Αν θέλετε ένα βενζινοκίνητο ή ήπια υβριδικό mini vanette, τα Ford Fiesta Van και Fiat Panda Van μοιάζουν ιδανικά, με το τελευταίο να είναι μάλιστα το μόνο που προσφέρεται και σε έκδοση φυσικού αερίου. Αν πάλι, επιμένετε …παραδοσιακά και θέλετε να καίτε πετρέλαιο, το Citroen C3 Entreprise αποτελεί μια εναλλακτική.
Εργαλεία πόλης που δεν «καίνε» και δεν ρυπαίνουν
Τα Mini-Vanettes αποτελούν την πιο μικρή σε διαστάσεις και μεταφορικές δυνατότητες κατηγορία ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων. Παράλληλα όμως,
είναι τόσο τα πιο ευέλικτα εντός της πόλης, δεδομένων των περιορισμένων διαστάσεων τους, αλλά και αυτά με το μικρότερο Συνολικό Κόστος Ιδιοκτησίας δεδομένου του περιορισμένου κόστος αγοράς τους αλλά και του χαμηλού κόστους χρήσης που εμφανίζουν.
Citroen C3 Entreprise: Το νέο αστικό εργαλείο
Σε αυτό,
σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν οι εξαιρετικοί σε απόδοση, αλλά με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, κινητήρες με τους οποίους είναι διαθέσιμα στην ελληνική αγορά. Δύο από τις πιο χαρακτηριστικές προτάσεις της αγοράς είναι χωρίς αμφιβολία στην παρούσα φάση τα νέα Citroen C3 Entreprise και Ford Fiesta Van, που αμφότερα αποτελούν ουσιαστικά παραλλαγές των γνωστών επιβατικών εκδόσεων που όλοι γνωρίζουμε, με τη διαφορά πως έχει αφαιρεθεί η πίσω σειρά καθισμάτων προκειμένου να δημιουργηθεί ένας πλήρως επίπεδος χώρος φόρτωσης, προσβάσιμος κατά κύριο λόγο από την πίσω πόρτα, με ωφέλιμο μήκος και πλάτος άνω του 1,0μ. και όγκου σχεδόν 1,0κ.μ. όπου μπορούν να φιλοξενηθούν αντικείμενα βάρους έως και 500+ κιλών (αναλόγως του μοντέλου).
Ήπια υβριδικό το νέο Ford Fiesta Van (+vid)
Τα παραπάνω δεδομένα καθιστούν σαφές πως
τα Mini-Vanettes είναι σε θέση να υποστηρίξουν μια μεγάλη μερίδα επαγγελματικών δραστηριοτήτων, κυρίως στον κλάδο των ταχυμεταφορών και των τεχνικών επαγγελμάτων (αλλά όχι μόνο), με βασικό τους προσόν, όπως προαναφέραμε, το περιορισμένο κόστος χρήσης.
Ας δούμε λοιπόν μαζί ποιες είναι οι επιλογές καυσίμου, οι επιδόσεις και οι καταναλώσεις των δύο Mini-Vanettes που προαναφέραμε.
Citroen C3 Entreprise: Mόνο ως πετρελαιοκίνητο

Χάρη στη δεξαμενή καυσίμου των 42λτ., η μέγιστη αυτονομία του Citroen C3 Entreprise ανέρχεται έως και στα 1.050 χλμ. (σύμφωνα με τον κατασκευαστή).
Με μεικτό βάρος 1,5t. το γαλλικό Μini-Vanette είναι σε θέση να υποστηρίξει φορτία με όγκο έως 936λτ. και βάρος έως 325 κιλά σε έναν χώρο φόρτωσης με μήκος 1.106 χλστ. Σε ότι αφορά στους κινητήρες, το C3 Entreprise είναι διαθέσιμο με έναν αποδοτικό πετρελαιοκινητήρα 1,5λτ. με απόδοση 99 ίππων και 250 Nm ροπής που συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων. Στην πράξη το εν λόγω μηχανικό σύνολο καλύπτει τις προδιαγραφές του πρωτοκόλλου Euro 6d με τη μέση κατανάλωσή του να διαμορφώνεται στα 4,0λτ./100 χλμ. και τις εκπομπές CO2 στα 112 gr/km.
Μοντέλο | Citroen C3 Entreprise |
Κινητήρας | 1,5 BlueHDi 100hp |
Καύσιμο | Πετρέλαιο |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.499 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 99/3.750 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 250/1.750 |
Κιβώτιο ταχυτήτων | Μ5 |
Μέση κατανάλωση - WLTP (λτ./100χλμ.) | 4,0 |
Εκπομπές CO2 (g/km) | 112 |
Fiat Panda Van: Επιλογές βενζίνης, φυσικού αερίου και υβριδικό

Το Fiat Panda Van προσφέρεται με τη δυνατότητα χρήσης τόσο βενζίνης όσο και φυσικού αερίου.
Με μήκος αμαξώματος στα 3,65μ. το Fiat Panda Van, έχει μεικτό βάρος 1,44 – 1,54t. και είναι σε θέση να μεταφέρει φορτία βάρους έως και 435 κιλών (με τον οδηγό) ή όγκου 1,0κ.μ. σε έναν χώρο φόρτωσης μήκους 1.165 χλστ., πλάτους 1.220 χλστ. και ύψους 900 χλστ. To Panda προσφέρεται με ένα κινητήρα 0,9λτ. με καύσιμο τη βενζίνη ή/και το φυσικό αέριο, που καλύπτουν τις προδιαγραφές Euro 6D-Temp καθώς και με ένα υβριδικό σύστημα που αποτελείται από τον νέο βενζινοκινητήρα των 1,0lt. και έναν ηλεκτροκινητήρα «BSG» που επιτρέπει τη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Αντίστοιχα, χάρη στη δεξαμενή βενζίνης των 35λτ. και τις αντίστοιχες των 12kg για το φυσικό αέριο, η έκδοση CNG του νέου Panda Van εμφανίζει αυτονομία έως και 1.000 χλμ.!
Μοντέλο | Fiat Panda Van |
Κινητήρας | 1,0 Gse 70hp | 0,9 Twin Air 85hp (4x4) | 0,9 70hp CNG |
Καύσιμο | Βενζίνη | Βενζίνη | Βενζίνη/CNG |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 | 875 | 875 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 70/6.000 | 85/5.500 | 70/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 92/3.500 | 145/1.900 | 140/2.500 |
Κιβώτιο ταχυτήτων | Μ6 | Μ6 | Μ5 |
Μέση κατανάλωση - WLTP (λτ./100χλμ.) | 4,0 | 5,7 | 5,5 (3,5) |
Εκπομπές CO2 (g/km) | 91 | 131 | 125 (97) |
Ford Fiesta Van: Ήπια υβριδικό και τεχνολογικά προηγμένο

Το Ford Fiesta Van είναι διαθέσιμο και σε ήπια υβριδικές –βενζινοκίνητες- εκδόσεις.
Το ευέλικτό Ford Fiesta Van προσφέρει ωφέλιμο χώρο φόρτωσης για φορτία μέγιστου όγκου έως και 960 λτ. ή βάρους έως και 515 κιλών. Ο 1.000άρης EcoBoost των 125 ίππων είναι διαθέσιμος και στις ήπια υβριδικές εκδόσεις «mHEV» όπου συνεργάζεται με έναν εναλλάκτη/γεννήτρια (BISG) που αναλαμβάνει την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση προσφέροντας επιπλέον αποθέματα ροπής όταν απαιτούνται ενώ τροφοδοτεί και τα βοηθητικά συστήματα του οχήματος. Παράλληλα, πολλαπλές τεχνολογικές λύσεις όπως η δυνατότητα απενεργοποίησης ενός εκ των κυλίνδρων κ.ά. επιφέρουν σαφή περιορισμό τόσο της κατανάλωσης όσο και των εκπομπών ρύπων.
Μοντέλο | Ford Fiesta Van |
Κινητήρας | 1,1 Ti-VCT 75hp | 1,0 EcoBoost 125hp | 1,0 EcoBoost mHEV 125hp |
Καύσιμο | Βενζίνη | Βενζίνη | Βενζίνη |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.084 | 998 | 998 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 85/6.300 | 125/6.000 | 125/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 110/3.500 | 170/1.400-4.500 | 170/1.400-4.500 |
Κιβώτιο ταχυτήτων | M5 | M6 | M6 |
Μέση κατανάλωση - WLTP (λτ./100χλμ.) | 4,5 | 4,3 | 4,1 |
Εκπομπές CO2 (g/km) | 102 | 99 | 93 |
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »