Οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Renault Trucks εξελίσσουν μια νέα μέθοδο τρισδιάστατης εκτύπωσης εξαρτημάτων για τους μελλοντικούς κινητήρες των φορτηγών τους, διασφαλίζοντας σαφή μείωση του βάρους τους.
Η τρισδιάστατη εκτύπωση μεταλλικών μερών εντός κινητήρα είναι το νέο μεγάλο… στοίχημα πάνω στο οποίο δουλεύει στην παρούσα φάση μια ομάδα σχεδιαστών και μηχανικών της Renault Trucks στη Λυών, προκειμένου να διασφαλίσουν τη σημαντική μείωση τόσο του χρόνου και του κόστους εξέλιξης, όσο και του βάρους των μελλοντικών κινητήρων των επαγγελματικών οχημάτων της εταιρείας.
Μέχρι στιγμής, οι ειδικοί της Renault Trucksέχουν ήδη καταφέρει να κατασκευάσουν έναν πρωτότυπο 4κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα «DTI 5» που καλύπτει τις προδιαγραφές ρύπων της Euro6 C, ο οποίος έχει σχεδιαστεί και παραχθεί με τη μέθοδο της τρισδιάστατης εκτύπωσης!
Ειδικά τα «κοκοράκια» κατά τα καβαλέτα του εκκεντροφόρου έχουν εκτυπωθεί τρισδιάστατα ενώ, περισσότερες από 600 ώρες δοκιμαστικής λειτουργίας τους σε συνθήκες εργαστηρίου, αποδεικνύουν την αξιοπιστία των αποτελεσμάτων της συγκεκριμένης μεθόδου κατασκευής ενός ιδιαίτερα πολύπλοκου τμήματος των οχημάτων, όπως είναι ο κινητήρας.
Παράλληλα, σύμφωνα με τις σχετικές δηλώσεις του κ. Damien Lemasson, επικεφαλής του προγράμματος, η εν λόγω διαδικασία έχει επιφέρει τη μείωση του συνολικού βάρους του κινητήρα κατά 120 κιλά ή κατά 25% αν προτιμάτε!
Η διαδικασία τρισδιάστατης εκτύπωσης που χρησιμοποιεί η Renault Trucks εστιάζεται στην εναπόθεση αλλεπάλληλων στρωμάτων μετάλλου προκειμένου να δημιουργηθεί το τελικό αποτέλεσμα και είναι σε θέση να εξυπηρετήσει ακόμη και την κατασκευή ιδιαίτερα πολύπλοκών μορφών ενώ την ίδια στιγμή, επιτυγχάνεται ο περιορισμός των διαδικασιών που απαιτούνται στα διάφορα στάδια κατασκευής των επιμέρους μηχανικών τμημάτων ενός κινητήρα.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι, ο πρωτότυπος DTI 5 κινητήρας που η Renault Trucks έχει δημιουργήσει, αποτελείται από 200 λιγότερα τμήματα (-25%) ενώ, σημαντικά μειωμένο είναι και το βάρος του, όπως προαναφέραμε.
Το μειωμένο βάρος του κινητήρα, που είναι και ένα από τα βαρύτερα τμήματα ενός φορτηγού οχήματος, θα επιφέρει σημαντικά οφέλη στο τελικό συνολικό απόβαρο του, με αντίστοιχες βελτιώσεις σε ότι αφορά στο μέγιστο ωφέλιμο φορτίο που αυτό θα είναι σε θέση να υποστηρίξει, δεδομένου του προκαθορισμένου μέγιστου μεικτού του βάρους.
Περισσότερα για τη νέα μέθοδο τρισδιάστατης εκτύπωσης κινητήρων που η Renault Trucks εξελίσσει για τους μελλοντικούς κινητήρες των οχημάτων της, μπορείτε να δείτε στο βίντεο που σας παρουσιάζουμε…