ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Πόσο «αστεράτο» είναι το νέο Μικρό Van που σε ενδιαφέρει;

1.503 Επισκέψεις στο άρθρο (19/5/2025)
Ποιο είναι το Μικρό Van με τα περισσότερα αστέρια ασφάλειας από τον Euro NCAP;

Ποιο είναι το Μικρό Van με τα περισσότερα "αστέρια" ασφάλειας από τον Euro NCAP;

Ποιο είναι το Μικρό Van με τα περισσότερα αστέρια ασφάλειας από τον Euro NCAP;

Ποιο είναι το Μικρό Van με τα περισσότερα "αστέρια" ασφάλειας από τον Euro NCAP;

  • Ποιο είναι το Μικρό Van με τα περισσότερα αστέρια ασφάλειας από τον Euro NCAP;
  • Ποιο είναι το Μικρό Van με τα περισσότερα αστέρια ασφάλειας από τον Euro NCAP;

O Euro NCAP αλλάζει τη βαθμολογία ασφάλειας των Vans!
Πόσο σημαντική είναι η ασφάλεια για τον κλάδο των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων;
Ποιες παράμετροι αξιολογούνται στις δοκιμές ασφάλειας των Vans;
Ποια είναι τα Μικρά Vans με τα περισσότερα αστέρια;

O Euro NCAP αλλάζει τη βαθμολογία ασφάλειας των Vans!

Σε μια προσπάθεια να συμβάλλει στην προώθηση της οδικής ασφάλειας και στον κλάδο των επαγγελματικών οχημάτων, ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP έχει ξεκινήσει από το 2021 ένα ειδικό πρόγραμμα ελέγχου και αξιολόγησης τόσο της επάρκειας (διαθεσιμότητας) όσο και της απόδοσης, των διαφόρων Advanced Driver Assistance Systems (ADAS), τα οποία ουσιαστικά, αναλαμβάνουν να υποβοήθησουν το έργου του οδηγού προκειμένου αυτός να αποφύγει μια πληθώρα δυνητικά επικίνδυνων καταστάσεων.
 
Μέχρι πρότινος, ο Euro NCAP βαθμολογούσε όλα τα –διαθέσιμα και στην Ελλάδα- Vans με βαθμίδες (Χάλκινη, Ασημένια, Χρυσή, Πλατινένια) αναλόγως της επίδοσης τους στις διάφορες δοκιμές , στις οποίες τα υπέβαλλε ωστόσο πλέον, αποφάσισε να στραφεί στον τρόπο βαθμολογίας με τα αστέρια (5 για τις βέλτιστες επιδόσεις), όπως ισχύει από το 1997 και για τα Ι.Χ. οχήματα. Μόνο με τη διαφορά πως εδώ δεν αναφερόμαστε σε παθητική ασφάλεια και δυνατότητα προστασίας των επιβατών αλλά στην απόδοση των συστημάτων ADAS.
 

Πόσο σημαντική είναι η ασφάλεια για τον κλάδο των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων;

Στην παρούσα φάση, περισσότερα από 30 εκ. Vans κυκλοφορούν στους δρόμους της ΕΕ, με τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 8,3% για το 12μηνο του 2024 έναντι του 2023 (όταν και είχαν επίσης αυξηθεί κατά 14,6% έναντι του 2022).
 
Παρά το γεγονός ότι τα Vans δεν εμφανίζουν μεγαλύτερες πιθανότητες να εμπλακούν σε κάποιο τροχαίο ατύχημα σε σχέση π.χ. με τα Ι.Χ., τα περιστατικά στα οποία εμπλέκονται τείνουν να έχουν αρκετά πιο σοβαρές συνέπειες για τους άλλους χρήστες του δρόμου (οχήματα, πεζοί, ποδηλάτες).
 
Όταν ξεκίνησαν οι δοκιμές του Euro NCAP για τα συστήματα ADAS των Vans, πίσω στο 2021, μόλις 4 μοντέλα (από τα 18 που ελέχθησαν) πέτυχαν επιδόσεις πάνω από το 40%! Το 2024, από τα 18 μοντέλα που ήλεγξε ο οργανισμός, τα 17 απέσπασαν βαθμολογία άνω του 60%.
 
Μάλιστα, με το νέο πρότυπο GSR2, αναφορικά με τα συστήματα ADAS που πρέπει υποχρεωτικά να περιλαμβάνονται στον εξοπλισμό –και- των νέων Vans, η κατάσταση δείχνει να βελτιώνεται συνεχώς, ενώ την ίδια στιγμή, είναι σαφές πως οι επαγγελματίες εστιάζουν περισσότερο και στο πόσο ασφαλές είναι τα νέα Vans που τους ενδιαφέρουν.
 


Ποιο είναι το Μικρό Van με τα περισσότερα

Ποιο είναι το Μικρό Van με τα περισσότερα "αστέρια" ασφάλειας από τον Euro NCAP;

Ποιες παράμετροι αξιολογούνται στις δοκιμές ασφάλειας των Vans;

Προκειμένου να εξαχθεί η συνολική βαθμολογία (και ο αριθμός των αστεριών) για κάθε Van, οι ειδικοί του Euro NCAP το υποβάλλουν σε μια σειρά δοκιμασιών, με άκρως απαιτητικά σενάρια προκειμένου να καταγράψουν τις επιδόσεις του σε 3 διαφορετικούς τομείς. Πιο συγκεκριμένα:
                   
- Ασφάλεια κατά την οδήγηση: Σε αυτόν τον τομέα ελέγχονται στοιχεία όπως η υπενθύμιση χρήσης της ζώνης ασφάλειας, ο έλεγχος της κατάστασης του οδηγού και της συμπεριφοράς του, η απόσπαση της προσοχής του καθώς και η ύπαρξη / απόδοση ηλεκτρονικών συστημάτων που σχετίζονται με τον έλεγχο των ορίων ταχύτητας, η υποβοήθηση του τιμονιού κ.ά.
- Αποφυγή συγκρούσεων: Σε αυτήν την παράμετρο ελέγχεται η απόδοση των συστημάτων που υποβοηθούν στην αποφυγή συγκρούσεων με σταθερά ή κινητά (άψυχα ή έμψυχα) εμπόδια, η υποβοήθηση διατήρησης της προβλεπόμενης λωρίδας κυκλοφορίας κ.ά.
- Ασφάλεια μετά το συμβάν: Εδώ ελέγχονται δεδομένα όπως η ύπαρξη συστημάτων έγκαιρης αντίδρασης μετά το τροχαίο περιστατικό όπως η ύπαρξη του συστήματος έκτακτης κλήσης «e-Call», η ευκολία στην απελευθέρωση των επιβαινόντων από το όχημα κ.ά.
 

Συνέχεια του άρθρου >>>