Έξι γενιές Transporter: το πρώτο ηλεκτρικό, το πρώτο πετρελαιοκίνητο & το πρώτο προσθιοκίνητο
Με έξι διαφορετικές γενιές, λοιπόν, μέχρι σήμερα – και την
έβδομη να… καταφτάνει – το Transporter έχει περάσει από διάφορα στάδια, το καθένα με τα δικά του σημεία αναφοράς.
Έτσι:
-Το
T1 (1950-1967) κυκλοφόρησε ως Van με πίσω κινητήρα, ως επιβατικό Van και ως οκταθέσιο όχημα, παρέχοντας μέγιστο ωφέλιμο φορτίο 750 κιλών. Μέχρι το 1967, περίπου 1,9 εκατομμύρια ιδιοκτήτες είχαν αγοράσει το όχημα.
-Το
T2 (1967-1979) συνέπεσε με την περίοδο των 60s, παγιώνοντας τη συρόμενη πόρτα και εξελίσσοντας τη σχεδίαση στο μπροστινό μέρος, ενώ η έκδοση με την αναδιπλούμενη οροφή για τροχόσπιτο έκανε κατευθείαν αίσθηση στους ταξιδιώτες του κόσμου. Παράλληλα, το 1972, το T2 έγινε ηλεκτρικό με μια έκδοση μηδενικών εκπομπών ρύπων διαθέσιμη προς πώληση, ενώ κατά τη διάρκεια της πορείας του κατασκευάστηκαν 2,14 εκατομμύρια οχήματα στο εργοστάσιο του Ανόβερου.
-Το
T3 (1979-1992) ήταν αυτό που εισήγαγε ένα πιο φαρδύ αμάξωμα, με περισσότερους χώρους για επιβάτες & φορτίο, αλλά και βελτιωμένη ασφάλεια. Από εκεί και πέρα, ένας επίπεδος κινητήρας, διαθέσιμος σε diesel, εισήχθη προσθέτοντας περισσότερη ευρυχωρία, με το νέο σασί να παρέχει δυνατότητες χειρισμού αντίστοιχες με αυτές ενός αυτοκίνητο. Το 1985 μάλιστα, προστέθηκαν μια σειρά από καινοτομίες, όπως καταλυτικοί μετατροπείς, υπερσυμπιεστές και τετρακίνηση. Συνολικά, κατασκευάστηκαν 1,3 εκατομμύρια οχήματα στο Ανόβερο.
-Το
T4 (1990-2003) σηματοδότησε μια τεχνική επανάσταση, με την Volkswagen Commercial Vehicles να κατασκευάζει για πρώτη φορά το «Bulli» με κινητήρα εμπρός και κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Με σημείο αναφοράς τη συγκεκριμένη εξέλιξη, ήρθαν μια νέα σχεδίαση, ένα μακρύτερο μπροστινό μέρος, μια νέα ανάρτηση, μια ευρύτερη ποικιλία στις επιλογές κινητήρων κ.ο.κ. Για πρώτη φορά δε, το Transporter ήταν διαθέσιμο σε δύο μεταξόνια. Το T4 καταργήθηκε σταδιακά το 2003, έχοντας πουλήσει 1,9 εκατομμύρια μοντέλα σε όλη του την γκάμα.
-Το
T5 (2003-2015) με σύστημα τετρακίνησης και ποικιλία κινητήρων σε βενζίνη & πετρέλαιο, έδινε μεγαλύτερη έμφαση στο χώρο δραστηριοποίησης του οδηγού, ενώ έβγαλε στην παραγωγή 1,65 εκατομμύρια κομμάτια.
-Τα
T6 (2015-2019) και T6.1 (2019-σήμερα) ήρθαν με νέους κινητήρες – μεταξύ των οποίων και οι πρόσθετοι αποδοτικοί, καθαροί κινητήρες turbodiesel -, έξυπνα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS), νέο infotainment και επανασχεδιασμό του εμπρόσθιου τμήματος, σηματοδοτώντας τη σύγχρονη εποχή του T6 – και με τη διχρωμία να λειτουργεί ως παραπομπή στο αρχικό μοντέλο. Επιπλέον, το 2019, η Volkswagen Commercial Vehicles έφερε το Van στην ψηφιακή εποχή σχεδιάζοντας νέο ταμπλό και εισάγοντας μια σειρά από αναβαθμίσεις τεχνολογίας και συνδεσιμότητας, καθώς και ένα νέο σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού.
Αρχές του 2025 η έβδομη γενιά, έρχεται πετρελαιοκίνητη & plug-in υβριδική με ψηφιακό πίνακα οργάνων
Στο πρώτο τρίμηνο του 2025 και με επιρροές από τα T5 & T6.1 στη σιλουέτα και στο πίσω μέρος, αναμένεται η
έβδομη γενιά του Transporter, που μεταξύ άλλων θα διαθέτει ζάντα αλουμινίου 19 ιντσών με διαμαντοκομμένη φλάντζα και θα διατίθεται σε μήκη αμαξώματος από 5,05 έως 5,45 μέτρα.
Με μεγαλύτερο και ευρύτερο χώρο φόρτωσης που θα φτάνει τα 1,4 μέτρα και ωφέλιμο όγκο μέχρι 9 κυβικά μέτρα, μπορεί να σηκώσει 1,3 τόνους και να ρυμουλκήσει 2,8 τόνους, ενώ όσον αφορά στους κινητήρες, το νέο «Bulli» διατίθεται ως πετρελαιοκίνητο με απόδοση 110, 150 και 170 αλόγων, με την plug-in υβριδική του έκδοση να δίνει 230 ίππους.
Την ίδια ώρα, στο εσωτερικό του θα διαθέτει οθόνη 13 ιντσών και σύστημα infotainment, με ψηφιακό πίνακα οργάνων και προηγμένα συστήματα ασφαλείας.