνσης, το σύστημα κλιματισμού της καμπίνας ή ακόμη και της αντίστοιχης μονάδας του ψυκτικού θαλάμου (αν το όχημα φέρει τέτοιο).
Για την πλήρη φόρτιση της κάθε μπαταρίας απαιτείται διάστημα από 3 – 11 ώρες, αναλόγως του δικτύου παροχής ηλεκτρικού ρεύματος.
Καταλήγοντας, αξίζει να σημειώσουμε πως, κατά τη διάρκεια των -24μηνων- δοκιμών εξέλιξης του «eActros» σε πραγματικές συνθήκες χρήσης, οι υπεύθυνοι της Mercedes-Benz Trucks αναμένεται να εξάγουν χρήσιμα συμπεράσματα σε τομείς όπως π.χ. τα οικονομικά οφέλη των εταιρειών από τη χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων, η απόδοση τους με βάση περιβαλλοντικά κριτήρια σε σχέση με συμβατικές πετρελαιοκίνητες εκδόσεις φορτηγών και γενικότερα, το Συνολικό Κόστος Χρήσης και Ιδιοκτησίας ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος, έναντι εντός αντίστοιχου με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Με βάση τα εν λόγω δεδομένα (τα οποία και θα δημοσιευθούν), η Mercedes-Benz φιλοδοξεί να διασφαλίσει τη δημιουργία ιδανικών και πλήρως εξατομικευμένων λύσεων στο προσεχές μέλλον, αναλόγως της χρήσης για την οποία το εκάστοτε ηλεκτροκίνητο όχημα προορίζεται.