Πρόκειται για μια υπηρεσία που εφαρμόζεται από την Volvo Bus Australia.
Με την λειτουργία «γεωφράκτη», τα όρια ταχύτητας του οχήματος προσαρμόζονται στα δεδομένα της περιοχής.
Το σύστημα αξιοποιείται ήδη από την Αρχή Δημοσίων Μεταφορών της Δυτικής Αυστραλίας.
Μεγάλο το κέρδος (και) σε επίπεδο περιβαλλοντικό.
Με την λειτουργία «γεωφράκτη», τα όρια ταχύτητας του οχήματος προσαρμόζονται στα δεδομένα της περιοχής
Πώς λειτουργεί όμως το
geofencing («γεωφράκτης») και ποια είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του; Για αρχή, μια από τις βασικές εφαρμογές της συγκεκριμένης τεχνολογίας είναι η δυνατότητα χαρτογράφησης συγκεκριμένων διαδρομών, μέσα από τον καθορισμό προσαρμοσμένων ορίων ταχύτητας σε στοχευμένα σημεία.
Έτσι, χάρη στη Volvo Safety Zones, αλλά και στο σύστημα διαχείρισης για διεπαφή Volvo Connect, οι φορείς εκμετάλλευσης δημόσιων μεταφορών μπορούν πλέον να επιβάλλουν αυτόματα μειωμένες ταχύτητες σε ζώνες υψηλού κινδύνου, όπως οι χώροι στάθμευσης εμπορικών κέντρων και οι σχολικές ζώνες – με την τεχνολογία μάλιστα να αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμη και μέσα ή γύρω από τις αποθήκες, όπου η κίνηση των οχημάτων και των ανθρώπων είναι μεγάλη…
Το σύστημα αξιοποιείται ήδη από την Αρχή Δημοσίων Μεταφορών της Δυτικής Αυστραλίας
Αξιοσημείωτο, ωστόσο, είναι το γεγονός ότι τα οφέλη αυτής της τεχνολογίας αξιοποιούνται από το 2022 και από την Αρχή Δημοσίων Μεταφορών (PTA) της Δυτικής Αυστραλίας, προκειμένου να διασφαλίσει η τελευταία πως τα όρια ταχύτητας στους σταθμούς λεωφορείων και σε ορισμένα τμήματα του αυτοκινητόδρομου δεν πρόκειται να ξεπεράσουν π.χ. τα 15 χλμ./ώρα.
Εξάλλου, από τότε που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά η συγκεκριμένη υπηρεσία, η PTA έχει παρατηρήσει σημαντική μείωση στα ατυχήματα σε συγκεκριμένες τοποθεσίες, με τα κέρδη συνακόλουθα να είναι πολλαπλά: οι ζημιές αποφεύγονται, ο παράγοντας του σφάλματος - από τον οδηγό - εκμηδενίζεται (απόρροια της αυτοματοποιημένης διαδικασίας) και τα λεωφορεία δε μένουν πλέον εκτός λειτουργίας.
Μεγάλο το κέρδος (και) σε επίπεδο περιβαλλοντικό
Ακόμα καλύτερα, στην προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με ένα σύστημα, μέσω του οποίου μειώνονται σημαντικά οι εκπομπές CO2 και η ηχορύπανση.
Πώς; Από τη στιγμή που η δυνατότητα γεω - περίφραξης
των υβριδικών λεωφορείων τούς επιτρέπει την αυτόματη μετάβαση σε λειτουργία ηλεκτροκίνησης – και κατ΄ επέκταση σε μηδενικές εκπομπές ρύπων - μέσα σε κατοικημένες περιοχές, η μόλυνση του περιβάλλοντος περιορίζεται αισθητά.
Έτσι το κέρδος είναι διπλό: από τη μία τα υβριδικά λεωφορεία τίθενται σε πλήρως ηλεκτρική & αθόρυβη λειτουργία σε συγκεκριμένα τμήματα των δρομολογίων τους (με πολύ πληθυσμό) και από την άλλη όταν βρίσκονται στον αυτοκινητόδρομο μπορούν να είναι σε λειτουργία diesel, διατηρώντας φορτισμένες τις μπαταρίες τους.