Με «Αll-in-one» χαρακτήρα και το πλεονέκτημα της μίας φόρτισης την ημέρα, το ανατρεπόμενο ηλεκτρικό φορτηγό της Scania δεν έχει κανένα πρόβλημα με το δύσκολο περιβάλλον του εργοταξίου, δείχνοντας από σήμερα το μέλλον του κατασκευαστικού κλάδου.
«Δεν πίστευα ποτέ ότι θα οδηγώ ηλεκτρικό φορτηγό»!
Ηλεκτρικό Scania P25 στο Όσλο
Με γερανό και ανατρεπόμενη καρότσα
Ιδιαίτερα ευέλικτο στη χρήση
Φόρτιση 1 φορά τη μέρα
Η εταιρεία Becker Entreprenοr AS από τον νορβηγικό κατασκευαστικό κλάδο, ενέταξε πρόσφατα στον στόλο οχημάτων της, ένα μπλε ηλεκτρικό φορτηγό. Πρόκειται για ένα γερανοφόρο Scania P25 με ανατρεπόμενη καρότσα, το οποίο απαντάται συχνά πυκνά στο Όσλο, κινούμενο δίχως να εκπέμπει ρύπους από και προς κάποιο εργοτάξιο της πρωτεύουσας της Σκανδιναβικής χώρας.
«Έχουμε υψηλές προσδοκίες. Θέλουμε να αλλάξουμε τον κατασκευαστικό κλάδο όπως τον ξέρουμε», τόνισε ο Hans Erik Becker, ο άνθρωπος που ίδρυσε την εταιρεία το 2001, η οποία έχει ως στόχο να ελαχιστοποιήσει τις εκπομπές της, διατηρώντας την κερδοφορία και την αξιοπιστία της.
«Αll-in-one»
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας, το ηλεκτρικό Scania προδίδει υψηλή ευελιξία, καθώς είναι εξοπλισμένο με μια ανατρεπόμενη καρότσα και ένα «hook lift» (υδραυλικός ανυψωτήρας αγκίστρωσης), το οποίο μπορεί να τοποθετηθεί και σε γερανό. «Αυτό σημαίνει πως μπορούμε να κάνουμε περισσότερα με αυτό το φορτηγό, καθώς δε χρειάζεται να αλλάζουμε οχήματα μια και αυτό είναι “all-in-one”».
Μια εντελώς διαφορετική δουλειά
Σκεπτικός ήταν αρχικά ο Bjοrn Erik Liern, ο οδηγός με εμπειρία πάνω από δύο δεκαετίες πίσω από το τιμόνι. «Σκέφτηκα ότι δεν θα οδηγούσα ποτέ ηλεκτρικό φορτηγό, γιατί απλά δεν θα ήταν μια λύση που θα μπορούσε να λειτουργήσει. Και πάλι, είμαι περίεργος και γοητευμένος από την καινοτομία. Έτσι, όταν ήρθε η ευκαιρία, του έδωσα μια ευκαιρία», είπε συμπληρώνοντας: «Είναι μια εντελώς νέα εργάσιμη μέρα σε σύγκριση με πριν, όταν όλη η ιστορία ήταν να πηγαίνεις γρήγορα και να έχεις βαρύ φορτίο».
Μιλώντας περαιτέρω για τη διαφορετικό της δουλειάς τόνισε: «Προσαρμόζω τον τρόπο που οδηγώ, για να βελτιστοποιήσω τη χρήση του ηλεκτρικού φορτηγού. Είμαι πιο ήρεμος και όχι τόσο αγχωμένος όσο ήμουν. Όλα αυτά συνθέτουν μια πιο διασκεδαστική εργάσιμη μέρα».
Στη δουλειά, ο Bjοrn Erik μεταφέρει υλικά σε διαφορετικά εργοτάξια μέσα και γύρω από το Όσλο. Σε μεγάλο βαθμό το φορτηγό δραστηριοποιείται και εντός εργοταξίου, κάτι που σημαίνει ότι χρειάζεται να φορτίζεται μόνο μία φορά την ημέρα.
«Μερικές φορές θα φορτίσω στο εργοτάξιο, αλλά μπορώ επίσης να συνδυάσω τη φόρτιση με το μεσημεριανό μου διάλειμμα κάπου αλλού», είπε σχετικά ο οδηγός, ο οποίος μια φορά που είχε σταθμεύσει το φορτηγό έξω από ένα βενζινάδικο για να το φορτίσει, τον πλησίασε ένας άνδρας, φανερά ενοχλημένος από το σημείο που ήταν τοποθετημένο το φορτηγό. «Είπε ότι έπρεπε να το μετακινήσω και να παρκάρω κάπου αλλού. Είπα ότι θα το κάνω, μόλις ολοκληρώσω τη φόρτιση. Έπειτα έδειξα την πόρτα μου, όπου γράφει "ηλεκτρικό"».
Ο «προπονητής» οδήγησης
Κάτι άλλο που δίνει ενδιαφέρον στη μέρα του, είναι ο «προπονητής» οδήγησης. «Αυτή τη στιγμή έχω βαθμολογία 83% στην οδήγησή μου, αλλά φυσικά στοχεύω στο 100%» συμπλήρωσε ο Bjοrn Erik, λέγοντας ακόμα: «Γεννήθηκα και μεγάλωσα με τη Scania και αυτό το φορτηγό μου δίνει χαρά να συνεχίσω να οδηγώ για πολλά χρόνια ακόμα. Αυτό είναι το μέλλον».